Εκθεση με άγνωστα γλυπτά του Ζογγολόπουλου -Οσα τον συντρόφευαν στο σπίτι του [εικόνες] - iefimerida.gr

Εκθεση με άγνωστα γλυπτά του Ζογγολόπουλου -Οσα τον συντρόφευαν στο σπίτι του [εικόνες]

ομπρέλες του Ζογγολόπουλου
Οι εμβληματικές ομπρέλες του Ζογγολόπουλου στη Θεσσαλονίκη, φωτογραφία shutterstock

Εργα του Γιώργου Ζογγολόπουλου, του «πατέρα» του διάσημου έργου «Ομπρελες», σε μία ξεχωριστή έκθεση.

Πρωτοπόρος ο Ζογγολόπουλος, έπιασε σίδερο και πλέξιγκλας πριν από 50 χρόνια και έκανε έργα τέχνης. Τα έργα του «απέδρασαν» από τις αίθουσες μουσείων και γκαλερί και τοποθετήθηκαν, αγέροχα, σε δημόσιους χώρους. «Μέσα από τα έργα μου επιδιώκω να επικοινωνήσει ο κάθε άνθρωπος με ότι εκείνος επιθυμεί και αναπολεί, όσο απραγματοποίητο και ανέφικτο αν είναι» έλεγε ο Ζογγολόπουλος. «Άλλωστε, τις κρυφές λαχτάρες μας δεν υπηρετεί η τέχνη;».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ROMA GALLERY σε συνεργασία με το Ιδρυμα Γ. Ζογγολόπουλου παρουσιάζουν την έκθεση «Γιώργος Ζογγολόπουλος: έργα οικεία, του εργαστηρίου και του σπιτιού» σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Κατερίνας Κοσκινά, έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.

Τα γλυπτά που αγαπούσε ο Ζογγολόπουλος

Στην έκθεση παρουσιάζονται για πρώτη φορά πολλά κάποια άγνωστα γλυπτά του Γιώργου Ζογγολόπουλου, μεσαίων και μικρών διαστάσεων, τα οποία συντρόφευαν πάντοτε τον καλλιτέχνη στο σπίτι του στο Ψυχικό. Είναι ο καλλιτέχνης που έζησε λιτά και δημιούργησε τα έργα του στο εργαστήριο-σπίτι του, σε λίγα μόλις τετραγωνικά μέτρα, αναφέρει για την Γιώργο Ζογγολόπουλο η Κατερίνα Κοσκινά.

εργο τεχνης
Γιώργος Ζογγολόπουλος, Διάφραγμα, 1973, Ορείχαλκος με πατίνα, 47x31x5 εκ. Συλλογή Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου.

Το σίδερο γινότανε τέχνη στα χέρια του Ζογγολόπουλου

Ορείχαλκος, ανοξείδωτος χάλυβας, πλεξιγκλάς είναι οι πρώτες ύλες των γλυπτών που φιλοτεχνήθηκαν στη διάρκεια 50 περίπου χρόνων και καλύπτουν διαφορετικές περιόδους δημιουργίας του σημαντικού Έλληνα γλύπτη. Πρόκειται για έργα ολοκληρωμένα, στα οποία «επέστρεφε», άλλοτε για να τα συμπληρώσει με νέα στοιχεία και άλλοτε για να τα μεγεθύνει ή να δανειστεί στοιχεία τους για νέα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ζογγολόπουλος, ο καλλιτέχνης εμβληματικών έργων σε δημόσιους χώρους

«Τα περισσότερα έργα που εκτίθενται σε αυτήν την έκθεση βρήκαν κάποτε θέση στο σπίτι- εργαστήριο του καλλιτέχνη και την κράτησαν μέχρι σήμερα. Αν και μοιάζουν με μινιατούρες, έχουν όλες τις αξίες του πρωτότυπου. Κάποια, είναι μικρά έργα, άλλα είναι σχέδια προτάσεων που δεν υλοποιήθηκαν και άλλα «μήτρες» από τις οποίες προέκυψαν μεγαλύτερα έργα. Κοιτάζοντας τα σήμερα, αναγνωρίζουμε αρκετά που συναντάμε σε δημόσιους χώρους ή έχουμε δει σε μεγαλύτερα μεγέθη. Το μικρό τους μέγεθος μας κατευθύνει αυτόματα στην αναζήτηση του τόπου και της κανονικής κλίμακας» εξηγεί για την έκθεση η Κατερίνα Κοσκινά.

εργο ζογγολοπουλου
Γιώργος Ζογγολόπουλος, Χωρίς τίτλο, 1982, Ανοξείδωτος χάλυβας, 24x29x8 εκ. Συλλογή Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου

Ο Γιώργος Ζογγολόπουλος είχε την τύχη να ζήσει μέχρι τα 100 του χρόνια. Οπως αναφέρει η Κατερίνα Κοσκινά «Το έργο του Ζογγολόπουλου μοιάζει σαν να έχει δημιουργηθεί σε δύο διαφορετικές ιστορικές περιόδους, για να μην υποστηρίξει κανείς, ότι μοιάζει σαν να έζησε ο ίδιος δυο ζωές, ως καλλιτέχνης.
Η πρώτη, σχετίζεται με τον μοντερνισμό και το μεταμοντερνισμό και η δεύτερη, με τη σύγχρονη τέχνη. Στη δεύτερη, που διαρκεί κυρίως από τη δεκαετία του ’80 και μέχρι την αυγή του 21ου αιώνα, είναι, παρά την ηλικία του, ιδιαίτερα παραγωγικός και τολμηρός
».

ζογγολοπουλος
Γιωργος Ζογγολόπουλος, ο καλλιτέχνης με τα εμβληματικά γλυπτά σε δημόσιο χώρο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση θα μπορούσε να ιδωθεί και σαν μια προβολή της εξέλιξης της δημιουργικής σκέψης του καλλιτέχνη, που διέσχισε τον αιώνα, παραμένοντας ταυτόχρονα κλασσικός ως προς την τεχνική και την παιδεία και σύγχρονος ως προς την ένταξη στο έργο του των νέων προκλήσεων και μεθόδων. Στα εκθέματα περιλαμβάνονται και οι δύο ζωγραφικοί πίνακες που ο ίδιος ο Ζογγολόπουλος επέλεξε και παρήγαγε σε μεταξοτυπίες, θέλοντας να υπογραμμίσει τη μακρόχρονη θητεία του στο κίνημα του μοντερνισμού αλλά και την πορεία του στο χώρο της αφαίρεσης και της τεχνολογίας.

Η επιμέλεια της έκθεσης και του καταλόγου της έκθεσης ανήκει στην Ιστορικό Τέχνης Κατερίνα Κοσκινά, συνεργάτιδα και προσωπική φίλη του Γιώργου Ζογγολόπουλου.

Διάρκεια έκθεσης: 12 Δεκεμβρίου 2019 - 29 Φεβρουαρίου 2020
Ωράριο: Κυριακή, Δευτέρα Κλειστά, Τετάρτη, Σάββατο 10:00 – 16:00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10:00 – 20:00
Roma Gallery, Ρώμα 5, Κολωνάκι 10673, Αθήνα (Είσοδος ελεύθερη)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ