Νέα εποχή για το Ελληνικό Ωδείο: Αποκαθίσταται το ιστορικό κτίριο που φοίτησε η Μαρία Κάλλας [εικόνες] - iefimerida.gr

Νέα εποχή για το Ελληνικό Ωδείο: Αποκαθίσταται το ιστορικό κτίριο που φοίτησε η Μαρία Κάλλας [εικόνες]

Το Ελληνικό Ωδείο όπως είναι τα τελευταία χρόνια (αριστερά) και κατά την εποχή της ακμής του (δεξιά) / Φωτογραφίες: ΥΠΠΟΑ, Μουσείο Μπενάκη
Το Ελληνικό Ωδείο όπως είναι τα τελευταία χρόνια (αριστερά) και κατά την εποχή της ακμής του (δεξιά) / Φωτογραφίες: ΥΠΠΟΑ, Μουσείο Μπενάκη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αποκαθίσταται πλήρως το ιστορικό κτίριο του Ελληνικού Ωδείου, στην οδό Φειδίου 3, από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, με προϋπολογισμό 6.000.000 ευρώ και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Όπως ενημερώνει ανακοίνωση του υπουργείου, το κτίριο θα παραχωρηθεί από το ΥΠΠΟΑ στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, προκειμένου να στεγαστεί το Αρχείο Χορού στην Ελλάδα, το οποίο περιλαμβάνει αρχειακό υλικό, αφίσες, φωτογραφίες, φιλμ, κοστούμια, καθώς και ιστορικό υλικό από χορευτικές παραστάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Αρχείο Χορού θα είναι προσβάσιμο σε χορευτές, σπουδαστές, φοιτητές, ερευνητές, επιστήμονες, σε ανθρώπους με αγάπη για το χορό, καθώς και στο ευρύ κοινό.

Στο κτίριο θα στεγαστεί και η Βιβλιοθήκη της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Οι χώροι του κτιρίου θα χρησιμοποιηθούν για παραστάσεις και εκδηλώσεις, εκπαίδευση και επιμόρφωση, πληροφόρηση, τεκμηρίωση και έρευνα. Επίσης, θα φιλοξενηθεί μόνιμη έκθεση που θα αναφέρεται στην ιστορία και στην ταυτότητα του κτιρίου.

Το έργο, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2025, πραγματοποιείται με φορέα υλοποίησης τη Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων του ΥΠΠΟΑ.

Το Ελληνικό Ωδείο όπως ήταν τα τελευταία χρόνια
Το Ελληνικό Ωδείο όπως είναι τα τελευταία χρόνια / Φωτογραφία: ΥΠΠΟΑ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μενδώνη για Ελληνικό Ωδείο: Ενισχύουμε την τέχνη του χορού και διασώζουμε ένα σπάνιο δείγμα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής, που έχει ταυτιστεί με τη Μαρία Κάλλας

Όπως δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την αποκατάσταση, ανάδειξη και επανάχρηση ιστορικών κτιρίων, στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο την ανάδειξη του αστικού ιστού με πολιτιστικές χρήσεις, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ενισχύει για πρώτη φορά -σε αυτόν τον βαθμό- τον χορό.

»Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, προχωρούμε στην αποκατάσταση του κτιρίου του Ελληνικού Ωδείου, επί της οδού Φειδίου 3, γνωστού και ως κτιρίου Prokesch von Osten, το οποίο παραχωρήθηκε στο ΥΠΠΟΑ από τον ΕΦΚΑ. Δημιουργούμε τις κατάλληλες υποδομές και τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του καλλιτεχνικού και εκπαιδευτικού προγράμματος της Κρατικής Ορχηστικής Τέχνης, ενός σημαντικού καλλιτεχνικού φορέα της χώρας, με διεθνές αποτύπωμα.

»Το κτίριο, με πολλές διαφορετικές φάσεις κατοίκησης και χρήσης, έχει ταυτιστεί με ιστορικές οικογένειες της Αθήνας, αλλά και με τη Μαρία Κάλλας, κατά τη διάρκεια των σπουδών της.

»Τώρα, έπειτα από πενήντα χρόνια παραμέλησης και μεγάλων φθορών, αποκαθίσταται πλήρως από τις υπηρεσίες του υπουργείου, για να στεγάσει το Αρχείο Χορού στην Ελλάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Παράλληλα, αποκαθιστούμε και το κεντρικό, διατηρητέο κτίριο της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, στο Κολωνάκι, για να της αποδώσουμε ένα σύνολο αναβαθμισμένων κτιριακών υποδομών, με σύγχρονες εγκαταστάσεις.

»Με αυτές τις παρεμβάσεις, εκτός από την ενίσχυση της ίδιας της ΚΣΟΤ και της τέχνης του χορού στην Ελλάδα, ταυτόχρονα, διασώζουμε ένα σπάνιο δείγμα της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής, υπερτοπικής ακτινοβολίας και ένα κτίριο του μοντερνισμού, με μεγάλο και θετικό πολεοδομικό αντίκτυπο, στο κέντρο της πρωτεύουσας».

Το εσωτερικό του κτιρίου του Ελληνικού Ωδείου
Το εσωτερικό του κτιρίου του Ελληνικού Ωδείου/ Φωτογραφία: ΥΠΠΟΑ

Το αρχικό κτίριο του 1836, έργο του Αυστριακού αρχιτέκτονα K. Roesner σε επίβλεψη του Γερμανού αρχιτέκτονα Gustav Adolph Lueders, αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα της αρχιτεκτονικής, της πρώτης οθωνικής περιόδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ιστορική του πορεία, εκτός από οικία γνωστών οικογενειών (Prokesch von Osten, Τοσίτσα, Α. Schliemann, Μελά) αποτέλεσε τη στέγη του «Ελληνικού Ωδείου» στο οποίο φοίτησε η Μαρία Κάλλας.

Το Ελληνικό Ωδείο την εποχή της ακμής του
Το Ελληνικό Ωδείο την εποχή της ακμής του / Φωτογραφία: ΥΠΠΟΑ, Μουσείο Μπενάκη

Το έργο προβλέπει την πλήρη δομική και αισθητική αποκατάσταση του κτίρίου, καθώς και τη συντήρηση των τοιχογραφιών και των διατηρητέων στοιχείων του. Το ιστορικό μνημείο παρέμενε χωρίς συντήρηση και χρήση για 50 χρόνια. Βρίσκεται σε κακή κατάσταση διατήρησης.

Η Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων του ΥΠΠΟΑ προχώρησε σε άμεσα σωστικά μέτρα τον Ιούλιο 2022, όταν κατέρρευσε τμήμα του νότιου τοίχου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το Ελληνικό Ωδείο μετά τα σωστικά μέτρα
Το Ελληνικό Ωδείο μετά τα σωστικά μέτρα / Φωτογραφία: ΥΠΠΟΑ

Αποκαθίσταται και το κτίριο της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης στο Κολωνάκι

Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει εντάξει, επίσης, στο Ταμείο Ανάκαμψης, με προϋπολογισμό 2.500.000 ευρώ, την αποκατάσταση του κτιρίου της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, επί της οδού Ομήρου στο Κολωνάκι, με νέες διαρρυθμίσεις και την προσθήκη αίθουσας διδασκαλίας χορού.

Επιπλέον, προβλέπονται εργασίες στατικής ενίσχυσης και εξυγίανσης του κτιρίου, προκειμένου να διατηρηθεί η αυθεντικότητα, η ιστορικότητα και τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του.

Το κτίριο της ΚΣΟΤ στο Κολωνάκι σχεδίασε ο αρχιτέκτονας του μοντέρνου κινήματος Γεώργιος Κοντολέων. Κατασκευάστηκε το 1934 και αποτέλεσε την οικία της διάσημης Ελληνίδας χορογράφου, χορεύτριας και καθηγήτριας χορού Κούλας Πράτσικα (1899-1984), η οποία το δώρισε (1973) στο Ελληνικό Δημόσιο. Μετά τον σεισμό του 2019, μόνον οι χώροι του ισογείου και του πρώτου ορόφου κρίθηκαν κατάλληλοι για τις λειτουργίες του κτιρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ