Εναν κισσό πήγε να καθαρίσει. Πού να φανταζόταν αυτός ο εργάτης ότι θα έλυνε- όπως όλα δείχνουν- το μυστήριο με την κλοπή πίνακα του Γκούσταβ Κλιμτ, έπειτα από 22 χρόνια!
Το «Πορτρέτο μιας κυρίας» εκλάπη από γκαλερί στην Πιατσέντσα, στη βόρεια Ιταλία, το 1997. Ολα έδειχναν ότι δεν υπήρχε ελπίδα να βρεθεί ξανά ο πίνακας, του οποίου η αξία εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ. Ενας εργάτης ανέτρεψε αυτές τις εκτιμήσεις. Και βρήκε το έργο του Κλιμτ εκεί από όπου είχε κλαπεί!
Ο εργάτης καθάριζε έναν κισσό στον τοίχο της γκαλερί, όταν ξαφνικά εντόπισε ένα μεταλλικό πορτάκι. Μέσα στην εσοχή στον τοίχο, υπήρχε μια μαύρη τσάντα. Αρχικά, ο εργάτης πίστευε ότι περιείχε σκουπίδια. Μέσα όμως, κατά τα φαινόμενα, ήταν ο κλεμμένος πίνακας του Κλιμτ.
Πώς έκλεψαν τον πίνακα του Κλιμτ
Ο πίνακας εκλάπη στις 22 Φεβρουαρίου 1997 από την γκαλερί Ricci- Oddi, ενώ γίνονταν προετοιμασίες για μια ειδική έκθεση στην οποία θα παρουσιαζόταν το «Πορτρέτο μιας κυρίας».
Οι δράστες είχαν πετάξει την κορνίζα του πίνακα από την οροφή του κτιρίου της γκαλερί, σε μια προσπάθεια- πιθανότατα- να δείξουν ότι είχαν κάνει τη διάρρηξη από τον φεγγίτη. Αυτό όμως δεν θα μπορούσε να είχε συμβεί, καθώς ο φεγγίτης ήταν πολύ μικρός για να χωρέσει να περάσει από αυτόν ο πίνακας, σημειώνει το BBC.
Τώρα, η αστυνομία κάνει έρευνες προκειμένου να εξακριβωθεί αν οι κλέφτες άφησαν πίσω τους τον πίνακα, με στόχο να τον πάρουν όταν θα είχε καταλαγιάσει το σούσουρο από την κλοπή. Αλλά και για να διαπιστωθεί αν και γιατί τελικά το έργο του Κλιμτ έμεινε κρυμμένο εκεί για 22 χρόνια.
Ελεγχοι για την αυθεντικότητα του πίνακα
Ακόμη γίνονται έλεγχοι για να εξακριβωθεί αν ο πίνακας που βρέθηκε κρυμμένος είναι ο αυθεντικός. Ομάδα ειδικών κάνουν αναλύσεις, προκειμένου να διαπιστώσουν αν είναι γνήσιος, αλλά και αν πράγματι το έργο έμεινε επί 22 χρόνια στην τρύπα στον τοίχο.
Ο διευθυντής της γκαλερί, Μάσιμο Φεράρι, εμφανίζεται σίγουρος ότι πρόκειται για το πρωτότυπο έργο, γιατί φέρει τις ίδιες σφραγίδες και το ίδιο βουλοκέρι στο πίσω μέρος. Ομως, ο Ρομπέρτο Ρικιάρντι, επικεφαλής της μονάδας των καραμπινιέρι για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ζήτησε υπομονή μέχρι να επιβεβαιωθεί η αυθεντικότητα.
Ενα πορτρέτο πάνω σε πορτρέτο
Ο Γκούσταβ Κλιμτ ζωγράφισε το «Πορτρέτο μιας κυρίας» το 1916-17, προς το τέλος της ζωής του. Ομως, δέκα μήνες πριν από την κλοπή του πίνακα μια φοιτήτρια των Καλών Τεχνών, η Κλαούντια Μάγκα, είχε κάνει μια αποκάλυψη.
Εντόπισε ότι ο Κλιμτ είχε ζωγραφίσει αυτό το έργο πάνω από έναν άλλο πίνακά του, το «Πορτρέτο νεαρής γυναίκας», που κανείς δεν είχε δει από το 1912. Η θεωρία της Μάγκα αποδείχθηκε όταν έπεισε τον πρώην διευθυντή της γκαλερί να εξεταστεί ο πίνακας με ακτίνες Χ. Το αρχικό πορτρέτο ήταν ενός κοριτσιού από τη Βιέννη, το οποίο πέθανε, και ο Κλιμτ φέρεται να ζωγράφισε πάνω σε αυτό το «Πορτρέτο μιας κυρίας», για να ξεχάσει τον πόνο από τον θάνατο της νεαρής, σύμφωνα με το BBC.