Ο άνθρωπος Γιάννης Μόραλης, το εργαστήρι, ο ιδιωτικός του χώρος -Οσα ετοιμάζει το Μουσείο Μπενάκη - iefimerida.gr

Ο άνθρωπος Γιάννης Μόραλης, το εργαστήρι, ο ιδιωτικός του χώρος -Οσα ετοιμάζει το Μουσείο Μπενάκη

Τραπεζάκι με σύνεργα και υλικά ζωγραφικής
Από το εργαστήριο Γιάννη Μόραλη. Τραπεζάκι με σύνεργα και υλικά ζωγραφικής (πινέλα, χρώματα, παλέτες, χρωματολόγια, κ.α.)

Οι καλλιτεχνικές αναζητήσεις του Γιάννη Μόραλη, οι εικαστικές του καταβολές και η πορεία του, στη νέα πολυαναμενόμενη έκθεση του Μουσείου Μπενάκη.

Το Μουσείο Μπενάκη υποδέχεται τη νέα σεζόν με τέσσερις νέες εκθέσεις.

Πάνω από 1000 εκθέματα μαρτυρούν την ακμή και τους διωγμούς στη Μικρά Ασία, μέσα από την έκθεση «Μικρά Ασία: Λάμψη, ξεριζωμός, καταστροφή, δημιουργία» που εγκαινιάζεται στις 15 Σεπτεμβρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

13 Οκτωβρίου παρουσιάζεται η πιο πρόσφατη δουλειά του Παύλου Κοζαλίδη, 13 Οκτωβρίου ένα εικαστικό οδοιπορικό στην Ελευσίνα και στις 26 Οκτωβρίου ένα αφιέρωμα στον κορυφαίο Γιάννη Μόραλη , μία έκθεση που δίνει έμφαση στον καλλιτέχνη και τον ιδιωτικό του χώρο.

Παράλληλα στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού συνεχίζεται έως 11 Σεπτεμβρίου η έκθεση «John Craxton. Μια ελληνική ψυχή»

Η έκθεση οργανώνεται με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του ζωγράφου και σκηνογράφου John Craxton (1922-2009). Το φως, η ζωή και τα τοπία της Ελλάδας αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και το κυρίαρχο θέμα στην τέχνη του Craxton από την άφιξή του στην Ελλάδα το 1946 μέχρι και το τέλος της ζωής του.

Η έκθεση μέσα από περίπου 60 έργα που στην πλειοψηφία τους προέρχονται από το Craxton Estate -ορισμένα άγνωστα μέχρι σήμερα- θα καταγράψει το ταξίδι από το σκοτάδι στο φως και τη μετάβαση από την ενδοσκοπική ματιά των μελαγχολικών εικόνων του πολέμου στην αίγλη του Αιγαίου. Ο Craxton εξελίχθηκε σε προσωπογράφο στην Ελλάδα, και για αυτόν τον λόγο θα υπάρχει ένας τοίχος με προσωπογραφίες Ελλήνων καθώς και με σπουδαία μοντερνιστικά έργα επηρεασμένα από μύθους, από σύμβολα, από τον Ελ Γκρέκο και από Βυζαντινά μωσαϊκά. Το κυρίαρχο έκθεμα θα είναι η εντυπωσιακών διαστάσεων ταπισερί «Τοπίο με στοιχεία της φύσης», την οποία ο Craxton σχεδίασε και επέβλεψε στο Εδιμβούργο, όντας εξόριστος κατά την διάρκεια της Δικτατορίας. Εμπνευσμένη από την παραδοσιακή Κρητική υφαντουργία, η ταπισερί συνοψίζει την αγάπη του για τον ελληνικό κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακας
«John Craxton. Μια ελληνική ψυχή»

Επιμέλεια: Ian Collins / Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Ναταλία Μπούρα / Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Craxton Estate, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων

Nέες εκθέσεις στο Μουσείο Μπενάκη

Μικρά Ασία
«Μικρά Ασία: Λάμψη, ξεριζωμός, καταστροφή, δημιουργία»

Η πρώτη νέα έκθεση του μουσείου Μπενάκη για τη Φθινοπωρινή σεζόν έχει τον τίτλο «Μικρά Ασία: Λάμψη, ξεριζωμός, καταστροφή, δημιουργία», υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών παρουσιάζουν το χρονικό του μικρασιατικού ελληνισμού μέσα από μία έκθεση.

Περισσότερα από 1.000 εκθέματα και πάνω από 500 φωτογραφίες θα ζωντανέψουν την ακμή του ελληνισμού πριν τους διωγμούς, τη δραματική περίοδο 1919-1923 καθώς και την εγκατάσταση και ενσωμάτωση στην Ελλάδα.

Ο επισκέπτης ξεκινά το ταξίδι στη «λάμψη» του ελληνισμού της Μικράς Ασίας (πρώτη ενότητα) από την Ιωνία και τα δυτικά παράλια, προχωρά στην Καππαδοκία και τις νότιες επαρχίες, συνεχίζει διασχίζοντας τον Πόντο για να επιστρέψει προς δυσμάς, γύρω από την Κωνσταντινούπολη και να καταλήξει στην Ανατολική Θράκη.

Την εποχή ακμής διαδέχονται η περίοδος των διωγμών, του τέλους του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου και των Συνθηκών, η περίοδος της ελληνικής απόβασης και της μικρασιατικής εκστρατείας, η «καταστροφή» του 1922, καθώς και η Έξοδος των προσφύγων (δεύτερη ενότητα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τρίτη και τελευταία ενότητα της έκθεσης επικεντρώνεται στην εγκατάσταση και την ενσωμάτωση των εκπατρισμένων στην Ελλάδα, καθώς και την επίδραση που η παρουσία τους είχε σε πολλούς τομείς της ελληνικής κοινωνίας.

Τμήμα του επιλόγου της έκθεσης είναι αφιερωμένο στην ίδρυση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών το 1930 από τη Μέλπω και τον Οκτάβιο Μερλιέ.

Το χρονικό αυτό περιγράφεται μέσα από έργα τέχνης, εικόνες, εκκλησιαστικά, πολεμικά και προσωπικά κειμήλια, ενδυμασίες, κοσμήματα, χειροτεχνήματα, χάρτες, φωτογραφίες, αρχειακό και κινηματογραφικό υλικό, εφημερίδες, επιστολές, κάρτες, και πολλά άλλα τεκμήρια. Την αφήγηση συμπληρώνουν αποσπάσματα από προσωπικές μαρτυρίες, ζωντανεύοντας τις εικόνες και τα σιωπηλά αντικείμενα.

Επιμέλεια: Εβίτα Αράπογλου / Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών

Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138 / Διάρκεια έκθεσης: 15 Σεπτεμβρίου 2022 – 12 Φεβρουαρίου 2023

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μικρα ασια
«Μικρά Ασία: Λάμψη, ξεριζωμός, καταστροφή, δημιουργία»,

Νεα έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη στην Πειραιώς «Παύλος Κοζαλίδης, το σπίτι με τις πεταλούδες»

Η πιο πρόσφατη δουλειά του Παύλου Κοζαλίδη περιστρέφεται γύρω από την Κίνα και την καθημερινότητά των ανθρώπων της. Η φιλία του με έναν συμμαθητή από την Κίνα στο Βανκούβερ του Καναδά πριν από 25 χρόνια και οι συχνές επισκέψεις του στο γεμάτο από εκπλήξεις σπίτι του, ήταν η πρώτη επαφή με έναν καινούργιο, άγνωστο κόσμο. Τότε γεννήθηκε η αγάπη του φωτογράφου για τον πολιτισμό και τους ανθρώπους της Κίνας και ταυτόχρονα η ανάγκη για την καλλιτεχνική καταγραφή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς 138, Διάρκεια έκθεσης: 6 Οκτωβρίου - 20 Νοεμβρίου 2022

«Ελευσίνα, ωμό μουσείο»
«Ελευσίνα, ωμό μουσείο»

Τρίτη έκθεση του Φθινοπώρου στο Μουσείο Μπενάκη με τίτλο «Ελευσίνα, ωμό μουσείο»

Λίγο πριν την έναρξη της επίσημης επετειακής χρονιάς της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, η Ελευσίνα συστήνεται στο ευρύ κοινό, με μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, οδού Πειραιώς, που προβάλλει ψήγματα από όλα όσα απαρτίζουν το φαινόμενο «Ελευσίνα», τωρινά και αλλοτινά. Δειγματίζει έτσι τον τόπο, προσκαλώντας το δυνάμει κοινό να ανακαλύψει πολλά περισσότερα επισκεπτόμενο και περπατώντας την πόλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιμέλεια: Ερατώ Κουτσουδάκη / Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης / Διάρκεια έκθεσης: 13 Οκτωβρίου - 27 Νοεμβρίου 2022

Γιάννης Μόραλης στο Μουσείο Μπενάκη

πινακας
Γιάννης Μόραλης /Προσχέδιο για το έργο, ΝΥΦΗ, 1967, Τέμπερα σε χαρτόνι

Στις 26 Οκτωβρίου το Μουσείο Μπενάκη εγκαινιάζει την πολυαναμενόμενη έκθεση «Γιάννης Μόραλης, χώρος ιδιωτικός»

Η έκθεση την οποία συνδιοργανώνουν το Μουσείο Μπενάκη και η «Εταιρεία Μελέτης, Έρευνας και Προβολής της Νεοελληνικής Τέχνης - Εργαστήριο Γιάννης Μόραλης» προβάλλει τις αφετηρίες των καλλιτεχνικών αναζητήσεων του ζωγράφου, τις εικαστικές του καταβολές και τη δημιουργική του πορεία, δίνοντας ωστόσο έμφαση στον άνθρωπο Γιάννη Μόραλη και στον ιδιωτικό του χώρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακας
Γιάννης Μόραλης / ΘΗΣΕΙΟ Β’, 1963 Κόλλα βιναβίλ σε καμβά

Επιμέλεια: Τάσος Κουτσουρής, Νίκη Δάφνη / Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Σπύρος Νάσαινας / Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Εργαστήριο Γ. Μόραλη

εργαστηριο
Από το εργαστήριο Γιάννη Μόραλη. Τραπεζάκι με σύνεργα και υλικά ζωγραφικής
(πινέλα, χρώματα, παλέτες, χρωματολόγια, κ.α. )

Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού / Διάρκεια έκθεσης: 26 Οκτωβρίου 2022 - 8 Ιανουαρίου 2023

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ