Eνορχηστρωμένη η επίθεση στην Πινακοθήκη, λέει η διευθύντρια -Τα ψέματα που αποδίδονται στον βουλευτή, οι κατάρες - iefimerida.gr

Eνορχηστρωμένη η επίθεση στην Πινακοθήκη, λέει η διευθύντρια -Τα ψέματα που αποδίδονται στον βουλευτή, οι κατάρες

Εθνική Πινακοθήκη
Σμήνος τηλεοπτικών καμερών μπροστά από την διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Συραγώ Τσιάρα

Είχε μπει στην αίθουσα και πριν τον βανδαλισμό ο βουλευτής, έφυγε λόγω κόσμου και επέστρεψε, αποκαλύφθηκε μεταξύ άλλων στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Συραγώ Τσιάρα.

Σε μια απαρίθμηση ψεμάτων και ισχυρισμών που όπως φαίνεται δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα εξελίχθηκε η άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Συραγώ Τσιάρα, η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, με αφορμή των βανδαλισμό έργων τέχνης από τον Νίκο Παπαδόπουλο, βουλευτή της «Νίκης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποκαλυπτικό ήταν βέβαια το βίντεο που παρουσιάστηκε από την στιγμή του βανδαλισμού, αλλά και οι απαντήσεις της κυρίας Τσιάρα σε σχέση κυρίως με όσα δημόσια έχουν αναφερθεί. Άλλωστε η ίδια έκανε λόγο για ενορχηστρωμένη επίθεση, που ξεκίνησε από την ημέρα κατάθεσης της σχετικής ερώτησης στην Βουλή.

Την ίδια μέρα άρχισαν να κατακλύζονται με μηνύματα τα κοινωνικά δίκτυα της Πινακοθήκης και να υπάρχουν απειλητικά τηλεφωνήματα και e-mails προς την Πινακοθήκη, και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού.

Και όμως απάντησε στον βουλευτή η διευθύντρια

Απειλές, κατάρες, προειδοποιήσεις ότι θα τους κάψουν, περιλαμβάνονται στα μηνύματα που ακολούθησαν την κατάθεση της ερώτησης στη Βουλή – από άτομα που επικαλούνται τα θεία και νιώθουν προσβεβλημένα για τις εικόνες, επιλέγοντας (στο όνομα ποιου άραγε;) τον αφανισμό και την ωμή βία.

Ένα από τα πρώτα ψέματα όπως τόνισε η κυρία Τσιάρα ήταν ότι ο βουλευτής Παπαδόπουλος που κατέφυγε στον ψύχραιμο, με κρύο αίμα όπως βλέπουμε στο βίντεο, βανδαλισμό δεν είχε καμία επικοινωνία με την Πινακοθήκη και τη διοίκησή της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κυρία Τσιάρα δήλωσε κατηγορηματικά ότι έστειλε στη Βουλή για να συμπεριληφθεί στην απάντηση ένα κείμενο 16 σελίδων όπου αναλύονται το σκεπτικό της έκθεσης, η ιστορική και μελετητική πρόταση.

Παρουσίασε στη Βουλή έργο που δεν εκτίθεται!

«Στην τελευταία σελίδα της 16σελιδης αναφοράς σημειώνω με κεφαλαία γράμματα την λέξη ΨΕΜΑ, αφού η φωτογραφία που συνοδεύει την ερώτηση του βουλευτή απεικόνιζε έργο που δεν εκτέθηκε ποτέ στην Πινακοθήκη»!

Το άλλο μεταγενέστερο ψέμα που αναφέρει είναι ότι τα έργα δεν τα πέταξε με αυτό τον τρόπο τα έργα ο κ. Παπαδόπουλος. «Τα έργα δεν έχουν μετακινηθεί ούτε καν κατά ένα εκατοστό» τόνισε.

Αυτό άλλωστε φαίνεται πλέον στο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κυρία Τσιάρα δεν ανέφερε ούτε μια φορά το όνομα του βουλευτή.

Δεν γίνονται σχολικές επισκέψεις στην έκθεση

Ο βουλευτής έχει επικαλεστεί συχνά στις τοποθετήσεις του ότι ένας από τους λόγους που τον ώθησαν σε αυτή την πράξη, ήταν το γεγονός παιδιά που επισκέπτονταν στο πλαίσιο σχολικών εκδρομών την Πινακοθήκη αντίκρυζαν τα έργα αυτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απάντηση είναι αποστομωτική: ο Ενδιάμεσος Χώρος όπου παρουσιάζεται η έκθεση «Η σαγήνη του αλλόκοτου» δεν είναι επισκέψιμη από σχολεία εξαιτίας του εξαιρετικά περιορισμένου χώρου.

Είθισται να επισκέπτονται τη μόνιμη Συλλογή και κάποιες περιοδικές εκθέσεις. «Λόγω της χωροταξίας ποτέ δεν σχεδιάστηκε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για αυτή την έκθεση», τόνισε καταλήγοντας «άλλο ένα ψέμα».

Πάμε στο πέντε ψέμα, κατά την κυρία Τσιάρα. Έργα που διακινούνται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και media ως βλάσφημα, δεν έχουν εκτεθεί ποτέ στην Εθνική Πινακοθήκη. Επίσης τα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που συγκέντρωσαν το μένος του βουλευτή, δεν ανήκουν στην μόνιμη Συλλογή της Πινακοθήκης.

Την δεύτερη φορά που μπήκε στην αίθουσα κατέβασε τα έργα

Παρακολουθώντας προσεκτικά το βίντεο, διαπιστώνει κανείς εύκολα ότι ο βουλευτής και ο άγνωστος ως σήμερα συνοδός του, κινήθηκαν κατευθείαν προς τα έργα και τα κατέβασαν.

Στη συνέχεια μάλιστα, και ενώ οι υπάλληλοι προσπάθησαν να τους σταματήσουν, ο βουλευτής φαίνεται ότι θυμήθηκε ότι υπάρχει ένα ακόμα έργο και στράφηκε προς τα πίσω για να το πετάξει και αυτό στο πάτωμα. Στο σημείο αυτό έγινε η αποκάλυψη, ότι ο βουλευτής και ο συνοδός του, είχαν επιχειρήσει και νωρίτερα την ίδια μέρα να μπουν στην έκθεση. Είχε όμως κόσμο, με αποτέλεσμα να φύγουν και να επιστρέψουν όταν ήταν μόνοι τους εκεί οι δυο υπάλληλοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεπώς δεν έχουμε να κάνουμε με μια αυθόρμητη αντίδραση τύπου «τα είδα και από την οργή τα κατέβασα». Υπήρξε αρκετή ώρα, αναμονή για να αδειάσει η αίθουσα και στη συνέχεια επιστροφή για να επιτελεστεί ο βανδαλισμός.

Επίσης, στον ισχυρισμό του κ. Παπαδόπουλου ότι πήγε στην Πινακοθήκη για να συναντήσει την διευθύντρια και όχι για να κάνει την βίαιη ενέργεια που έκανε, η κυρία Τσιάρα απάντησε λακωνικά «Δεν είχα προγραμματισμένη συνάντηση με κανέναν βουλευτή εκείνη την ημέρα».

Αμέσως κατατέθηκε αγωγή

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης που προηγήθηκε της συνέντευξης Τύπου η κυρία Τσιάρα τόνισε: «Δεν έχω, ούτε είχα ποτέ στη ζωή μου να προσβάλω τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ανθρώπων, την εκκλησία ή τις πεποιθήσεις των ανθρώπων. Ούτε το κοινό αίσθημα των πολιτών και των επισκεπτών που αγαπούν την Εθνική Πινακοθήκη. Δεν θα επιχειρούσα ποτέ σκόπιμα να προκαλέσω αντιδράσεις στους θρησκευόμενους, ούτε να θίξω την ευαισθησία τους. Αντιθέτως γνωρίζω και μελετώ την ορθόδοξη εικονογραφία, και με ενδιαφέρει επίσης πώς οι καλλιτέχνες φέρνουν στο σήμερα την παράδοση και πώς συνομιλούν με αυτήν».

Η ασφάλεια ενισχύθηκε από τις πρώτες απειλές

Επειδή υπάρχουν κάποιοι που κατηγορούν την Εθνική Πινακοθήκη και την διεύθυνση για κωλυσιεργία και αργά αντανακλαστικά, σημειώνουμε ότι το ίδιο απόγευμα μετέβη με τον νομικό εκπρόσωπο του Ιδρύματος στη ΓΑΔΑ κατατέθηκε αγωγή και κινήθηκαν όλα τα ένδικα μέσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όλες οι νόμιμες ενέργειες έγιναν αμέσως». Επίσης τόνισε ότι μετά τις πρώτες απειλές ενισχύθηκαν τα μέσα ασφαλείας στον χώρο της έκθεσης. Επίσης τα έργα ήταν καρφωμένα, δεν ήταν απλώς κρεμασμένα στον τοίχο – γι’ αυτό και το σύστημα ανάρτησής τους έμεινε στον τοίχο μετά τον βανδαλισμό.

«Το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο, άξιο και ικανό και κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θεωρώ σωστό να λειτουργούμε υπό το κράτος του φόβου».

Εντός της ημέρας αναμένεται να δωθεί στη δημοσιότητα και η έκθεση-αναφορά τόσο της κυρίας Τσιάρα όσο και του νομικού εκπροσώπου της Εθνικής Πινακοθήκης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ