Απάντηση σε άρθρο της Ελενας Ακρίτα σχετικά με την πρόσληψη του αδελφού του στο Εθνικό έστειλε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου, Δημήτρης Λιγνάδης.
Το κείμενο-απάντηση του Δημήτρη Λιγνάδη εστάλη στο site news247, όπου φιλοξενήθηκε το άρθρο της Ελενας Ακρίτα, η οποία μιλά για «νεποτισμό».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου περιγράφει τα προσόντα του αδελφού του, ο οποίος προσελήφθη με σύμβαση ορισμένου χρόνου οκτάμηνης διάρκειας ως επιστημονικός συνεργάτης, εντασσόμενος στο τμήμα Δραματολογίου.
Μάλιστα, απαντώντας στις αιτιάσεις περί του μισθού του αδελφού του, ο Δημ. Λιγνάδης τονίζει πως «αντίθετα με τις αποδοχές που θα προβλέπονταν για τον κ. Γιάννη Λιγνάδη, αν, βάσει των τυπικών προσόντων του, εντασσόταν στην ισχύουσα μισθολογική κλίμακα, μέσω της οποίας θα λάμβανε το ποσό των 2.204 ευρώ, με την επιλογή που έγινε το κόστος διαμορφώθηκε σε 1.705 ευρώ. Και φυσικά, σε καμία περίπτωση η σύμβαση αυτή δεν θα καταλάμβανε τη θέση ενός συμβολαίου ηθοποιού από τα συμφωνημένα στη Συλλογική Σύμβαση».
Για να καταλήξει: «Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να αφήνεται οποιαδήποτε υπόνοια αδιαφάνειας και εν κρυπτώ ενεργειών, όταν υπάρχουν εισηγήσεις αρμοδίων υπηρεσιών και όλες οι συμβάσεις του Εθνικού Θεάτρου αναρτώνται στη "ΔΙΑΥΓΕΙΑ"».
Αναλυτικά η απάντηση του Δημήτρη Λιγνάδη
Σε απάντηση χθεσινού δημοσιεύματος της κας Έλενας Ακρίτα σχετικά με την πρόσληψη του κ. Γιάννη Λιγνάδη στο Εθνικό Θέατρο, κρίνω απαραίτητο να επισημάνω τα εξής, ώστε να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις, ούτε για τα πρόσωπα, ούτε κυρίως για το ίδιο το Εθνικό Θέατρο:
- Ο κ. Γιάννης Λιγνάδης, εκτός από αδελφός μου, είναι εκπαιδευτικός, κλασικός φιλόλογος και δρ. Θεατρολογίας στο επιστημονικό πεδίο του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος (Τραγωδία 5ος αιώνας). Έχει εργαστεί, επίσης, σε Δραματικές Σχολές καθώς και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Με βάση αυτή του την επαγγελματική ειδίκευση και ακαδημαϊκή γνώση προσελήφθη με σύμβαση ορισμένου χρόνου οκτάμηνης διάρκειας ως επιστημονικός συνεργάτης, εντασσόμενος στο τμήμα Δραματολογίου. Η πρόσληψη αυτή στόχευε στο να μπορεί να εποπτεύει -επιστημονικά- τη λειτουργία της Ερευνητικής Σκηνής για το αρχαίο δράμα και να οργανώνει τις δραστηριότητές της, που αφορούν στη σύνδεση ακαδημαϊκού και καλλιτεχνικού χώρου, πεδίο δηλαδή για το οποίο έχει τη σχετική γνώση και επάρκεια. Οι αρμοδιότητες αυτές έχουν κατά τη γνώμη μου βαρύνουσα σημασία για τη δράση μιας τέτοιας σκηνής και απαιτούν συνδυασμό ικανοτήτων, τις οποίες ο κ. Λιγνάδης αποδεδειγμένα από την πορεία του διαθέτει.
- Με δεδομένο ότι βάσει των παραπάνω ο κ. Γιάννης Λιγνάδης είχε ως αρμοδιότητα -εκτός των άλλων- να σχεδιάζει, οργανώνει και να συντονίζει τις συζητήσεις με το κοινό (με φυσική παρουσία είτε διαδικτυακά) που θα ακολουθούν τις παραστάσεις της Ερευνητικής Σκηνής και λαμβάνοντας υπόψη και σχετικές εισηγήσεις της διοικητικής και της νομικής υπηρεσίας, επελέγη η πρόσληψή του να γίνει με την ιδιότητα του «ηθοποιού». Ο τύπος αυτής της σύμβασης συνεπάγεται σημαντικά χαμηλότερο κόστος για το Εθνικό Θέατρο. Συγκεκριμένα: Αντίθετα με τις αποδοχές που θα προβλέπονταν για τον κ. Γιάννη Λιγνάδη, αν, βάσει των τυπικών προσόντων του, εντασσόταν στην ισχύουσα μισθολογική κλίμακα, μέσω της οποίας θα λάμβανε το ποσό των 2.204 ευρώ, με την επιλογή που έγινε το κόστος διαμορφώθηκε σε 1.705 ευρώ. Και φυσικά, σε καμία περίπτωση η σύμβαση αυτή δεν θα καταλάμβανε τη θέση ενός συμβολαίου ηθοποιού από τα συμφωνημένα στη Συλλογική Σύμβαση.
- Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να αφήνεται οποιαδήποτε υπόνοια αδιαφάνειας και εν κρυπτώ ενεργειών, όταν υπάρχουν εισηγήσεις αρμοδίων υπηρεσιών και όλες οι συμβάσεις του Εθνικού Θεάτρου αναρτώνται στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ».