Στις κινηματογραφικές πρεμιερες της εβδομάδας το «Ατίθασο Ρομπότ» του Πίτερ Μπράουν γίνεται animation και φλερτάρει με τα Όσκαρ.
Το «Βagman» ζωντανεύει τους παιδικούς μας εφιάλτες και μια επανέκδοση από τα παλιά μας θυμίζει πως υπάρχουν και «ευτυχισμένοι τσιγγάνοι».
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 10 Οκτωβρίου
Το Ατίθασο Ρομπότ (Wild Robot)
Σκηνοθεσία: Κρις Σάντερς
Με τις φωνές των: Λουπίτα Νιόνγκο, Πέδρο Πασκάλ, Καθρίν Ο’Χάρα, Μπιλ Νάι, Κιτ Κόνορ, Στέφανι Σου, Μαρκ Χάμιλ, Ματ Μπέρι, Βινγκ Ρέιμς
Mε τις φωνές των (στα ελληνικά): Τζίνης Παπαδοπούλου, Βαγγέλη Στρατηγάκου, Τίτου Γρηγορόπουλου, Μαριάνθης Σοντάκη, Βαγγέλη Ρόκου, Σοφίας Καψαμπέλη κ.α
Περίληψη: Tο ταξίδι ενός ρομπότ -σειρά ROZZUM μονάδα 7134, εν συντομία Ρόζι- που ναυαγεί σε ένα ακατοίκητο νησί και πρέπει να προσαρμοστεί στο αφιλόξενο περιβάλλον, ενώ σταδιακά χτίζει σχέσεις με τα ζώα του δάσους και γίνεται ο θετός γονιός ενός ορφανού χηνόπουλου.
Το νέο animation της DreamWorks, βασισμένο στο βραβευμένο ομότιτλο βιβλίο του Πίτερ Μπράουν.
Η Ρόζι, ένα ανδροειδές προγραμματισμένο να εκτελεί ανθρώπινες εντολές, ναυαγεί σε ένα ακατοίκητο νησί. Ξαφνικά, πρέπει όχι μόνο να προσαρμοστεί στις αφιλόξενες συνθήκες που το περιμένουν εκεί, αλλά και να χτίσει σχέσεις με τα ζώα του δάσους. Μια μέρα σώζει από τα νύχια μιας αλεπούς το αυγό μιας χήνας, οπότε θα αναγκαστεί να υιοθετήσει τον μικρό νεοσσό, που γεννιέται. Όμως η Ρόζι δεν έχει πρόγραμμα μητρότητας στο λογισμικό της, γεγονός που θα εκμεταλλευτεί η πονηρή αλεπού.
Το βιβλίο του Πίτερ Μπράουν, που απευθύνεται σε παιδιά της προεφηβικής ηλικίας, εκδόθηκε για πρώτη φορά το 2016 και κατέκτησε την πρώτη θέση στη λίστα των μπεστ σέλερ της εφημερίδας «New York Times». Ο Κρις Σάντερς («Λίλο και Στιτς», «Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας»), που πρώτη φορά δοκιμάζεται στο animation, ξεδιπλώνει την ιστορία αυτού του μοναχικού ρομπότ με τρυφερότητα και ευαισθησία, ως μια περιπέτεια ενηλικίωσης.
Χωρίς να λείπει το χιούμορ και η δράση από την ταινία της Dreamworks, που όλα δείχνουν πως θα βρεθεί στις λίστες με τις οσκαρικές υποψηφιότητες, μιλάει για την τεχνολογία και το πώς η ανεξέλεγκτη χρήση της απειλεί τον πλανήτη, ενώ ταυτόχρονα προτείνει μια εναλλακτική μορφή μητρότητας, που συγκινεί.
Σεβόμενος τον παραδοσιακό τρόπο του animation ο Σάντερς, επηρεασμένος τόσο από τις δημιουργίες του Μιγιαζάκι όσο και από τα κλασικά αριστουργήματα της Disney, ζωντανεύει με μια χειροποίητη αισθητική το ζωικό βασίλειο και το ειδυλλιακό περιβάλλον του νησιού, που τελικά θα βρεθεί να απειλείται από τους ανθρώπους, οι οποίοι αναζητούν μετά μανίας τη Ρόζι, ένα δικό τους δημιούργημα, το οποίο τελικά θα «βραχυκυκλώσει» από την ίδια τη ζωή. Κι όλα σε ένα animation, που κάνει τη διαφορά, μιλώντας για την αποδοχή της διαφορετικότητας με έναν τρόπο, που δεν θα περίμενε κανείς από μια «ταινία για παιδιά».
Bagman
Σκηνοθεσία: Κολμ ΜακΚάρθι
Παίζουν: Σαμ Κλάφιν, Αντόνια Τόμας, Καρέλ Βίνσεντ Ρόντεν
Περίληψη: Mια οικογένεια βρίσκεται παγιδευμένη σε έναν εφιάλτη, καθώς την κυνηγάει ένα κακόβουλο, μυθικό πλάσμα.
Ταινία τρόμου για τον μπαμπούλα, που κουβαλάμε από τα παιδικά μας χρόνια.
Για αιώνες και σε όλους τους πολιτισμούς, οι γονείς έχουν προειδοποιήσει τα παιδιά τους για τον θρυλικό Bagman, ο οποίος αρπάζει αθώα παιδιά και τα χώνει στη σαπισμένη τσάντα του, ώστε να μην τα βρει ποτέ κανείς. Ο Πάτρικ ΜακΚί διέφυγε από μια τέτοια συνάντηση ως αγόρι, αλλά κουβαλάει έντονα τα σημάδιά της σε όλη του την ενηλικίωση. Όταν αναγκάζεται να μετακομίσει στο πατρικό του σπίτι λόγω οικονομικών προβλημάτων, ο βασανιστής της παιδικής του ηλικίας επιστρέφει, απειλώντας την ασφάλεια της συζύγου του Καρίνα και του γιου του Τζέικ.
Ο Κολμ ΜακΚάρθι, σκηνοθέτης του «The Girl with all the Gifts», αλλά και αρκετών επεισοδίων της σειράς «Peaky Blinders», έχει στα χέρια του ένα –πιο κοινότοπο πεθαίνεις- σενάριο με πρωταγωνιστή ένα μεταφυσικό πλάσμα, που εμφανώς συνδέεται με τους εσωτερικούς μας φόβους και τα παιδικά μας τραύματα.
Δυστυχώς, το αντιμετωπίζει εξίσου ανέμπνευστα, χρησιμοποιώντας όλα τα κλισέ του horror, χωρίς να προσθέτει το προσωπικό στυλ, ούτε όμως και να αναδεικνύει κάπως αυτή την ψυχαναλυτική αλληγορία. Στην αρχή, με τους ενήλικες να μετακομίζουν στο γονεϊκό τους σπίτι, επειδή η οικονομική τους κατάσταση δεν τους επιτρέπει να βρουν άλλο, δημιουργεί κάποιες προσδοκίες, τις οποίες όμως τελικά δεν εκμεταλλεύεται για να σχολιάσει την ανικανότητα ενηλικίωσης στον σύγχρονο κόσμο.
Αντίθετα, ο ΜακΚάρθι πολύ γρήγορα εγκαταλείπει τον ρεαλισμό, που διαχειρίζεται σαφώς καλύτερα και περιορίζεται στον γραφικό του μπαμπούλα, που περιφέρεται με μια τσάντα με φερμουάρ, παραδίδοντας ένα δευτεροκλασάτο θρίλερ, που είναι απορίας άξιο πώς βρήκε τον δρόμο για τις σκοτεινές αίθουσες.
Η Ώρα της Σιωπής (The Silent Hour)
Σκηνοθεσία: Μπραντ Άντερσον
Παίζουν: Τζόελ Κίναμαν, Μαρκ Στρονγκ, Μέκχι Φάιφερ
Περίληψη: Ένας ντετέκτιβ καλείται να αντιμετωπίσει μια ομάδα διεφθαρμένων συναδέλφων του.
Αστυνομική περιπέτεια που φιλοδοξεί να ακουστεί δυνατά.
Ένας αστυνομικός ντετέκτιβ με προβλήματα ακοής, που εργάζεται ως διερμηνέας για το τμήμα, πρέπει να αντιμετωπίσει μια ομάδα διεφθαρμένων αστυνομικών, που προσπαθούν να εξοντώσουν μία κωφή μάρτυρα φόνου σε μια πολυκατοικία.
My Hero Academia: You're Next
Σκηνοθεσία: Τενσάι Οκαμούρα
Με τις φωνές των: Νταϊκι Γιαμασίτα, Νομπουχίκο Οκαμότο, Καϊτο Ισικαουά
Περίληψη: Οι Ντέκου, Μπακούγκο, Τοντορόκι και τα υπόλοιπα μέλη του Προγράμματος Ηρώων του Λυκείου U.A. πρέπει να παλέψουν ενάντια στον Νταρκ Μάιτ και τη μοχθηρή εγκληματική οργάνωση, που έχει υπό τον έλεγχό του.
Η τέταρτη ταινία μεγάλου μήκους της δημοφιλούς σειράς anime «My Hero Academia» σε διανοµή της Crunchyroll και της Sony Pictures Entertainment.
«Ακολουθεί η σειρά σου»: αυτά ήταν τα λόγια που είπε ο Ολ Μάιτ, του «Συµβόλου της Ειρήνης», αφού νίκησε τον Ολ Φορ Ουάν, το «Σύµβολο του Κακού». Μπορεί ο Ολ Μάιτ να µην είναι πλέον ο Νο1 ήρωας µιας κοινωνίας, όπου το µμεγαλύτερο µέρος του πληθυσμού έχει ένα εξαιρετικό Χάρισµα, αλλά ο Ντέκου και οι συμμαθητές του στο Πρόγραµµα Ηρώων στο Λύκειο U.A. είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τα ιδανικά του.
Την άνοιξη του δεύτερου έτους του Ντέκου, στο Λύκειο U.A. ξέσπασε µια ολοκληρωτική µάχη µμεταξύ ηρώων και κακών. Ο Ντέκου τότε αντιμετώπισε τον πανίσχυρο Τοµούρα Σιγκαράκι και οι δύο τους συγκρούστηκαν βίαια, µε αµφότερους να υφίστανται σοβαρές ζηµιές. Η µάχη έκτοτε σταμάτησε προσωρινά µε την υποχώρηση του Σιγκαράκι, αλλά η ώρα για την επόμενη αναµέτρησή τους πλησιάζει.
Η Ιαπωνία είναι κατεστραμμένη από τη µάχη, όταν εµφανίζεται ξαφνικά ένας µμυστηριώδης άνδρας. Παρουσιάζεται ως εκείνος που θα αντικαταστήσει τον Ολ Μάιτ και θα γίνει το νέο Σύµβολο. ∆ηλώνει ότι «Ακολουθεί η σειρά µου!», αλλά αποδεικνύεται ότι είναι ο Νταρκ Μάιτ, παρά το γεγονός ότι µμοιάζει µε τον Ολ Μάιτ στην εµφάνιση. Χρησιμοποιεί το Χάρισµά του για τις δικές του επιθυμίες, δημιουργώντας ένα τεράστιο φρούριο, που αρχίζει να απορροφά τους πληθυσμούς. Θα µμπορέσουν ο Ντέκου, ο Μπάκουγκο, ο Τοντορόκι και οι υπόλοιποι µμαθητές της πρώτης τάξης του Λυκείου U.A. να προστατεύσουν τον κόσµο; Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον Νταρκ Μάιτ και τη σκοτεινή εγκληµατική οργάνωση, που ελέγχει την οικογένεια Γκολίνι.
To manga του Κοχέι Χορικόσι «My Hero Academia», με πάνω από 100 εκατομμύρια αντίτυπα να έχουν εκδοθεί παγκοσμίως, κατάφερε να μεταφερθεί ως μια σειρά anime το 2016 και από τότε θεωρείται ως μια από τις καλύτερες νέες σειρές των τελευταίων ετών. Όπως και στις τρεις προηγούμενες ταινίες, ο Χορικόσι επιβλέπει την παραγωγή και συμμετέχει στον σχεδιασµό των πρωτότυπων χαρακτήρων, και το αποτέλεσµα είναι, µια συναρπαστική κινηματογραφική περιπέτεια anime, με μια πλοκή, που συνδυάζει τους «X-Men» με το «The Boys».
Επαναπροβολή:
Συνάντησα και Ευτυχισμένους Τσιγγάνους( I Even Met Happy Gypsies)
Σκηνοθεσία: Αλεξάνταρ Πέτροβιτς
Παίζουν: Μπεκίμ Φεχμίου, Ολιβέρα Βούκο, Βελιμίρ Μπάτα Ζιβοζίνοβιτς
Περίληψη: Σε μια κοινότητα Ρομά οι εντάσεις οξύνονται, όταν ένας τοπικός έμπορος ερωτεύεται μια πολύ νεότερή του γυναίκα.
Μία από τις καλύτερες ταινίες του γιουγκοσλαβικού «Μαύρου Κύματος» .
Ο Μπόρα είναι παντρεμένος με μια μεγαλύτερη γυναίκα, αλλά ερωτεύεται τη νεότερη Τίσα, την οποία ο πατέρας της προορίζει για γάμο με έναν νεαρό τσιγγάνο. Το συνοικέσιο αυτό ακολουθεί την παράδοση. Η Τίσα απαρνιέται τον άντρα της με αφορμή την ανικανότητά του να ολοκληρώσει τα συζυγικά του καθήκοντα και ο Μπόρα φεύγει μαζί της. Βρίσκουν έναν μοναχό στα βουνά για να τους παντρέψει. Δίχως να μπορεί να επιστρέψει στην κοινότητα, η Τίσα προσπαθεί να φτάσει στο Βελιγράδι μόνη της, όταν δύο οδηγοί λεωφορείου τη βιάζουν, οπότε αναγκάζεται να γυρίσει στη φυλή της, σε κατάσταση εξαθλίωσης. Κι όμως, στο τέλος θα συναντήσουμε ευτυχισμένους τσιγγάνους.
Μια μεγάλη βαλκανική ταινία, η οποία είναι και η πρώτη, που έδωσε φωνή στην κοινότητα των Ρομά, αποτελώντας μέχρι σήμερα ένα ορόσημο για την αναπαράσταση των μειονοτικών πληθυσμών στη μεγάλη οθόνη. Από τις μεγαλύτερες μορφές της κινηματογραφικής πρωτοπορίας της χώρας του, ο σερβικής καταγωγής Αλεξάνταρ Πέτροβιτς (1929-1994), με δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, συμμετοχές και βραβεία στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο. Υπήρξε ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους σκηνοθέτες της δεκαετίας του 1960 και μια από τις σημαντικότερες μορφές του Γιουγκοσλαβικού Μαύρου Κύματος.