Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Καρέ-καρέ τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας, σε τρία σποτ [βίντεο] - iefimerida.gr

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Καρέ-καρέ τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας, σε τρία σποτ [βίντεο]

 Σοφία Φιλιππίδου
Η Σοφία Φιλιππίδου στο σποτ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Παρουσιάστηκαν τα σποτ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης όπουπρωταγωνιστούν τρεις Μοίρες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.

Με έμπνευση από το αφιέρωμα του φεστιβάλ με θέμα τα φαντάσματα, η Κλωθώ, η Λάχεσις και η Άτροπος συνυφαίνονται με τη διαδικασία και τα στάδια δημιουργίας μιας κινηματογραφικής ταινίας: τη γέννηση της αρχικής ιδέας, το χτίσιμο της ιστορίας και το μοντάζ, που δίνει στην ταινία την τελική της μορφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την Κλωθώ υποδύεται η Δανάη Μικέδη-Προδρόμου, τη Λάχεσι η Γαλήνη Χατζηπασχάλη και την Άτροπο η Σοφία Φιλιππίδου. Η πρωτότυπη μουσική του σποτ του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι του Λευτέρη Σαμψών. Το φετινό φεστιβάλ αρχίζει 2 Νοεμβρίου και θα διαρκέσει έως 12 Νοεμβρίου.

Την Κλωθώ υποδύεται η Δανάη Μικέδη-Προδρόμου, τη Λάχεσι η Γαλήνη Χατζηπασχάλη και την Άτροπο η Σοφία Φιλιππίδου
Την Κλωθώ υποδύεται η Δανάη Μικέδη-Προδρόμου, τη Λάχεσι η Γαλήνη Χατζηπασχάλη και την Άτροπο η Σοφία Φιλιππίδου

Τη δημιουργία του σποτ υπογράφει ο Θανάσης Νεοφώτιστος, σκηνοθέτης της μικρού μήκους ταινίας AirHostess-737, η οποία κέρδισε 22 βραβεία σε 80 φεστιβάλ, ανάμεσά τους στα φεστιβάλ του Τορόντο, του Σάντανς, του Λοκάρνο και του Κλερμόν-Φεράν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε τα σποτ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

«Κλωθώ είναι να μπορείς από υλικά αυτού του κόσμου, να συνθέσεις την αρχή του επόμενου. Λάχεσις είναι να αγωνιάς κάθε στιγμή για τον ρυθμό, αυτόν που επιτρέπει στη ζωή τη ροή. Άτροπος είναι να δεχτείς στωικά την πιο σπουδαία και άδικη ευθύνη, να ορίσεις μια στιγμή και να την πεις τέλος», σημειώνει ο σκηνοθέτης.

«Αυτές είναι οι τρεις Μοίρες για εμάς. Μια έμπνευση που δημιουργήθηκε προσπαθώντας να κρατήσω το νόημα για τη ζωτική σημασία του σινεμά στη ζωή μας και μια χαλαρή σύνδεση με την έννοια του “φαντάσματος”, ως κάτι που υπάρχει χωρίς την επιλογή μας και μας επηρεάζει σημαντικά. Έτσι, αυτές οι υπέροχες μυθολογικές οντότητες που είχαν την τεράστια τύχη και ευθύνη να ορίζουν τις τύχες των ανθρώπων, για εμάς εκπροσωπούν και τα τρία στάδια της δημιουργίας μιας ταινίας.

Η Κλωθώ γεννάει την ιδέα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Λάχεσις με συναισθήματα φτιάχνει την ιστορία.

Και η Άτροπος, στη διαδικασία του μοντάζ, ψάχνει την σημαντικότερη στιγμή για να “κόψει” την ταινία», εξηγεί ο κ. Νεοφώτιστος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Θανάσης Νεοφώτιστος είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και αρχιτέκτονας. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (EFA), απόφοιτος του θεσμού των Berlinale Talents και Επικεφαλής του Διαγωνιστικού Σπουδαστικού προγράμματος του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Οι μικρού μήκους ταινίες του, AirHostess-737 (16΄, 2022), Λεωφόρος Πατησίων (13΄-2018), Route-3 (12΄-2019), Προσευχή (20΄-2014), έχουν κάνει πρεμιέρα και έχουν κερδίσει βραβεία, μεταξύ άλλων, στα φεστιβάλ Βενετίας, Σάντανς, Λοκάρνο, Τορόντο και Κλερμόν-Φεράν. H ταινία Airhostess-737 είχε εκατοντάδες χιλιάδες θεάσεις στο site του The New Yorker, όπου προβάλλεται. Επίσης, κέρδισε το βραβείο Μικρού Μήκους Ταινίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, βρίσκεται στη λίστα προεπιλογής των βραβείων της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ενώ, έχοντας κερδίσει το μεγάλο βραβείο στο Φεστιβάλ του Σιάτλ, μπαίνει στη λίστα προεπιλογής από την οποία θα προκύψει η υποψήφια πεντάδα για τα Όσκαρ Μικρού Μήκους Ταινίας του 2024. Στην παρούσα φάση, βρίσκεται στο στάδιο προετοιμασίας για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, Το αγόρι με τα γαλάζια μάτια (aka Ο Πέτρος και ο λύκος), την οποία οραματίζεται ως ένα σκοτεινό παραμύθι ενηλικίωσης.

64o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ // 2-12/11

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ