Το Υπουργείο Πολιτισμού στο πλαίσιο του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» παρουσιάζει Παρασκευή 7 Αυγούστου, Σάββατο 8 και Κυριακή 9 Αυγούστου, τις παρακάτω δώδεκα εκδηλώσεις σε αρχαιολογικούς χώρους.
Το πρόγραμμα του ΥΠΠΟ περιλαμβάνει παραστάσεις σε Αττική, Βοιωτία, Έβρο, Καβάλα, Κόρινθο, Μεσσηνία και Πιερία.
Εκδηλώσεις με το σφραγίδα του ΥΠΠΟ για το τριήμερο
Παρασκευή 7 Αυγούστου
Αττική /Αθηναίων Πολιτεία - από τον Θησέα στον Σόλωνα από το Εθνικό Θέατρο| Ιερό Ποσειδώνος Σουνίου | 19.30
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Το έργο Αθηναίων Πολιτεία είναι μια ανθολόγηση κειμένων της αρχαίας ιστοριογραφίας (Ηρόδοτος, Θουκυδίδης, Αριστοτέλης, Πλούταρχος, Διογένης Λαέρτιος, κ.ά.) και άλλων ιστορικών-αρχαιολογικών πηγών (επιγραφές, αρχαιολογικά κείμενα), που ανασυνθέτουν -σε επεισοδιακή μορφή- την περιπετειώδη πορεία του Αθηναϊκού πολιτεύματος προς τη δημοκρατία (7ος – 6ος αι. π.Χ.).
Πρόκειται για πέντε αυτοτελή, αφηγηματικά «ιστορήματα»– διασκευασμένα σε δραματική μορφή και για θεατρική απόδοση, τα οποία συνέχονται θεματολογικά σε ένα ενιαίο ιστορικό-πολιτικό διακείμενο. Τα κεφάλαια ανα-διηγούνται ιστορίες όπως το Κυλώνειο Άγος, η νομοθεσία του Σόλωνα κ.ά. Οι ιστορίες αυτές παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή σε σημαίνοντες αρχαιολογικούς τόπους και μουσεία· τα πλέον ιδεώδη –για την παράστασή τους– «θέατρα».
Συντελεστές: Μετάφραση-Διασκευή: Γιάννης Λιγνάδης
Ιστορική Τεκμηρίωση-Επιμέλεια: Ανδρονίκη Μακρή
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου / Κοστούμια / Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολέτα Φιλόσογλου / Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης
Διανομή (αλφαβητικά): Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάνος Βαβαδάκης, Κώστας Κοράκης, Άγγελος Μπούρας, Κατερίνα Πατσιάνη
Βοιωτία /->Ρεσιτάλ με έργα του Μίκη Θεοδωράκη από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών | 20.30
Προκρατήσεις εδω
Η Εθνική Λυρική Σκηνή, γιορτάζοντας την συμπλήρωση 95 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη (1925), διοργανώνει σειρά συναυλιών προς τιμήν του. Θα παρουσιαστούν εμβληματικά τραγούδια του που «σημάδεψαν» τον ελληνισμό για περισσότερο από μισό αιώνα, λυρικές και επικές αναφορές από τους κύκλους τραγουδιών του σε συνεργασία με τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, «ψηφίδες» από τις παγκοσμίου φήμης κινηματογραφικές επιτυχίες αλλά και τα μεγαλειώδη λαϊκά του έργα. Έργα που άφησαν ανεξίτηλα τα «δακτυλικά» τους αποτυπώματα τόσο στην διεθνή μουσική δημιουργία, όσο και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας.
Οι τέσσερις χαρισματικοί, καταξιωμένοι και αναγνωρισμένοι για την καλλιτεχνική τους προσφορά, ερμηνευτές, Ρίτα Αντωνοπούλου, Θοδωρής Βουτσικάκης, Ζαχαρίας Καρούνης και Μπέττυ Χαρλαύτη, επικυρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την διαχρονικότητα των μηνυμάτων της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη, μεταλαμπαδεύοντας το βαθύτερο νόημά τους στις νεότερες γενιές.
Μαζί τους στο πιάνο, ο ενορχηστρωτής και Υπεύθυνος της Μουσικής Βιβλιοθήκης και του Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιάννης Μπελώνης, στενός συνεργάτης του Μίκη Θεοδωράκη για περισσότερο από μια δεκαετία.
Συντελεστές: Τραγούδι Ζαχαρίας Καρούνης /Πιάνο: Γιάννης Μπελώνης
Μεσσηνία / Οι chórεs της Μαρίνας Σάττι από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας | 19.30
Προκρατήσεις εδω
Το γυναικείο φωνητικό σύνολο chórεs συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή με μια σειρά συναυλιών σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους ανά την Ελλάδα. Σε αυτές τις συναυλίες θα παρουσιάσει ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει τα Οκτώ δωδεκανησιακά τραγούδια του Γιάννη Κωνσταντινίδη, από τη Ρόδο, το Καστελλόριζο, την Τήλο, την Κάρπαθο, την Κω και την Κάλυμνο, οκτώ παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια του Lajos Bardos από τον κύκλο Hellasz, καθώς και κομμάτια άλλων χωρών, από αφρικάνικα γκόσπελ μέχρι τραγούδια των Βαλκανίων.
Συντελεστές: Καλλιτεχνική διεύθυνση: Μαρίνα Σάττι /Μουσική διδασκαλία – Διεύθυνση: Ειρήνη Πατσέα /Κινησιολογία: Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Συμμετέχουν: 10 μέλη του φωνητικού συνόλου chórεs
Σάββατο 8 Αυγούστου
Αττική /Αθηναίων Πολιτεία - από τον Θησέα στον Σόλωνα από το Εθνικό Θέατρο | Αρχαίο Θέατρο Θορικού | 19.30
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Το έργο Αθηναίων Πολιτεία είναι μια ανθολόγηση κειμένων της αρχαίας ιστοριογραφίας (Ηρόδοτος, Θουκυδίδης, Αριστοτέλης, Πλούταρχος, Διογένης Λαέρτιος, κ.ά.) και άλλων ιστορικών-αρχαιολογικών πηγών (επιγραφές, αρχαιολογικά κείμενα), που ανασυνθέτουν -σε επεισοδιακή μορφή- την περιπετειώδη πορεία του Αθηναϊκού πολιτεύματος προς τη δημοκρατία (7ος – 6ος αι. π.Χ.). Πρόκειται για πέντε αυτοτελή, αφηγηματικά «ιστορήματα»– διασκευασμένα σε δραματική μορφή και για θεατρική απόδοση, τα οποία συνέχονται θεματολογικά σε ένα ενιαίο ιστορικό-πολιτικό διακείμενο. Τα κεφάλαια ανα-διηγούνται ιστορίες όπως το Κυλώνειο Άγος, η νομοθεσία του Σόλωνα κ.ά. Οι ιστορίες αυτές παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή σε σημαίνοντες αρχαιολογικούς τόπους και μουσεία· τα πλέον ιδεώδη –για την παράστασή τους– «θέατρα».
Συντελεστές: Μετάφραση-Διασκευή: Γιάννης Λιγνάδης
Ιστορική Τεκμηρίωση-Επιμέλεια: Ανδρονίκη Μακρή
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
Κοστούμια / Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολέτα Φιλόσογλου
Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης /Διανομή (αλφαβητικά) Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάνος Βαβαδάκης, Κώστας Κοράκης, Άγγελος Μπούρας, Κατερίνα Πατσιάνη
Έβρος / «Χαλιμά» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη από την Εθνική Λυρική Σκηνή| Αρχαιολογικός χώρος Αρχαίας Ζώνης | 20.30
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Η Χαλιμά (1926) , φαντασμαγορική οπερέτα σε τρεις πράξεις, όπως την χαρακτηρίζει ο δημιουργός της, σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’20 αλλά και στη δεκαετία του ‘30 σε αθηναϊκά θέατρα, αλλά και σε περιοδείες στην Ελλάδα και στα κέντρα της ελληνικής διασποράς. Η υπόθεση, σύμφωνα με το λιμπρέτο του Σπύρου Ποταμιάνου, εμπνευσμένη αμυδρά από τις Χίλιες και μια νύχτες, εξελίσσεται σε ένα παλάτι της Ανατολής, όπου ο κουτοπόνηρος μάγειρας Αλή-Μουσακάς χρησιμοποιείται ως όργανο των ερωτικών σχεδίων της σαγηνευτικής Χαλιμάς και του αιχμάλωτου πρίγκιπα Σαχ-Ρουμάν.
Η Χαλιμά πρωτοπαρουσιάστηκε από το θίασο της Ολυμπίας Καντιώτη-Ριτσιάρδη στο Θέατρο Μοντιάλ, στις 31 Αυγούστου 1926. Τον κεντρικό ρόλο ερμήνευε η ίδια η Καντιώτη–Ριτσιάρδη, τον Σαχ Ρουμάν ο Σπύρος Μπάρτζος και τον Αλή Μουσακά ο Παρασκευάς Οικονόμου. Η σκηνοθεσία ήταν του Κωστή Βελμύρα, ενώ την ορχήστρα διηύθυνε ο ίδιος ο συνθέτης. Η Χαλιμά ανασύρθηκε από τα μουσικά αρχεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και παίχθηκε σε πρώτη σύγχρονη αναβίωση το 2013 στην ΕΛΣ.
Συντελεστές: Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παρασκάκης
Διανομή: Χαλιμά - Άννα Στυλιανάκη, Σαχ Ρουμάν - Δημήτρης Πακσόγλου, Αλή Μουσακάς - Δημήτρης Ναλμπάντης, Αμηνά - Μυρτώ Μποκολίνη, Αβούλ/Καδής/Ρασίντ - Κωστής Ρασιδάκης, Ζουμπέιντα - Λυδία Αγγελοπούλου
Μουσικοί: Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Διονύσης Βερβιτσιώτης (βιολί), Γιάννης Κρητικός (κλαρινέτο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν)
Καβάλα / Η φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων | 21.00
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Παράσταση με θέμα τη ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ο Αλέξανδρος ο Μέγας και Τρανός, αδελφός της γοργόνας. Ο Αλέξανδρος του Αρριανού και ο Αλέξανδρος του Πλούταρχου. Ο Αλέξανδρος στην κορυφή και ο Αλέξανδρος στα βάραθρα. Βασισμένοι στη λαϊκή «παραμυθία» της «Φυλλάδας του Μεγαλέξανδρου», της θρυλικής ιστορίας του βίου, των άθλων και των ταξιδιών του μεγάλου Μακεδόνα που δημιούργησε η λαϊκή φαντασία αιώνες μετά τον θάνατό του, αλλά και στους ντέντεκτιβ ιστορικούς Αρριανό και Πλούταρχο, διοργανώνουμε μια συνάντηση με τον πιο γνωστό άγνωστο Οικουμενικό. Η επίσημη ιστοριογραφία συνομιλεί με μύθους, θρύλους, μοιρολόγια και εμβατήρια στο πατρογονικό των Αιγών, το Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων και το Επταπύργιο.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σύνθεση κειμένου: Γλυκερία Μπασδέκη σε συνεργασία με τον Θοδωρή Γκόνη
Μεταγραφή αρχαίων κειμένων: Γλυκερία Μπασδέκη
Σκηνικά-Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα /Μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Γκόνης
Επιστημονική σύμβουλος: Αγγελική Κοτταρίδη /Ηθοποιοί: Δημήτρης Κοντός, Ελένη Μαβίδου, Δημήτρης Μανδρινός, Έλενα Μεγγρέλη, Στεφανία Χονδράκη, Μουσικοί: Δημήτρης Κυραναστάσης, Στέφανος Παρασκευά
Πιερία /Στα όνειρα των ποιητών από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος | Αρχαιολογικός χώρος Δίου | 21.00
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Μουσική παράσταση βασισμένη στην ποίηση του Κωστή Παλαμά και άλλων ελλήνων και ξένων ποιητών.
Η προσωπική διαδρομή της μουσικού Φένιας Χρήστου και η συνάντησή της με την ποίηση καταλήγουν σε μια νέα μουσικοποιητική παράσταση. Ένας κύκλος μελοποιήσεων και πρωτότυπων συνθέσεων εναλλάσσεται με δραματοποιημένες αναγνώσεις ποιημάτων σε μια παράσταση με χαρακτήρα δροσερό, ερωτικό, νεανικό και στιγμές-στιγμές σατιρικό ως προς τον έρωτα και τα όσα προκαλεί σε εμάς τους ανθρώπους. Την δραματοποίηση και την επιλογή των συνδετικών κειμένων επιμελείται ο συγγραφέας-μεταφραστής Κώστας Κουτσουρέλης ενώ το μυσταγωγικό σκηνικό ολοκληρώνουν οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη. Το έργο του μεγάλου μας ποιητή Κωστή Παλαμά αποτελεί τον κύριο ποιητικό κορμό έμπνευσης της μουσικού, που πλαισιώνεται από συμπληρωματικό υλικό ελλήνων και ξένων ποιητών, νεότερων και σύγχρονων. Ερμηνεύουν δύο ηθοποιοί και τρεις μουσικοί επί σκηνής.
Συντελεστές: Σύλληψη-Σύνθεση-Μουσική διδασκαλία: Φένια Χρήστου
Δραματοποίηση-Επιλογή συνδετικών κειμένων: Κώστας Κουτσουρέλης
Φωτιστικός σχεδιασμός: Aλέξανδρος Πολιτάκης /Ηθοποιοί: Σπυρίδων Ξένος, Χρήστος Τζιώτας /Μουσικοί: Φένια Χρήστου (πιάνο, τραγούδι), Στέλλα Τέμπρελη (βιολοντσέλο), Σάκης Λάιος (κρουστά, πνευστά, πλήκτρα)
Κυριακή 9 Αυγούστου
Αττική /Τα πάντα είναι ρυθμός - Metallon Quintet - Κουιντέτο χάλκινωνυστών και κρουστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών | Αρχαιολογικό Μουσείο Μαραθώνα (αύλειος χώρος) | 20.30
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Ο ήχος των χάλκινων πνευστών είναι συνυφασμένος με εξαγγελτικού χαρακτήρα μοτίβα και στιβαρές φανφάρες στη μουσική μπαρόκ, με τις μεγάλες εξάρσεις έντασης και συναισθήματος στη ρομαντική συμφωνική μουσική, καθώς και με τη λαμπερή δεξιοτεχνία και τον αισθησιακό λυρισμό της τζαζ. Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει το δραστήριο σύνολο χάλκινων πνευστών και κρουστών της Κ.Ο.Α. “METALLON” οικοδομείται ακριβώς πάνω σε αυτούς τους θεματικούς άξονες. Οι δύο Ιταλοί συνθέτες, Κλαούντιο Μοντεβέρντι και Τζοβάνι Γκαμπριέλι, ιστάμενοι υφολογικά στο μεταίχμιο ανάμεσα στην αναγεννησιακή και την μπαρόκ μουσική, επηρέασαν σημαντικά την εξέλιξη της μουσικής τέχνης με τα θρησκευτικά και κοσμικά έργα τους. Διόλου τυχαία, ο μεταγενέστερός τους Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, μελέτησε σε βάθος και αγάπησε με θέρμη την ιταλική μουσική του μπαρόκ· η μελωδικότητά της τον επηρέασε σε πολλά έργα του και φαίνεται να διοχετεύτηκε ιδανικά και στην τόσο μελωδική μελωδία του Jesu, Joy of man’s desiring. Αυτή η πασίγνωστη μελωδία, ανήκει στο χορωδιακό φινάλε της Καντάτας BWV 147, το γερμανικό κείμενο του οποίου ανοίγει με τη φράση “Jesus bleibet meine Freude” (Ι Ιησούς θα είναι πάντα η χαρά μου). Κάνοντας ένα άλμα στον χρόνο, θα μεταφερθούμε στον χώρο της ρομαντικής όπερας, ακούγοντας αναγνωρίσιμες μελωδίες από την Κάρμεν του Μπιζέ και τον Ριγκολέτο του Βέρντι, οι οποίοι δικαίως συγκαταλέγονται στους κυριότερους εκπροσώπους της γαλλικής και της ιταλικής όπερας του 19ου αιώνα αντίστοιχα. Πολλοί είναι εκείνοι που εύστοχα παρατηρούν, πως η τζαζ ανέδειξε τον «χάλκινο ήχο» με τρόπο τόσο μοναδικό και ολοκληρωμένο που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί στο παρελθόν. Η πρώτη επίσημη, εμπορική ηχογράφηση τζαζ ανήκει στη θρυλική τζαζ μπάντα Dixieland και έγινε το 1917 συμβάλλοντας στην καθιέρωση αυτού του ανατρεπτικού μουσικού ιδιώματος, το οποίο υπηρέτησαν (μεταξύ πολλών άλλων) και οι Αμερικανοί Ντιουκ Έλινγκτον και Τζορτζ Γκέρσουιν. Τον Μάνο Χατζιδάκι και τον Αργεντινό ανανεωτή του τάνγκο Άστορ Πιατσόλα συνέδεε όχι μόνο η προσωπική γνωριμία αλλά και σε κάποιον βαθμό η παρόμοια αισθητική στόχευση στην αρμονική σύζευξη του λαϊκού με το λόγιο.
Συντελεστές: Γιάννης Καραμπέτσος, τρομπέτα / Παναγιώτης Μπαλαμός, τρομπέτα / Κώστας Αυγερινός, τρομπόνι / Γιάννης Γούναρης, κόρνο
Γιώργος Ραράκος, τούμπα / Σπύρος Λάμπουρας, κρουστά
Έβρος / Θέλω να δω τον Πάπα! από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Αρχαιολογικός χώρος Αρχαίας Ζώνης | 20.30
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Ζωντανές «ραδιοφωνικές» οπερέτες.
Στο Θέλω να δω τον Πάπα! (1920) ξεδιπλώνεται στο έπακρο η σύγχρονη αστική θεματολογία του Σακελλαρίδη, ο οποίος υπογράφει και το ποιητικό κείμενο του έργου, υποσκάπτονται τα θεμέλια της αστικής ζωής και ασκείται βιτριολική κριτική στο θεσμό της οικογένειας.
Ακολουθώντας, βεβαίως, τα πρότυπα του είδους, ο συνθέτης επιδεικνύει ιδιαίτερη μουσικοθεατρική επινοητικότητα στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων που δυναμιτίζουν τις σταθερές της οικογενειακής ζωής. Το λιμπρέτο της οπερέτας αποτελεί διασκευή στα καθ’ ημάς της φάρσας του Μωρίς Εννεκέν Οικιακές χαρές (1894). Σε έργα του Εννεκέν βασίζονται και άλλα σημαντικά έργα του συνθέτη, όπως ο Βαφτιστικός (1918) και η Κόρη της καταιγίδος (1923). Η σφιχτή φάρσα του Εννεκέν αποδίδεται σε ρέοντα θεατρικό λόγο από τον Σακελλαρίδη, ο οποίος και στο έργο αυτό επιτυγχάνει μία ιδεώδη μουσικοθεατρική δραματουργία διανθίζοντας την πλοκή με τα δεκαπέντε μουσικά νούμερα της οπερέτας.
Συντελεστές:
Ενορχήστρωση για τετραμελές ενόργανο σύνολο: Μιχάλης Παπαπέτρου
Διανομή: Ρίτα - Άννα Στυλιανάκη, Ανδριανός - Δημήτρης Πακσόγλου, Λατρούδης - Δημήτρης Ναλμπάντης, Άννα - Μυρτώ Μποκολίνη, Βαρονάς - Κωστής Ρασιδάκης, κα Λατρούδη - Λυδία Αγγελοπούλου.
Μουσικοί: Δημήτρης Τίγκας (κοντραμπάσο), Διονύσης Βερβιτσιώτης (βιολί), Γιάννης Κρητικός (κλαρινέτο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν)
Κόρινθος / Σπουδαία Ερείπια - Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16ος-19ος αιώνας) από το Εθνικό Θέατρο | Αρχαιολογικός χώρος Νεμέας |19.30
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Επιλογές ταξιδιωτικών και περιηγητικών κειμένων.
Επιλεγμένες αφηγήσεις ξένων ταξιδιωτών και περιηγητών στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος. Η αποτύπωση των προσδοκιών, η φαντασιακή πρόσληψη του αρχαίου κόσμου, η επαφή και η εξοικείωση με την πραγματικότητα σε μια σειρά κειμένων σημαντικών προσωπικοτήτων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εκείνα τα χρόνια.
Συντελεστές: Σύνθεση / Επιμέλεια Κειμένου: Στέφανος Καβαλλιεράκης, Άγγελος Κουτσολαμπρόπουλος Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη / Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Λήδα Μανιατάκου / Κίνηση / Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου
Διανομή (αλφαβητικά):Πάρις Θωμόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου
Μεσσηνία /Ρεσιτάλ Δημήτρη Πλατανιά από την Εθνική Λυρική Σκηνή | Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας | 20.30
Προκρατήσεις ΕΔΩ
Ένα μοναδικό προσωπικό ρεσιτάλ στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Καλαμάτα, θα δώσει ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Δημήτρης Πλατανιάς. Συνοδευόμενος στο πιάνο από τη Σοφία Ταμβακοπούλου, ο σπουδαίος βαρύτονος θα παρουσιάσει στο αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας στις 9 Αυγούστου ένα πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων με δημοφιλείς άριες από όπερες των Βέρντι και Τζορντάνο, Μασνέ και τραγούδια των Βέρντι, Τόστι, Σαμάρα, Χατζηαποστόλου. Από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας έως την απόφασή του – στην τρίτη δεκαετία της ζωής του – να γίνει τραγουδιστής της όπερας και από τα πρώτα του βήματα στην Εθνική Λυρική Σκηνή έως την κατάκτηση των κορυφαίων ευρωπαϊκών λυρικών θεάτρων, η πορεία του Δημήτρη Πλατανιά συνοδεύεται από λέξεις όπως αφιέρωση, μελέτη, επιμονή, στόχευση, συγκέντρωση, ταλέντο, εσωτερική δύναμη.
Συντελεστές: Τραγούδι: Δημήτρης Πλατανιάς / Πιάνο: Σοφία Ταμβακοπούλου
Το ΥΠΠΟ ενημερώνει
Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει. Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης.
Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα ΕΔΩ
Οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους.
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1, 5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. Η προσέλευση και η αποχώρηση από το χώρο των εκδηλώσεων γίνεται με τη χρήση μη ιατρικής μάσκας.