H αήθης εισβολή του βουλευτή του κόμματος Νίκη, Νίκου Παπαδόπουλου, στην Εθνική Πινακοθήκη και ο βανδαλισμός έργων περιοδικής έκθεσης, τα οποία θεωρούσε βλάσφημα, είναι η πράξη μετά από μια σειρά σχολίων στο διαδίκτυο αλλά και στην εκκλησία.
Εντός της ημέρας αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης για τον βανδαλισμό έργων τέχνης από τον βουλευτή της Νίκης Νίκο Παπαδόπουλο -ήδη βρίσκεται υπό επεξεργασία το δελτίο Τύπου, όπως ενημερωνόμαστε. Μένει να δούμε πόσες βλάβες προκλήθηκαν σε έργα ή στην υποδομή της Εθνικής Πινακοθήκης, αν υπήρχαν υπάλληλοι και η προβλεπόμενη φύλαξη στον χώρο και φυσικά αν κινδύνευσε κάποιος υπάλληλος. Επίσης, αν έδρασε μόνος ο βουλευτής.
Η αρχή της επίθεσης
Στις 18 Φεβρουαρίου εμφανίστηκαν τα πρώτα σχόλια κάτω από τις αναρτήσεις της Εθνικής Πινακοθήκης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την έκθεση «H σαγήνη του αλλόκοτου» που παρουσιάζεται παράλληλα με την έκθεση «Los Caprichos» του Γκόγια. Ένας χείμαρρος αρνητικών σχολίων από ομάδα πολιτών που εξακολουθούν να ψέγουν την τέχνη κάθε φορά που επιχειρεί να ενσωματώσει σύμβολα του Χριστιανισμού ή νέες δικές της αφηγήσεις πάνω στο ζήτημα της θρησκείας.
Χθες μάλιστα τοποθετήθηκε από τον άμβωνα ο Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος. Είπε μεταξύ άλλων για την έκθεση: «Δεν θα δεχθούμε την γελοιοποίηση αυτή, διότι η πατρίδα μας έζησε και θεμελιώθηκε σ’ αυτήν την αμώμητο και ακαινοτόμητο πίστη».
Θα δώσετε λόγο στη Δευτέρα Παρουσία...
Κρίνοντας από το ύφος, το μένος και την έκταση που είχαν πάρει, σε συνδυασμό με σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής της Πίστης στην Βουλή πριν λίγες μέρες, φαινόταν σχεδόν βέβαιο ότι κάποιος θερμόαιμος θα επιχειρούσε μια ακτιβιστική δράση. Ουδείς φανταζόταν ότι αυτός θα ήταν ο ίδιος βουλευτής και ότι θα προχωρούσε σε καταστρεπτική επίθεση των αντικειμένων τέχνης.
«Όταν η τέχνη προσβάλει την πίστη μας δεν είναι τέχνη. Είναι βλασφημία. Η αληθινή τέχνη δεν προσβάλει. Προβάλει το ωραίο. Σας λυπάμαι, όπως και Εσταυρωμένος, που εσείς μολύνετε με τα σατανικά μυαλά σας. Εμείς θα προσευχηθούμε να ανοίξετε τα πνευματικά σας μάτια και να μετανιώσετε», διαβάζουμε σε μια ανάρτηση.
«Λυπάμαι που θα το πω αλλά πρόκειται για κόπρο του πολιτισμού που βρωμάει και ζέχνει. Η Ελλάδα για άλλη μια φορά αποκαλύπτει τη σαπίλα ως έκθεμα…» Αλλά και «Δεν μπορείς να βλασφημείς Τον Δημιουργό Του σύμπαντος Την Παναγία Τους Αγίους μας που μας προστατεύουν μέρα νύχτα είμαστε ορθόδοξη χώρα και δεν ανεχόμαστε να πληρώνουμε τις ρυπαρότητες και κομπλεξισμούς που έχει κάθε Ατάλαντος πουθενας με Τον Κύριο και για να γίνει διάσημος για λίγη κενοδοξία Τον ποδοπατά και Τον εξευτελίζει με την καθοδήγηση του σατανά όπως φαίνεται κιόλας δεν το κρύβει .Το σάπιο χώμα βλασφημεί Τον Κτιστή θα έρθει οργή Θεού να κάψει τα τερατουργήματα όλα δεν θα μείνουν για πολύ καιρό εκεί τα βάζετε με τον ουρανό πόσο άφρονες είστε όλοι που το επιτρέψατε όλοι θα δώσετε λόγο στην Δευτέρα Παρουσία αν δεν μετανοήσετε και απομακρύνετε την βρωμιά από τα μάτια των ανθρώπων που πάνε να δούνε τέχνη όχι Βόθρο».
Η εμπειρία του Outlook το 2003
Ο κύριος Παπαδόπουλος δεν αρκέστηκε στην κοινοβουλευτική του ιδιότητα και στα όρια του κοινοβουλευτισμού. Διότι ναι μεν έθεσε το ζήτημα στη Βουλή με ερώτημα προς την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη η οποία απήντησε: Το Υπουργείο Πολιτισμού, δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας».
Η πιο έντονη ανάλογη αντίδραση που είχαμε στο παρελθόν, αλλά χωρίς βανδαλισμό έργου, ήταν κατά το «Outlook» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 2003, στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας Το έργο του Βέλγου καλλιτέχνη Τιερί ντε Κορντιέ, με τίτλο «Πότισέ με» απεικόνιζε ανδρικό γεννητικό όργανο μαζί με έναν σταυρό. Ήταν τέτοιες ο αντιδράσεις που με τη συναίνεση του καλλιτέχνη αφαιρέθηκε το έργο από την έκθεση.