Την αντίδραση των επιτελείς του Εθνικού Θεάτρου προκάλεσε το Προεδρικό Διάταγμα που σχετίζεται με τους τίτλους σπουδών των καλλιτεχνών.
«Οι σχετικές ρυθμίσεις του Π.Δ. 85/2022 διαιωνίζουν μια κατάσταση που πλήττει διαχρονικά το κύρος των παραστατικών τεχνών και τα επαγγελματικά δικαιώματα των Ελλήνων ηθοποιών», αναφέρεται στην ανακοίνωση που υπογράφουν ο πρόεδρος, η αντιπρόεδρος, τα μέλη και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση: «Όχι μόνο δεν επιλύεται το πρόβλημα διαβάθμισης που σοβεί επί δεκαετίες (ήδη από το έτος 2003 παραμένει αρρύθμιστο το ουσιώδες ζήτημα της ισοτιμίας των χορηγούμενων πτυχίων), αλλά, αντιθέτως, απαξιώνεται νομικά το μείζον έργο της θεατρικής εκπαίδευσης που επιτελείται σε εγκεκριμένες από την Πολιτεία Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης.
»Παράλληλα, δεν αντιμετωπίζεται το σοβαρό ζήτημα της αναγκαίας συνέργειας και συνεργασίας όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων για την ενσωμάτωση της θεατρικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εγκύκλιας εκπαίδευσης. Το Εθνικό Θέατρο, με βαθιά προσήλωση στην ηθική, κοινωνική και επαγγελματική υπόσταση των καλλιτεχνών αλλά και στην ανάγκη ενότητας όλης της θεατρικής κοινότητας, συμπαρίσταται σε κάθε πρόσφορη και συντεταγμένη σωματειακή εκδήλωση διαμαρτυρίας και εκφράζει, δια της Δραματικής Σχολής του και των φορέων της, τον έντονο προβληματισμό του».
Εθνικό Θέατρο: Καλούμε την Πολιτεία να άρει τις ανεπιεικείς συνέπειες και να επανεξετάσει το οικείο πλαίσιο
«Μακριά από οποιαδήποτε απόπειρα καπηλείας και πολιτικής αντιπαράθεσης, που ουδόλως μάς αφορά, καλούμε την Πολιτεία να άρει τις ανεπιεικείς συνέπειες και να επανεξετάσει το οικείο πλαίσιο, ώστε να αποτυπώνει δίκαια την εκπαιδευτική και επαγγελματική αξία των σπουδών Δραματικής Τέχνης», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Τέλος, οι επιτελείς του Εθνικού Θεάτρου επισημαίνουν ότι «σε αυτήν την κατεύθυνση, κρίνουμε ευκταία την άμεση έναρξη εκτεταμένων διαβουλεύσεων και του αναγκαίου διαλόγου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς φορείς ώστε να επιτευχθεί λύση που θα ικανοποιεί τα νόμιμα συμφέροντά τους».