Περί τις τρεις ώρες χθες, η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior που θα παρουσιάσει αύριο το μεγάλο σόου για την κολλεξιόν Cruise 2022 στο Καλλιμάρμαρο, ξεναγήθηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Την πρώτη της στάση στην Αθήνα.
Ντυμένη στα λευκά, έδειξε μοναδικό ενδιαφέρον για την μοναδική στον κόσμο συλλογή αρχαιοτήτων του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης το πρωί της Τρίτης. Η θρυλική Μαρία Γκράτσια Κιούρι, που από την περασμένη Παρασκευή ανεβάζει συνεχώς στο Ιnstagram ελληνικές αρχαιότητες που συνδέονται με την ιδέα της Μητέρας Θεάς και όσων εκπροσωπεί, συνοδευόταν από την ομάδα της.
Ξεναγήθηκε από τον διευθυντή του Μουσείου καθηγητή αρχαιολογίας Νίκο Σταμπολίδη (που από το φθινόπωρο αναλαμβάνει διευθυντής στο Μουσείο της Ακρόπολης) και την διοικητική διευθύντρια του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης Ευγενία Χριστοδουλάκου. Μάλιστα έγινε και ένα γύρισμα μέσα στο μουσείο, με την Κιούρι να συνομιλεί με τον ιστορικό Τέχνης και στενό συνεργάτη της για το σόου Φιλίπο Κοσμέλι, της ιταλικής εταιρείας διοργάνωσης καλλιτεχνικών γεγονότων If Experience. Σχετικές φωτογραφίες από την επίσκεψη ανήρτησε στο Instagram ο Κοσμέλι.
Μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο σημαντική ήταν αυτή η επίσκεψη για την Κιούρι, την σχεδιάστρια μόδας που όσο λίγοι έχει εισαγάγει την έννοια του νεοφεμινισμού στην μόδα και η οποία τους τελευταίους μήνες μελετά εξαντλητικά την ελληνική αρχαιότητα και δη τις απεικονίσεις των γυναικών και τη θέση τους στη μυθολογία. Σίγουρα και μόνο η εικόνα των κυκλαδικών ειδωλίων γυναικών που εγκυμονούν, αρκεί για να καθηλώσει: παριστάνουν μορφές που στέκουν γυμνές με τα χέρια διπλωμένα στο στήθος. Η αφηρημένη μορφή τους ίσως να αποτελούσε ιδεατή απόδοση μιας "Μητέρας Θεάς", σύμβολο γονιμότητας και αναγέννησης.
Την ίδια ώρα είναι τα πάντα έτοιμα για το σόου της 17ης Ιουνίου, έχουν γίνει όλες οι τεχνικές δοκιμές, κυρίως στα φώτα, έχουν τοποθετηθεί τα σχετικά λάβαρα και τα βλέμματα της βιομηχανίας της μόδας παγκοσμίως έχουν στραφεί ήδη στο Καλλιμάρμαρο. Εκεί όπου αναμένεται να αναδυθεί μια ανάγνωση ύμνος της γυναίκας και της αρχαίας Ελλάδας, με τρόπο που θα διατρέχει όλες τις στιβάδες του κόσμου.