City break στη Θεσσαλονίκη: Γαστρονομία, βόλτα σε οινοποιεία και οκτώ talk of the town παραστάσεις - iefimerida.gr

City break στη Θεσσαλονίκη: Γαστρονομία, βόλτα σε οινοποιεία και οκτώ talk of the town παραστάσεις

ροζε κρασια τραπεζια
Η Θεσσαλονίκη θέλει βόλτες αλλά και διάλειμμα για ένα ποτήρι κρασί / shutterstock

Ενας από τους δημοφιλέστερους city break προορισμούς, για έλληνες και ξένους, η Θεσσαλονίκη συνδυάζει βόλτες, πολιτισμό, γαστρονομία.

Οι γευστικοί πειρασμοί της πόλης πολλοί, με νέες αφίξεις, κλασικά στέκια, νόστιμο φαγητό, καινούρια wine bar σύμφωνα με την τάση της εποχής και «σπιτικό» street food. Εξάλλου βρισκόμαστε στην γαστρονομική πρωτεύουσα της Ευρώπης, σύμφωνα με την Unesco.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρώτος σταθμός το μετρό Βενιζέλου όπου αποκαλύπτεται ο αρχαιολογικός χώρος πλάι από γυάλινες επιφάνειες και κυλιόμενες σκάλες. Με το μετρό θα φτάσετε μέχρι το Μέγαρο Μουσικής όπου απόψε η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς παρουσιάζουν την «Φθινοπωρινή ιστορία».

Πολιτισμός και κρασιά, θεάματα και βόλτες στη Θεσσαλονικη

Εντοπίσαμε θεατρικές παραστάσεις για την βραδινή έξοδο στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Για τις πρωινές αποδράσεις αξίζει μία βόλτα σε οινοποιεία της περιοχής για ξενάγηση και δοκιμές κρασιών των αμπελώνων της βόρειας Ελλάδας.

Αν μάλιστα περάσετε από το The Wine Hub, το στέκι των οινοποιών Βορείου Ελλάδος, θα σας δώσουν πληροφορίες και οδηγίες για τα επισκέψιμα οινοποιεία, τις διαδρομές και τα κρασιά τους.

Στη Θεσσαλονίκη το φαγητό είναι πάνω από το μέσο όρο. Για τους μεζέδες μας φροντίζουν μαγαζιά όπως Χαρούπι, Με Ζεν, Διαγώνιος, Παλιά Αθήνα, Γλυκάνισος, Αγορά, Μούργα, αλλά και τα σουτζουκάκια του Λάμπρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οινικές διαδρομές στη Θεσσαλονικη

Ακολουθήστε τους Δρόμους του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος. Οκτώ οινικές διαδρομές διασχίζουν απ’ άκρη σε άκρη τη Βόρεια Ελλάδα. Στο κέντρο των Δρόμων του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, με τρία επισκέψιμα οινοποιεία.

Κτήμα Γεροβασιλείου @winemakersofnorthgreece.gr
Κτήμα Γεροβασιλείου @winemakersofnorthgreece.gr

Κτήμα Γεροβασιλείου

Μία θαυμάσια έκθεση έργων τέχνης ανάμεσα στα αμπέλια γοητεύει τον επισκέπτη. Η αίθουσα για τις γευστικές δοκιμές, με θέα από τους αμπελώνες της Επανομής μέχρι κάτω τη θάλασσα, γεμίζει από νωρίς το πρωί για τον καφέ όσων επιθυμούν να ξεφύγουν από την πολύβουη Θεσσαλονίκη, λίγα μόλις χλμ μακριά.

Στις πλαγιές της Επανομής, λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Θεσσαλονίκη το Κτήμα Γεροβασιλείου είναι δημιούργημα του Βαγγέλη Γεροβασιλείου. Το 1981 ξεκινά την αναβίωση των 25 στρεμμάτων οικογενειακού αμπελώνα στον τόπο του, την Επανομή. Σε ένα ιδανικό οικοσύστημα φυτεύει κυρίως ελληνικές αλλά και διεθνείς ποικιλίες σταφυλιών. Το 1986 πραγματοποιείται η πρώτη οινοποίηση στο σύγχρονο οινοποιείο, που χτίστηκε μέσα στο χώρο του αμπελώνα. Σήμερα ο ιδιόκτητος ενιαίος αμπελώνας του Κτήματος Γεροβασιλείου εκτείνεται σε 800 στρέμματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος είναι η παραγωγή ποιοτικών κρασιών από τον ιδιόκτητο αμπελώνα με τα τυπικά χαρακτηριστικά του μικροκλίματος (terroir) της περιοχής.

Εδω στεγάζεται και το μουσείο Οίνου Γεροβασιλείου. Η συλλογή ανοιχτηριών και αμπελοοινικών εργαλείων του Βαγγέλη Γεροβασιλείου παρουσιάζεται, στην καρδιά του οινοποιείου του Κτήματος, δίπλα στην υπόγεια κάβα παλαίωσης και την αίθουσα γευσιγνωσίας.

Τι δοκιμάζουμε; Οπωσδήποτε Μαλαγουζιά με την σφραγίδα του ανθρώπου που ουσιαστικά μάς την σύστησε. Αχλάδι, μάνγκο στη μύτη, πλούσιο και γεμάτο στόμα με αρώματα λεμονιού, που δίνουν ένα ισορροπημένο κρασί για όλες τις ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης ένα ροζέ Ξινόμαυρο, Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη Θεσσαλονίκη, είναι ό,τι πρέπει για ένα μεσημέρι στην Επανομή. Απαλό σομόν χρώμα, πλούσιο στο στόμα με έντονο αρωματικό χαρακτήρα από ροζ γκρέιπφρουτ, φρούτα του δάσους, φράουλες.

Domain Florian @winemakersofnorthgreece.gr
Domain Florian @winemakersofnorthgreece.gr

Domain Florian - Κτήμα Φλοριάν

Το ΚΤΗΜΑ ΦΛΟΡΙΑΝ είναι ένα οικογενειακό μπουτίκ οινοποιείο που βρίσκεται στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης και ανήκει στην οικογένεια Schneider. Το οινοποιείο ξεχωρίζει για την μακρά οικογενειακή παράδοση στην αμπελουργία και είναι αφιερωμένο στην υψηλής ποιότητας και οικολογικά βιώσιμη παραγωγή κρασιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Φιλέλληνες ιδιοκτήτες, οινοποιοί τρίτης γενιάς από τη Γερμανία, γοητευμένοι από τις δυνατότητες του ελληνικού αμπελώνα, επέλεξαν να εγκατασταθούν στον Τρίλοφο της Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2000. Από το 2005 και μετά ξεκίνησαν να αγοράζουν/νοικιάζουν αμπελώνες στην περιοχή της Επανομής οπότε και παρήγαν όλο και μεγαλύτερες ποσότητες οίνου. Το 2008 αποφασίστηκε να χτίσουν το οινοποιείο, όπου μετά από πολύ προσωπική εργασία κατάφεραν να τελειώσουν τις εργασίες και να αδειοδοτηθούν το 2012. Το 2013 βγήκε η πρώτη επίσημη ετικέτα του Κτήματος και τα πρώτα διεθνή βραβεία σε διαγωνισμούς ήταν γεγονός. Ακολούθησαν πολλά ακόμη τις επόμενες χρονιές. 

Τι δοκιμάζουμε; Ενα μεστό Syrah. Σούρο μωβ στο ποτήρι με φρουτώδη αρώματα βατόμουρο και κεράσι, και μακρά επίγευση μαύρης σοκολάτας και καφέ.

Οινοποιείο ΚΕΧΡΗΣ @winemakersofnorthgreece.gr
Οινοποιείο ΚΕΧΡΗΣ @winemakersofnorthgreece.gr
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οινοποιείο ΚΕΧΡΗΣ

Με έμπνευση από την παράδοση και οδηγό την καινοτομία, το οινοποιείο ΚΕΧΡΗΣ έθεσε από πολύ νωρίς ως στρατηγικό στόχο την ανάδειξη των ποιοτικών δυνατοτήτων της ρετσίνας, αυτής της σπάνιας κατηγορίας κρασιού και μοναδικού προϊόντος του ελληνικού πολιτισμού, τοποθετώντας το ως ισάξιο πλάι στα καλύτερα παραδείγματα του παγκόσμιου αμπελώνα.

Σήμερα το οινοποιείο ΚΕΧΡΗΣ είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που διεξάγει συστηματική έρευνα και πειραματισμούς σχετικά με την παραγωγή της ρετσίνας, συχνά σε συνεργασία με φορείς, όπως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα αυτή σε συνδυασμό με την πολύχρονη εμπειρία στην οινοποίηση του παραδοσιακού ελληνικού κρασιού έχει οδηγήσει στη δημιουργία 4 διαφορετικών κρασιών που ανήκουν στην κατηγορία Ρετσίνα Ονομασία κατά Παράδοση.

Τα κρασιά αυτά αναδεικνύουν τις ποιοτικές δυνατότητες της ρετσίνας και προσφέρουν απόλαυση και μια ξεχωριστή εμπειρία σε νέες γενιές οινόφιλων, έχοντας συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της εικόνας, όχι μόνο της ρετσίνας, αλλά και του ελληνικού κρασιού γενικότερα, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Aφρός αφιλτράριστος
Aφρός αφιλτράριστος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι δοκιμάζουμε; Oταν μιλάμε για Κεχρή, μιλάμε για ρετσίνα (και όχι μόνο) την οποία έχει απογειώσει, σε άλλο επίπεδο. Δοκιμάστε έναν Αφρό. Η πρώτη pet-nat ρετσίνα, που εμφιαλώνεται θολή, για να φυλακίσει τον σπινθήρα και τα αρώματα του κρασιού. Καθαρές νότες ρετσινιού, αλλά και ιδιαίτερη πολυπλοκότητα στο στόμα, η οποία ισορροπεί με την τονισμένη οξύτητα. Ταιριάζει και σε κοκτέιλ.

Πάμε Θέατρο; Οκτώ θεατρικές παραστάσεις που συζητούν στη Θεσσαλονικη

Πέμη Ζούνη, Σταύρος Ζαλμάς
Πέμη Ζούνη, Σταύρος Ζαλμάς

Φθινοπωρινή Ιστορία απόψε στο Μέγαρο Μουσικής

Ο Αλεξέι Αρμπούζωφ συνεχιστής των σπουδαίων θεατρικών συγγραφέων της Ρωσίας (Γκόγκολ, Γκόργκι, Τσέχωφ), γράφει το 1975 τη Φθινοπωρινή Ιστορία, στην οποία τροφοδοτεί ιδιοφυώς την έναρξη μιας προσωπικής σχέσης δύο ανθρώπων.

Ο γιατρός Ροντιόν Νικολάγεβιτς και η Λύντια Βασίλιεβνα, πρώην ηθοποιός, συναντιούνται τυχαία σ’ ένα θεραπευτήριο στη Ρίγα. Δεν είναι πια νέοι, αλλά ερωτεύονται. Όχι, ο Αρμπούζωφ δεν γράφει άλλο ένα ερωτικό ρομάντζο. Ο Ροντιόν και η Λύντια προσπαθούν να ρίξουν τα τείχη που ο καθένας τους έχει δημιουργήσει γύρω του και να αγγίξουν ειλικρινά ο ένας τον άλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με απίστευτο χιούμορ, ενσυναίσθηση και συχνά πολλή σκληρότητα, απογυμνώνει τους ήρωες και τους παραδίδει ανυπεράσπιστους σε κοινή θέα. Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία Βάνα Πεφάνη. Παίζουν: Πέμη Ζούνη, Σταύρος Ζαλμάς.

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από τον Κωνσταντίνο Ρήγο

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» / Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία, μια ανατρεπτική εκδοχή ενός από τα πιο γνωστά έργα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε μετάφραση Διονύση Καψάλη και σε σκηνοθεσία, χορογραφία & σκηνογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου, ο οποίος συνεργάζεται με το ΚΘΒΕ, μετά από δέκα οχτώ χρόνια. Πρεμιέρα: Σάββατο 25|01|2025, στις 21.00.

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» / Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία, κείμενο που έχει γραφτεί το 1595, υμνεί τον έρωτα στην απόλυτη, ρομαντική του αποκάλυψη. Έναν έρωτα που παλεύει να επιβιώσει ενάντια στις επιταγές της εποχής και που ακροβατεί μέχρι τελευταία στιγμή μεταξύ ζωής και θανάτου. Τελικά, τα ανθρώπινα σχέδια ναυαγούν μπροστά στα παιχνίδια που παίζει η ζωή και ο ίδιος ο χρόνος μοιάζει να ειρωνεύεται τις πράξεις, που πηγάζουν από μια τόσο βαθιά επιθυμία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε έναν κόσμο που καθορίζεται από τις συμβάσεις, τους καταναγκασμούς, την εχθρότητα και το μίσος, ο έρωτας των δύο νέων ξεπροβάλει σαν επαναστατική πράξη, σαν μια πράξη που εμπεριέχει το απόλυτο και αναπόφευκτα θα οδηγηθεί στον θάνατο. Γιατί πόσο εφικτό είναι να ενσωματωθεί το ιδανικό σε μια κοινωνία, αν προηγουμένως δεν φθαρεί ή δεν υποκύψει στα ανθρώπινα μέτρα;

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου επιχειρεί να αναδείξει όλα τα ζωτικά θέματα που θίγει ο Σαίξπηρ, όπως η ανισοτιμία στον έρωτα, η πίστη, η τιμή και η υπόληψη, οι ρόλοι της οικογένειας και της κοινωνίας, το χάσμα των γενεών, η δύναμη της εξουσίας, η σκιά του θανάτου… Ταυτόχρονα, μέσα από την ευρηματικότητα και τη φρέσκια ματιά του, «φωτίζει» αυτή την παράξενη χώρα που κατοικούν ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, εστιάζοντας στην εναλλαγή ρυθμών και διαθέσεων αλλά και στην έντονη χρήση της μουσικής και της χορογραφημένης κίνησης. Ένα ζευγάρι επαναστατεί, πηγαίνοντας κόντρα στην παράδοση. Κι όλα μοιάζουν να βγαίνουν από ένα όνειρο που παίρνει την εκδίκησή του, θυμίζοντάς μας ότι όλοι κάποτε είμαστε παιδιά και μετά γινόμαστε μεγάλοι. Κατάλληλο για άτομα άνω των 16 ετών

Σημειώνει ο Κωνσταντίνος Ρήγος για την παράσταση «Ξημέρωμα στη Βερόνα. Μια πόλη πρώην όμορφη που έσφυζε από ζωή, τώρα κρατάει την ανάσα της υπό το βάρος μιας δυστοπικής έχθρας· ένα αυτοκίνητο εγκαταλελειμμένο, μέσα του καταφεύγει ελλείψει δάσους ο Ρωμαίος για να συναντηθεί με την ψυχή του· το δωμάτιο της Ιουλιέτας, φρούριο που αιωρείται απόρθητο, σκιά που πέφτει απειλητική σ’ όλη την πόλη· έφηβοι χωρίς χαρά, στριμωγμένοι ανάμεσα στα πρέπει και στο τι δεν είναι ανεκτό, επιδιώκουνε μόνο τη βία… Και ξαφνικά, έρωτας με την πρώτη ματιά. Ξαφνικά το όνομα δεν έχει σημασία. Ξαφνικά η αγάπη ένα λουλούδι που ανθίζει πεισματικά μέσα στο χάος. [Το χάος: δύο συμμορίες, δυο αντίπαλες οικογένειες, δύο συναισθήματα, το μίσος κι η αγάπη, χτυπιούνται μέχρι θανάτου.] Μια κωμωδία καταστάσεων, ένα τρυφερό ρομάντζο, ένα τέλεια οργανωμένο πλάνο, όλα εξελίσσονται στην πιο μαύρη τραγωδία. Η αγάπη νίκησε, αλλά πια δεν έχει καμία σημασία…». 

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2) Πρεμιέρα: Σάββατο 25|01|2025, στις 21.00

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο Γυρισμός» του Χάρολντ Πίντερ

Τις καλύτερες εντυπώσεις άφησε η άκρως ατμοσφαιρική παράσταση «Ο Γυρισμός», σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη στην πρεμιέρα της, στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.

Το έργο του Χάρολντ Πίντερ ασκεί κριτική στην πατριαρχία, την οικογένεια αλλά και στις διαπροσωπικές σχέσεις. Πρόκειται για μια κωμωδία της απειλής, όπου ο βραβευμένος συγγραφέας με βιτριολικό χιούμορ, απροκάλυπτο κυνισμό και ωμό ρεαλισμό θίγει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας τα οποία απασχολούν και τη σύγχρονη εποχή.

Οι χαρακτήρες σοκάρουν όχι μόνο με την αθυροστομία τους αλλά και με το περιεχόμενό τους που αναδεικνύεται μέσα από ακραίες συγκρούσεις και ανατροπές ενώ πολλές φορές ακροβατούν ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πίσω από τη φαινομενικά ρεαλιστική δράση και τους δομημένους με σχολαστική ακρίβεια διαλόγους, ο Πίντερ προκαλεί μια συνεχή αίσθηση ανασφάλειας, σε ένα ασαφές πλαίσιο, στο οποίο χάνονται τα όρια του αληθούς, του ψευδούς, της πραγματικότητας και του ονείρου. *Κατάλληλο για θεατές άνω των 15 ετών.

«Νέκυια» από τη Στέγη στη Θεσσαλονίκη | Γιάννης Αγγελάκας & Χρήστος Παπαδόπουλος

Η «Νέκυια», η εμβληματική ραψωδία λ της «Οδύσσειας», είναι η “surround” ηχοτροπική κατάβαση στον Άδη που δημιουργήθηκε για να μας μυήσει στη ζωή. Έκανε πρεμιέρα στη Στέγη, έγινε soldout, εκδόθηκε σε βιβλίο, ταξίδεψε στο Άμστερνταμ και, τώρα, ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη.

«Κατέβα ουρανέ στη γη/ τα σκοτεινά μας βάραθρα να φέξεις/ να γίνει η αβάσταχτη σιωπή/ κραυγή, λυγμός και λέξεις». Η «Νέκυια» του κορυφαίου δημιουργού της ελληνικής ροκ σκηνής, Γιάννη Αγγελάκα, και του χορογράφου-αποκάλυψη στην Ευρώπη, Χρήστου Παπαδόπουλου, ξεκινά κατανυκτικά, υποβλητικά, μυστικιστικά σαν μια τελετουργική εμπειρία θέασης και ακρόασης της εμβληματικής ραψωδίας λ του ομηρικού έπους. Μια “surround” ηχοτροπική κατάσταση δημιουργείται επί σκηνής για την κάθοδο στον Άδη του Οδυσσέα, ο οποίος, ακολουθώντας τις συμβουλές της Κίρκης, φεύγει με τους συντρόφους του προς τον Κάτω Κόσμο, ώστε να πάρει τον χρησμό από τον μάντη Τειρεσία για να επιστρέψει στην Ιθάκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας ήδη γίνει sold out στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης τη σεζόν 2023-24, η «Νέκυια», αυτή η αταξινόμητη παράσταση μουσικής, θεάτρου, χορού, φωτός και αναλογίου παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για τέσσερις παραστάσεις 13-16 Φεβρουαρίου, ως «μια αποκάλυψη», «ενα μαγικό διαλογικό κρεσέντο», «ό,τι αρτιότερο, ό,τι πιο συναρπαστικό, ό,τι πιο δηλωτικό και καθηλωτικό», «τόσο εκτυφλωτικά εθιστικό», «ένας ύμνος στη ζωή» - όπως γράφτηκε στον Τύπο.

Ένα ξεχωριστό ταξίδι ανάμεσα στο φως και τις σκιές, με συνοδοιπόρους τη μουσική σύνθεση του Αγγελάκα και τις εικόνες που δημιουργεί ο Παπαδόπουλος. Την αφήγηση από σκηνής αναλαμβάνουν η Όλια Λαζαρίδου και ο ίδιος ο Γιάννης Αγγελάκας. Μαζί με δύο μουσικούς, τέσσερις γυναικείες φωνές και τον ηχητικό σχεδιασμό του Coti Κ., μας οδηγούν στην άβυσσο της ανθρωπότητας, του εαυτού μας και, τελικά, της ζωής.

Ο Γιάννης Αγγελάκας αναφέρει για τη δημιουργία του πρότζεκτ: «Ξεκίνησα πριν 15 χρόνια να διαβάζω, με παρότρυνση της Όλιας Λαζαρίδου, τα ομηρικά έπη από τις μεταφράσεις του Δημήτρη Μαρωνίτη και μαγεύτηκα συνειδητοποιώντας πόσο πρωτοποριακά, πόσο μπροστά ακόμα κι από την εποχή μας είναι αυτά τα υπεράνθρωπα κείμενα. Θα μου πείτε, μετά τα 45 μου ανακάλυψα την Αμερική; Τι να κάνω; Η εμπειρία μου από το σχολείο και την “ελληνική” εκπαίδευση με είχαν απομακρύνει, όπως τους περισσότερους από μας, από το χρυσάφι τους. Ακόμα και σήμερα δεν χωράει στο μυαλό μου το πώς γίνεται αυτά τα πρώτα καταγεγραμμένα λογοτεχνήματα της αρχαιότητάς μας να φαντάζουν αξεπέραστα και να έχουν στοιχειώσει για τα καλά τον Δυτικό πολιτισμό και την παγκόσμια τέχνη (λογοτεχνία, κινηματογράφο κ.ά.).

Η Όλια, πάλι, όταν είδε πως γοητεύτηκα απ’ όλα αυτά, μου πρότεινε να κάνουμε μουσική παράσταση τη Νέκυια. Ξεκίνησα πριν καμιά δεκαετία να δοκιμάζω ατμόσφαιρες, μαζί με τα κορίτσια του πολυφωνικού σχήματος Διώνη, που είχαμε συνεργαστεί στο σάουντρακ της Ψυχής Βαθιάς του Παντελή Βούλγαρη. Είχα ήδη φανταστεί τον τρόπο που ήθελα να γίνει και έτσι το εγκατέλειψα, μιας και αυτό που φαντάστηκα ήταν πολύπλευρο, πολυδάπανο και ουσιαστικά ανέφικτο για τα δεδομένα της χώρας μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με παρότρυνση, αυτή τη φορά, του Παύλου Παυλίδη, πήγα το φθινόπωρο του ‘22 στα γραφεία της Στέγης να προτείνω το παλιό σχέδιο της Νέκυιας. Εκεί έζησα μια εξωγήινη ή, μάλλον, εξωελληνική εμπειρία, όπου βρέθηκα με τρεις ανοιχτούς, ζεστούς και ευγενικούς ανθρώπους (την Αφροδίτη [Παναγιωτάκου], τον Δημήτρη [Θεοδωρόπουλο] και τη Θεοδώρα [Καπράλου]) να ακούν, να γοητεύονται και να ενεργοποιούνται με την ιδέα μου. Αργότερα, η Αφροδίτη, όταν ψάχναμε να βρούμε τον σκηνοθέτη της Νέκυιας, μου έστειλε το βίντεο του Larsen C, μιας χορευτικής παράστασης του Χρήστου Παπαδόπουλου που ως τότε δεν είχα ακούσει ούτε είχα δει τίποτα από αυτόν. Όταν τέλειωσε το βίντεο, χωρίς δεύτερη σκέψη και ενθουσιασμένος, απάντησα στην Αφροδίτη: “Αυτός είναι ο άνθρωπός μας! Εύχομαι να δεχτεί την πρότασή μας”».

O Οδυσσέας και οι σύντροφοί του αναχωρούν από το παλάτι της Κίρκης με προορισμό τη χώρα των Κιμμερίων, όπου βρίσκεται η είσοδος για τον Άδη. Εκεί ο Οδυσσέας ελπίζει να πάρει χρησμό από τον Τειρεσία, για να καταφέρει να επιστρέψει στην Ιθάκη.

Girls and Boys του Dennis Kelly με τη Νατάσα Εξηνταβελώνη
Girls and Boys του Dennis Kelly με τη Νατάσα Εξηνταβελώνη

Girls & Boys, Metropolitan: The Urban Theater

Μετά την παράσταση «Η Βίλα (Ο δρόμος που δεν πήραν)», η σκηνοθέτις Λητώ Τριανταφυλλίδου και η ηθοποιός Νατάσα Εξηνταβελώνη επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη και στο Metropolitan: The Urban Theater με τον θεατρικό μονόλογο του Dennis Kelly, “Girls & Boys”, ένα συνταρακτικό έργο
για την προέλευση της βίας στη σύγχρονη κοινωνία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Συνάντησα τον άντρα μου στην ουρά για να επιβιβαστώ σε μια πτήση της easyJet, και ομολογώ ότι τον αντιπάθησα από την πρώτη στιγμή.»
Μια τυχαία συνάντηση σε ένα αεροδρόμιο οδηγεί σε έναν κεραυνοβόλο έρωτα. Ένας γάμος, ένα σπίτι, δυο παιδιά, παράλληλες καριέρες – μια συνηθισμένη οικογενειακή ζωή. Όμως, καθώς ο χρόνος περνά, οι ισορροπίες διαταράσσονται και τα πράγματα παίρνουν μια αναπάντεχα σκοτεινή τροπή.

«Δεν θυμάμαι ακριβώς πότε τα πράγματα μεταξύ μας άρχισαν να πηγαίνουν στραβά – θυμάμαι μόνο ξαφνικά να βρίσκομαι μέσα σε αυτό.»
Ο Dennis Kelly σκιαγραφεί με αμεσότητα, οξυδέρκεια και αφηγηματική δεξιοτεχνία τις λεπτές γραμμές ανάμεσα στην ευτυχία και την απώλεια, αποτυπώνοντας με ακρίβεια τη γυναικεία ψυχοσύνθεση και αποκαλύπτοντας σταδιακά τις αποχρώσεις της βίας που υποβόσκει στην καθημερινότητα του ζευγαριού.

Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η πρωταγωνίστρια αφηγείται τη ζωή της με αναστοχαστική διάθεση, ισορροπώντας με ευαισθησία ανάμεσα στο χιούμορ, τη συγκίνηση και την αγωνία. Στην προσπάθειά της να ανασυνθέσει την ιστορία της, αξιοποιεί οπτικοακουστικά μέσα για να καταγράψει και να επανεξετάσει τις αναμνήσεις της. Φτιάχνοντας από την αρχή το παζλ της ζωής της μέσα από βίντεο, ήχους και εικόνες, γίνεται ταυτόχρονα αφηγήτρια, σκηνοθέτις και θεατής της ιστορίας της. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια ζωντανή παράσταση ή με τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ επί σκηνής; Ή μήπως, με ένα οπτικοακουστικό αυτοπορτρέτο (self-portrait);

Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο του Πάτρικ Μπάρλοου
Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο του Πάτρικ Μπάρλοου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τα 39 Σκαλοπάτια» στο Θέατρο Αριστοτέλειον

Μετά από δύο άκρως επιτυχημένες σεζόν στο θέατρο Τζένη Καρέζη στην Αθήνα, «Τα 39 Σκαλοπάτια» παρουσιάζονται στη Θεσσαλονίκη, από τις 10 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Αριστοτέλειον.

«Τα 39 Σκαλοπάτια» είναι ένα κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που κέρδισε το κοινό και την κριτική. Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο του Πάτρικ Μπάρλοου, μαζί με τρεις ταλαντούχους ηθοποιούς που ερμηνεύουν διαφορετικούς χαρακτήρες με θαυμαστή ταχύτητα: τους Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννη Λατουσάκη και Παναγιώτη Γουρζουλίδη.

Ο Richard Hannay, ένας άνδρας με μια μάλλον βαρετή ζωή, γνωρίζει μια μυστηριώδη γυναίκα και βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας. Θανατηφόρα μυστικά, καταδιώξεις, αλλά και ρομαντισμός, μπλέκονται με μαεστρία και καταιγιστικούς ρυθμούς. «Τα 39 Σκαλοπάτια» είναι μια διασκευή που βασίζεται τόσο πάνω στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζον Μπιούκαν (1915), όσο και στην γνωστή ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ (1935). Κι όμως, ο Μπάρλοου εμπλουτίζει τη γνωστή υπόθεση με γενναίες δόσεις χιούμορ, μετατρέποντάς την σε μία κωμική περιπέτεια με καταιγιστικές ανατροπές και ατμόσφαιρα που θυμίζει Monty Python. Η παράσταση προσφέρει μία γρήγορη, απολαυστική θεατρική εμπειρία, που ξεχωρίζει για τις δυνατές ερμηνείες και την αξιοθαύμαστη σκηνική δημιουργικότητά της.

Η σκηνοθεσία του Μάκη Παπαδημητρίου εστιάζει στην φαντασία και ταυτόχρονα στην απλότητα. Όπως λέει ο ίδιος: «Στην παράστασή μας, στοχεύσαμε στην ενίσχυση της αίσθησης του παιχνιδιού. Οι γρήγορες αλλαγές χαρακτήρων, η φυσική κωμωδία και η ανεπιφύλακτη αγάπη για το θέατρο είναι όλα κεντρικά στο όραμά μας. Θέλουμε το κοινό να μην παρακολουθεί απλώς μια παράσταση, αλλά να ζει τη χαρά της δημιουργίας, να γελά με τις “ανοησίες” και να θαυμάζει την εφευρετικότητα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
INCOGNITO
INCOGNITO

Στο Θέατρο Τ σε πανελλήνια πρώτη το έργο INCOGNITO

Το Θέατρο Τ παρουσιάζει το έργο του βραβευμένου Βρετανού θεατρικού συγγραφέα Nick Payne, INCOGNITO, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση και σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή, προσκαλώντας το κοινό της Θεσσαλονίκης σε μια ξεχωριστή θεατρική εμπειρία που εξερευνά τα μυστήρια της ταυτότητας και της μνήμης.

Μέσα από το πρίσμα τριών φαινομενικά ασύνδετων ιστοριών - ενός παθολόγου που κλέβει τον εγκέφαλο του Αϊνστάιν ελπίζοντας να αποκαλύψει τα μυστικά της ιδιοφυΐας του, ενός άνδρα που υποβάλλεται σε μια πρωτοποριακή χειρουργική επέμβαση στον εγκέφαλο που αλλάζει τη ζωή του και την ιστορία της νευροεπιστήμης και μιας κλινικής νευροψυχολόγου που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα συναισθηματικά της προβλήματα όταν ο γάμος της καταρρέει – ο Payne υφαίνει με αφηγηματική δεξιοτεχνία μια ιστορία για το πώς η μνήμη διαμορφώνει την ταυτότητά μας. Είναι, όμως, οι αναμνήσεις που μας διαμορφώνουν ή μήπως είμαστε κάτι περισσότερο από όσα μπορούμε να θυμηθούμε;

Με τέσσερις ηθοποιούς επί σκηνής, που ερμηνεύουν τους είκοσι χαρακτήρες του έργου, καταιγιστικό ρυθμό και πνευματώδεις διαλόγους, το INCOGNITO συνδυάζει μυθοπλασία και πραγματικά γεγονότα σε μια πολυπρισματική αφήγηση, όπου με περίσσια ευαισθησία και πολύ χιούμορ, επιχειρεί μέσα από τους ήρωες, τις σχέσεις, τις αγωνίες και τις φιλοδοξίες τους, να μιλήσει για τα μυστήρια και τα παιχνίδια του μυαλού. Παίζουν: Αλέξανδρος Νικολαΐδης, Σοφία Βούλγαρη, Γρηγόρης Φρέσκος, Άννα Μαρία Μπογιατζόγλου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εως 2 Φεβρουαρίου.

Δυο παραστάσεις στην αγγλική γλώσσα
Δυο παραστάσεις στην αγγλική γλώσσα

O stand up comedian Victor Patrascan στο Θέατρο Σοφούλη

Το Θέατρο Σοφούλη υποδέχεται τον standup comedian Victor Patrascan με δύο παραστάσεις σε μία ημέρα την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου. Στις 19.30 θα παρουσιάσει την παράσταση "Failing in Love" με θέμα... τις αποτυχημένες σχέσεις. Στις 21.30 θα παρουσιάσει την παράσταση "Stand up Comedy in broken English" που θέτει τα πιο προβοκατόρικα ερωτήματα του σήμερα. 

Οι παραστάσεις είναι στα αγγλικά. 

«Ένας νομάδας stand up comedian, γυρίζει τον κόσμο με ένα show που δεν είναι για εκείνους που προσβάλλονται εύκολα…»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ