Η Ελένη Κοκκίδου επιστρέφει ως πόρνη Πανωραία -Ερμηνεία που άφησε εποχή από τη «Βουλίτσα» της «Μουρμούρας» - iefimerida.gr

Η Ελένη Κοκκίδου επιστρέφει ως πόρνη Πανωραία -Ερμηνεία που άφησε εποχή από τη «Βουλίτσα» της «Μουρμούρας»

Ελένη Κοκκιδου
Ελένη Κοκκιδου, «Γυναίκα της Πάτρας»

Η Ελένη Κοκκίδου επιστρέφει επί σκηνής με ένα ρόλο που σημάδεψε τόσο εκείνη όσο και το κοινό που την παρακολούθησε.

«Παίζουμε δίπλα στα μπορντέλα της Φυλής οπότε η γυναίκα της Πάτρας θα μπορούσα να είναι μία από αυτές τις γυναίκες, της Φυλής, που περνούν απο έξω και μας λένε την ιστορία τους» λέει η Ελένη Κοκκίδου μιλώντας στο iefimerida για την πρεμιέρα της. Η συγκλονιστική παράσταση που τάραξε τα νερά του θεατρικού κόσμου, προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού από τους θεατές και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, επιστρέφει δέκα χρόνια μετά στο Θέατρο «Πόλη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανήμερα Χριστούγεννα η πρεμιέρα της Ελένης Κοκκίδου

Η πρεμιέρα της Ελένης Κοκκίδου έχει προγραμματιστεί για τις 25 Δεκεμβρίου, σε σκηνοθετική επιμέλεια της Λένας Κιτσοπούλου. «Ετσι είχε γίνει και τότε, ημέρες Χριστουγέννων, πριν 10 χρόνια η πρεμιέρα, μάλλον καρμικό» αναφέρει η Ελένη Κοκκίδου. Επί σκηνής η Ελένη Κοκκίδου, σ΄ ένα ρεσιτάλ ερμηνείας που πολλοί απήλαυσαν δεκα χρόνια πριν, «μετουσιώνεται» σε Πανωραία, ερμηνεύοντας μοναδικά τον σπαρακτικό μονόλογο της «Γυναίκας της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά. Μάλιστα για αυτήν την ερμηνεία της η Ελένη Κοκκίδου τιμήθηκε με το βραβείο κοινού από το «Aθηνόραμα» και με το βραβείο ερμηνείας «Κάρολος Κουν».

Η Ελένη Κοκκιδου υποδύεται την πόρνη Πανωραία

Οι συναισθηματικές μεταπτώσεις, από τη λύπη στη χαρά, από τα δάκρυα στο γέλιο, από τον πόνο στην οργή, από την ένταση στη σιωπή, ισορροπούν αρμονικά δημιουργώντας μια εκρηκτική παράσταση.

Πρόκειται για ιδιαίτερη θεατρική απόδοση των αφηγήσεων της ζωής της πόρνης Πανωραίας από τον ποιητή Γιώργο Χρονά, ο οποίος τις κατέγραψε με σειρά συνεντεύξεων τη δεκαετία του ΄80. Ο παραληρηματικός μονόλογος μιας παθιασμένης, πονεμένης γυναίκας, που εξομολογείται τη ζωή της και μιλά ανοιχτά χωρίς φόβο για τον πόνο, τη βία, την ηδονή, την αγάπη, τον έρωτα. Ένα πλάσμα πληθωρικό που τραγουδάει,χορεύει,κλαίει γελάει, θυμώνει, προκαλεί.
Ένας καταρράκτης λέξεων, ήχων, εκφράσεων και πόνου, από μία γυναίκα, υπαρκτό πρόσωπο, της οποίας η ζωή ακροβατούσε ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο.
Μια ζωή ακραία, σκληρή, επικίνδυνη, αλλά με πάθος και ορμή. Η ηρωίδα με τρόπο μοναδικά αυθεντικό, με αμεσότητα και πηγαία λαϊκότητα αφηγείται τη ζωή της με συνταρακτική τραγικότητα, αλλά και κωμικές εξάρσεις. Γεύεται τη ζωή ολόκληρη, την εξαντλεί με όλη της την ύπαρξη, χωρίς κανόνες και περιορισμούς, χωρίς μιζέρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Κοκκίδου στην ηρωίδα που μάγεψε τον Χατζιδάκι

«Τι έχει αυτή η βιογραφία που περικλείει την Πάτρα, την Αθήνα, την Ελλάδα, του ’50, ’60, ’70, κι έκανε τον Μάνο Χατζιδάκι να πει, σ’ ένα βιβλιοπώλη στη στοά Χηρς, στη Θεσσαλονίκη - πώς είναι το καλύτερο βιβλίο που διάβασε στη ζωή του; Ο αναγνώστης θα καταλάβει» αναφέρει σε σημείωμά του ο Γιώργος Χρονάς.
«Δεν έχει ένα αλλά πολλά παράλληλα θαύματα. Αρετές υψηλού λόγου. Από μια αμόρφωτη γυναίκα. Την Γυναίκα της Πάτρας, που μιλάει χωρίς να ντρέπεται χωρίς να λυπάται. Ελεύθερος και σπάνιος λόγος. «Η γυναίκα της Πάτρας», είναι η πιο αληθινή, δηλαδή, γυμνή, ιστορία, που έχετε διαβάσει, στην ελληνική γλώσσα, από την σταύρωση του Χριστού και τα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη» αναφέρει ο Γιώργος Χρονάς.

ελενη κοκκιδου
Για τη «Γυναίκα της Πάτρας» η Ελένη Κοκκίδου τιμήθηκε με το βραβείο κοινού από το «Aθηνόραμα» και με το βραβείο ερμηνείας «Κάρολος Κουν».

«Η γυναίκα της Πάτρας» με την Ελένη Κοκκίδου στο θέατρο Πόλη
Σκηνοθετική επιμέλεια: Λένα Κιτσοπούλου
Πρεμιέρα 25 Δεκεμβρίου. Θέατρο Πόλη: Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, πλ. Βικτωρίας / τηλ: 2111828900

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ