Η Γκαλερί Citronne στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου -Όσα ετοιμάζει στην πρωθυπουργική οικία του 1941 [εικόνες] - iefimerida.gr

Η Γκαλερί Citronne στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου -Όσα ετοιμάζει στην πρωθυπουργική οικία του 1941 [εικόνες]

κιονες μαρμαρα γλυπτα
Αλέκος Κυραρίνης «Ἐπὶ τύμβῳ» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου, από την CITRONNE Gallery
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην παλιά οικία του Αλέξανδρου Κορυζή -πρωθυπουργού της Ελλάδας το 1941-, στον Πόρο, κάθε καλοκαιρινή έκθεση είναι ένα πολιτισμικό γεγονός.

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου φέτος το καλοκαίρι φιλοξενείται η περιοδική έκθεση του Aλέκου Κυραρίνη «Ἐπὶ τύμβῳ». Την έκθεση διοργανώνει η Γκαλερί Citronne και θα διαρκέσει από τις 27 Μαΐου ως τις 30 Σεπτεμβρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση αυτή διοργανώνεται από τη CITRONNE Gallery του Πόρου σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, στο πλαίσιο μιας συνεργασίας των τελευταίων έντεκα ετών.

Τι νέο θα δούμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πόρου

Η έκθεση αποσκοπεί να αναδείξει τη συνέχεια και τη διαχρονικότητα της Τέχνης, προβάλλοντας μια «ερμηνευτική» άποψη, μια συμπληρωματική οπτική, όπως προτείνεται από έναν σύγχρονο εικαστικό.

Στην έκθεση «Ἐπὶ τύμβῳ» του Aλέκου Κυραρίνη παρουσιάζονται δεκαπέντε έργα μεικτής τεχνικής, των οποίων η θεματολογία έχει εμφανείς αναφορές στις ανάγλυφες παραστάσεις των αττικών επιτυμβίων στηλών της κλασικής περιόδου. Στα έργα κυριαρχούν οι αρχετυπικές μορφές, οι οποίες απεικονίζονται μέσα σε αετωματικούς ναΐσκους, περιστοιχισμένους από φυτικό διάκοσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αρχιτεκτονική οργάνωση του ζωγραφικού χώρου, η απλότητα του σχεδίου, η απουσία προοπτικής και φωτοσκίασης, η περιορισμένη χρωματική παλέτα και η χρήση καθιερωμένων μοτίβων αποτελούν στοιχεία που παραπέμπουν άμεσα στην αρχαία ελληνική καλλιτεχνική παράδοση.

Παράλληλα, διακρίνονται επιδράσεις από τον δυτικοευρωπαϊκό μοντερνισμό, καθώς τα μοτίβα δεν πλαισιώνουν απλώς τις παραστάσεις ως διακοσμητικά στοιχεία, αλλά εμπλέκονται σε αυτές και συχνά πρωταγωνιστούν, δημιουργώντας ένα σύνολο τελικά περισσότερο αφαιρετικό παρά αφηγηματικό.

μαρμαρο
Αλέκος Κυραρίνης «Σύνθεση Μοτίβων», 2023. Mεικτή τεχνική σε μάρμαρο

Ο Αλέκος Κυραρίνης στην ενότητα αυτή περιγράφει την άρρηκτη συνέχεια του χρόνου. Αναφέρεται λυρικά στη σχέση ανάμεσα σε ζώντας και νεκρούς, στην ανάγκη μιας ζώσας, αιωνίας μνήμης η οποία κρατά παρόντες τους κεκοιμημένους. Αυτή η ανάγκη υπάρχει από την απώτατη Αρχαιότητα και εκφράζεται με επιγραφές, με σχέδια, με γλυπτά, με υπομνήματα - όλα όσα ορίζονται ως επιτύμβια. "Επί τύμβω", ως και σήμερα, υπενθυμίζονται "κλέα ανδρών", αλλά και ανώνυμα καθημερινά πρόσωπα, σε κάποιους οικεία και αγαπητά, στο πέρασμά τους από τη ζωή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
χαρτονι
Αλέκος Κυραρίνης «Ἐπὶ τύμβῳ», 2023, μεικτή τεχνική σε χαρτόνι

Επιπροσθέτως, και ως μέσο σύνθεσης αυτού που ονομάζουμε αρχαίο και αυτό που τίθεται ως νέο, η έκθεση αυτή περιλαμβάνει αφομοιωμένο σε κάποιον βαθμό -διακριτικά- το βίωμα της κληρονομημένης «παλαιάς τέχνης».

Σε μια προσπάθεια να συγκροτηθεί μια ενότητα του παρελθόντος με το παρόν, εκεί που το φημολογούμενο ιδανικό παρελθόν μπορεί να εμπνεύσει ένα σημαντικό παρόν και ένα διαυγές μέλλον. Η εργασία του καλλιτέχνη είναι ποικίλη μα απόλυτα συντονισμένη σε μια κύρια αισθητική βάση. Επιθυμεί η νέα επίκαιρη δημιουργία όχι να συγκριθεί με την αρχαία, αλλά να προκαλέσει ένα κινητήριο ερέθισμα και μια σχέση με ό, τι δικαιολογημένα μας έχει αποσπάσει τον θαυμασμό και καλό είναι να λειτουργήσει ως κάποια επιταγή από εδώ και πέρα. Η τέχνη όταν είναι αληθινή δεν έχει στην ουσία καταγωγή στον τόπο ή στον χρόνο. Είναι αδιαπραγμάτευτα Οικουμενική και έχει μια πρόφαση αιωνιότητας περιλαμβάνοντας ένα μικρό Όλον.

χαρτονι
Αλέκος Κυραρίνης «Ἐπὶ τύμβῳ», 2023, μεικτή τεχνική σε χαρτόνι
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Αλέκος Κυραρίνης συναισθάνεται το βάρος και το κύρος του «μουσειακού» παρελθόντος, το οποίο όμως δεν διαχωρίζει από το βιούμενο παρόν. Εντατικοποιεί τον διάλογο, επεκτείνοντάς τον στη σχέση ανάμεσα στο βίωμα και στη μνήμη.

χαρτονι
Αλέκος Κυραρίνης «Ἐπὶ τύμβῳ», 2023, μεικτή τεχνική σε χαρτόνι

Επιμέλεια: Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη, δρ της Ιστορίας της Τέχνης, διευθύντρια CITRONNE Gallery
Μαρία Γιαννοπούλου, δρ της Αρχαιολογίας, Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων.

Διοργάνωση: CITRONNE Gallery

μουσειο
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου φέτος το καλοκαίρι φιλοξενείται η περιοδική έκθεση του Aλέκου Κυραρίνη «Ἐπὶ τύμβῳ». Την έκθεση διοργανώνει η Γκαλερί Citronne και θα διαρκέσει από τις 27 Μαΐου ως τις 30 Σεπτεμβρίου / Φωτογραφία: wikipedia
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 27 Μαΐου ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2023
Αλέκος Κυραρίνης
Αλέκος Κυραρίνης

Ο Αλέκος Κυραρίνης γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα και μεγάλωσε στον τόπο καταγωγής του, την Τήνο. Εργάστηκε με τον μαρμαρογλύπτη πατέρα του Γιάννη Κυραρίνη από την ηλικία των έντεκα ετών μέχρι και την εισαγωγή του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το 1997. Φοίτησε στην ΑΣΚΤ από το 1997 έως και το 2003, με καθηγητή τον Γιάννη Ψυχοπαίδη.

Έχει εικονογραφήσει τα βιβλία: «Ημερολόγιο Ομίλου ALPHA 2003», «Επαληθεύοντας τη νύχτα», Δημήτρης Αγγελής, Νέος Αστρολάβος / Ευθύνη, Αθήνα 2011, «Encima del subsuelo /Πάνω απ' το υπέδαφος», Κώστας Βραχνός, περιορισμένη έκδοση, Αθήνα 2012, Τεύχη 1, 2, 3 περιοδικού «Νέα Ευθύνη», «Σταλάγματα από τα κεραμίδια», Ιερομόναχος Αντώνιος Ρωμαίος, Εν πλω, Αθήνα 2015, Τεύχος 1 περιοδικού «Ανθίβολα», «Διψώ για ένα ζωντανό νερό», Μοναχός Ιωάννης, Εν Πλω, Αθήνα 2018. Συνεργάζεται με το περιοδικό «Φρέαρ» και με τον πολιτιστικό χώρο «Baumstrasse».

Έχει εκδώσει ένα μικρό δοκιμιακό βιβλίο για τη ζωγραφική με τίτλο «Οι ερωτήσεις της Νεφέλης», Μικρός Αστρολάβος/Ευθύνη, Αθήνα 2011.
Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ιταλία, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο, στην Αυστρία, στην Πολωνία, στη Ρουμανία, στη Γαλλία και στην Ισπανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Citronne Γκαλερί CITRONNE μουσείο Πόρος έκθεση
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ