Διακοπές, ήλιος, θάλασσα και ένα βιβλίο για παρέα ή ακόμα ένα ταξίδι του μυαλού μέσα από τις σελίδες του.
Πάθη, ερωτες, ανομολόγητες αγάπες, ερωτικά τρίγωνα, γιατί, τουλάχιστον το καλοκαίρι, το μυαλό θέλει ξεκούραση και φευγιό. Ακολουθούν δέκα ερωτικά μυθιστορήματα για όλους.
Μετά από σένα, Μόις Τζότζο, εκδόσεις Ψυχογιός
Πώς προχωράς αφού χάσεις τον άνθρωπο που αγαπάς; Πώς ξαναχτίζεις τη ζωή σου απ’ την αρχή; Η Λουίζα Κλαρκ δεν είναι πια ένα συνηθισμένη κορίτσι. Ύστερα από τους έξι μήνες που πέρασε με του Γουίλ Τρέινορ, πασχίζει να τα καταφέρει χωρίς αυτόν. Όταν ένα απίστευτο ατύχημα την αναγκάζει να γυρίσει στο πατρικό της και στην οικογένειά της, αισθάνεται ότι είναι ακριβώς πίσω στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησε. Το σώμα της αναρρώνει αλλά η ψυχή της θέλει βοήθεια. Κι έτσι η Λου καταλήγει στο υπόγειο μιας εκκλησίας με τα μέλη μια ομάδας ψυχολογικής στήριξης με τα οποία μοιράζεται σκέψεις, γέλιο και κλάμα. Εκεί θα γνωρίσει και τον Σαμ Φίλντινγκ, τον νοσοκόμο που την έσωσε, τον μόνο που μπορεί να την καταλάβει. Και τότε θα εμφανιστεί ένα πρόσωπο από το παρελθόν του Γουίλ και θα ανατρέψει τα σχέδιά της οδηγώντας την σ’ ένα διαφορετικό μέλλον… Η συνέχεια του παγκόσμιου μπεστ σέλερ «Πριν έρθεις εσυ», ένα μυθιστόρημα που θα σας κάνει να γελάσετε, να κλάψετε και να απολαύσετε κάθε σελίδα, κάθε στιγμή.
Το αόρατο μισό, Bennett Brit, εκδόσεις Παπαδόπουλος
Οι δίδυμες αδελφές Βίνις μεγαλώνουν σε μια μικρή, συντηρητική κωμόπολη ανοιχτόχρωμων μαύρων στον αμερικανικό Νότο. Οι επιλογές τους λιγοστές, το μέλλον τους προδιαγεγραμμένο: οφείλουν να παντρευτούν έναν εξίσου ανοιχτόχρωμο μαύρο και να ζήσουν αξιοπρεπώς μες στη φτώχεια. Όμως, οι αδελφές αρνούνται να υποταχτούν σε αυτή τη μοίρα. Αντί να συμμορφωθούν με τις επιταγές της κοινότητάς τους, το σκάνε στα δεκαέξι τους στη Νέα Ορλεάνη – κι εκεί οι πορείες τους αποκλίνουν. Η μία αδελφή ερωτεύεται έναν βίαιο σκουρόχρωμο άντρα, γεννά ένα σκουρόχρωμο κορίτσι και επιστρέφει στη γενέτειρά της, ταπεινωμένη για την επιλογή της και εγκλωβισμένη. Η άλλη υποδύεται τη λευκή και παντρεύεται έναν γοητευτικό γόνο καλής οικογένειας, αποκρύβοντας το παρελθόν και την ταυτότητά της. Κι όμως, οι τύχες των διδύμων παραμένουν συνδεδεμένες, παρόλο που τις χωρίζουν τόσα χιλιόμετρα και τόσα ψέματα. Τις βεβαιότητές τους θα τις ανατρέψει η επόμενη γενιά, οι κόρες τους, και τότε θα αναγκαστούν για μια ακόμη φορά να επιλέξουν: ποια ζωή στ’ αλήθεια θέλουν, ποια ζωή μπορούν ν’ αντέξουν;
Παρακολουθώντας πολλαπλά σκέλη και γενιές αυτής της οικογένειας, από τη Λουιζιάνα ως την Καλιφόρνια, από τη δεκαετία του 1950 ως τη δεκαετία του 1990, η Brit Bennett υφαίνει μια αφήγηση που αποτελεί ταυτόχρονα μια συναρπαστική, συγκινητική οικογενειακή ιστορία, αλλά και μια διεισδυτική εξερεύνηση της φυλετικής διαμάχης στην Αμερική. Το Αόρατο μισό εξετάζει και εξερευνά τους πολλαπλούς και σύνθετους λόγους που ωθούν κάποιον να ζήσει ως άλλος, και όχι με βάση όσα ορίζει η καταγωγή του.
Πιο σκοτεινές, Τζέιμς Ελ, εκδόσεις Πατάκη
Η θυελλώδης σχέση του Κρίστιαν και της Άνα πήρε τέλος, οδυνηρά και θυμωμένα. Ο Κρίστιαν Γκρέυ δεν μπορεί να βγάλει την Αναστάζια Στιλ από το μυαλό του, ούτε από το αίμα του. Αποφασισμένος να την ξανακερδίσει, προσπαθεί να καταπνίξει την ανάγκη του για απόλυτο έλεγχο, και να αγαπήσει την Άνα με τους δικούς της όρους. Όμως η φρίκη της παιδικής του ηλικίας εξακολουθεί να τον στοιχειώνει και ο πανούργος προϊστάμενος της Άνα τη θέλει ολοφάνερα για τον εαυτό του. Μπορεί ο έμπιστος ψυχοθεραπευτής του Κρίστιαν να τον βοηθήσει να τα βγάλει πέρα με τους δαιμονές του; Ή μήπως η κτητικότητα της Ελένα, της γυναίκας που τον αποπλάνησε, και η διαταραγμένη αφοσίωση της Λέιλα, της παλιάς του υποτακτικής, θα τον παρασύρουν τελικά πίσω στο παρελθόν; Κι αν ο Κρίστιαν πράγματι ξανακερδίσει την Άνα, μπορεί ένας άνθρωπος με τόσο σκοτεινή ψυχή και τόσο μεγάλα προβλήματα να ελπίζει ποτέ πως θα την κρατήσει;
Θερινοί έρωτες, Συλλογικό, εκδόσεις Καστανιώτη
Πώς αντιλαμβάνονται οι συγγραφείς τον έρωτα και το καλοκαίρι; Είναι μόνο αυτό που καταγράφεται, ή κάτι πέρα απ’ τις λέξεις, κάτι που οδηγεί στην ψυχή; Ερωτευόμαστε τον άλλο ή κάτι φανταστικό; Αν το πλάσμα που ερωτευόμαστε είναι ένας καθρέφτης του εαυτού μας, τι συμβαίνει όταν οι αντανακλάσεις γίνονται κείμενο; Πώς καταγράφονται, αφού στη γραφή το αντικείμενο του πόθου δεν είναι πλάσμα υπαρκτό, σωματοποιημένο, αλλά μόνο λέξεις;
Στον συλλογικό αυτό τόμο σαράντα εννιά συγγραφείς αντιμετωπίζουν το διπλό θέμα ως εφαλτήριο για κείμενα ιστορικά, βιωματικά, σουρεαλιστικά, ψυχαναλυτικά, θεατρικά αλλά και πολιτικά, ο καθένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Οι ιστορίες τους μοιάζουν με ορθάνοιχτα παράθυρα του ίδιου σπιτιού, όπου εμπεριέχεται ολόκληρη η ελληνική πραγματικότητα. Αποπνέουν τρυφερότητα, νοσταλγία, λαχτάρα, πίκρα, αγωνία, αθωότητα, πόνο, χαρά, μοναξιά, ελπίδα και αμέτρητα άλλα συναισθήματα. Αόρατο υφάδι συνδέει τις λέξεις χαρίζοντάς μας ένα εντυπωσιακό πανόραμα, όπου ο έρωτας και το καλοκαίρι ανασύρουν μνήμες που μας ελκύουν και μας λυτρώνουν.
Τα έσοδα από τα δικαιώματα του βιβλίου θα δοθούν στους «Γιατρούς του Κόσμου – Ελληνική Αντιπροσωπεία».
Γράφουν οι: Γρηγόρης Αζαριάδης, Κώστας Ακρίβος, Κώστας Αρκουδέας, Μάρω Βαμβουνάκη, Δημήτρης Βαρβαρήγος, Βασίλης Γκουρογιάννης, Γεράσιμος Δενδρινός, Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής, Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης, Τάσος Καλούτσας, Κώστας Καναβούρης, Μάκης Καραγιάννης, Κατερίνα Καριζώνη, Θωμάς Κοροβίνης, Μαρία Κουγιουμτζή, Πέρσα Κουμούτση, Μπελίκα Κουμπαρέλη, Κώστας Κρεμμύδας, Αχιλλέας Κυριακίδης, Πασχάλης Λαμπαρδής, Ιερώνυμος Λύκαρης, Αργυρώ Μαντόγλου, Έλενα Μαρούτσου, Αλεξάνδρα Μητσιάλη, Ανδρέας Μήτσου, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Αμάντα Μιχαλοπούλου, Γλυκερία Μπασδέκη, Ευγενία Μπογιάνου, Κωνσταντίνος Μπούρας, Τόλης Νικηφόρου, Θοδωρής Παπαθεοδώρου, Γιάννης Η. Παππάς, Γιάννης Πατσώνης, Ελένη Πριοβόλου, Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Νικόλας Σεβαστάκης, Ντίνος Σιώτης, Μαρία Σκιαδαρέση, Αλέξης Σταμάτης, Έρση Σωτηροπούλου, Φωτεινή Τσαλίκογλου, Μάκης Τσίτας, Φίλιππος Φιλίππου, Κώστας Χατζηαντωνίου, Σταύρος Χριστοδούλου, Χρήστος Χρυσόπουλος, Νίκος Χρυσός, Ελένη Χωρεάνθη.
Ο χορός των αγγέλων, Ελένη Φωτίου, εκδόσεις Λιβάνη
Ο Παύλος είναι παγιδευµένος στον ιστό της οικογενειακής κυριαρχίας, εκπαιδευµένος να καθοδηγείται στον σκληρό δρόµο που άλλοι του καθορίζουν. Η ∆άφνη µεγαλώνει σε ίδρυµα εγκαταλειµµένων κοριτσιών µ’ ένα όνειρο να της καίει την καρδιά. Θα καταφέρει ο Παύλος να ξεφύγει από τη χειραγώγηση και η ∆άφνη να εκπληρώσει το όνειρό της; Τι ρόλους τούς ετοιµάζει η ζωή; Πώς θα επιδράσει στη ∆άφνη η µοιραία ντίβα της Αργεντινής Ερµίνα Νόµπλες; Έρωτες, δολοπλοκίες, σασπένς στις γωνιές του Μπουένος Άιρες αλλά κι ένα άνοιγµα καρδιάς. Ελλάδα και Αργεντινή, δυο χώρες µε ταυτόσηµες προκλήσεις. Σε µια εποχή µοναξιάς, αποµόνωσης, εικονικής επικοινωνίας, ο Χορός των Αγγέλων γίνεται η επίγνωση που οδηγεί στην αγάπη και στην ευτυχία. Όλα αρχίζουν µε ένα νεύµα και τελειώνουν µε µια αγκαλιά. Κι ενώ όλοι ξεκινούν ανυποψίαστοι τα βήµατα του τάνγκο, στην πραγµατικότητα κάνουν τα βήµατα στην ίδια τη ζωή. Αληθινές στιγµές που αγγίζουν και αφυπνίζουν την ψυχή.
Η Κατάσκοπος της Βασίλισσας, Philippa Gregory, εκδόσεις Διόπτρα
Xειμώνας 1553. Κυνηγημένη από την Ιερά Εξέταση, μια δεκατετράχρονη εβραιοπούλα, η Χάνα Γκριν, αναγκάζεται να διαφύγει από την Ισπανία μαζί με τον πατέρα της. Όμως, η Χάνα δεν είναι μια συνηθισμένη φυγάς… Το χάρισμα της διόρασης, η ικανότητά της να προβλέπει το μέλλον, είναι ανεκτίμητο στις ταραχώδεις εποχές που ζει η Αυλή των Τυδώρ.
Τη Χάνα παίρνει υπό την προστασία του ο λαμπερός Ρόμπερτ Ντάντλεϊ, ο χαρισματικός γιος του κηδεμόνα του βασιλιά Εδουάρδου, που τη φέρνει στη βασιλική αυλή ως γελωτοποιό της βασίλισσας Μαρίας και τελικά ως συνοδό της βασίλισσας Ελισάβετ. Μπορεί να έχει τον τίτλο της γελωτοποιού, αλλά δουλεύει ως κατάσκοπος· είναι λογοδοσμένη, αλλά ερωτευμένη με τον κύριό της. Διατρέχοντας θανάσιμο κίνδυνο βάσει των νόμων ενάντια στην αίρεση, στην προδοσία και τη μαγεία, η Χάνα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στην ασφαλή ζωή μιας κοινής θνητής και στις θανάσιμες ίντριγκες της βασιλικής οικογένειας που συνδέονται άρρηκτα με τις δικές της μύχιες επιθυμίες και όνειρα. Μια νεαρή γυναίκα πρέπει να βρει το αληθινό της πεπρωμένο μέσα στην προδοσία, στις φαρμακερές αντιζηλίες, στην απώλεια της πίστης και στον έρωτα χωρίς ανταπόκριση.
Κοπέλες μόνες, Τσέζαρε Παβέζε, εκδόσεις Κέδρος
Η «ντόλτσε βίτα», όπως τη βλέπει και την κρίνει ένα αυτοδημιούργητο κορίτσι. Η Κλέλια βρίσκεται ξανά στο Τουρίνο. Σε μια άθλια γειτονιά του γεννήθηκε πριν από τριάντα τόσα χρόνια και το εγκατέλειψε νεότατη, ακολουθώντας τον πρώτο της εραστή. Νιώθει πια πετυχημένη. Πίσω της αφήνει αγωνίες, τρέλες, έρωτες κι όλα τα χρόνια του τελευταίου πολέμου, μα τώρα είναι στη διεύθυνση ενός μεγάλου μοδιστράδικου της Ρώμης. Ανεξάρτητη, με δυνατή θέληση, ξέρει τι αξίζουν οι άντρες – «ακόμα κι οι καλύτεροι» –, διαλέγει και δε δεσμεύεται.
Επιστρέφοντας στο Τουρίνο, μπαίνει γρήγορα στον κύκλο της πλούσιας κοινωνίας, που πασχίζει να διασκεδάσει την πλήξη της. Τέσσερις κοπέλες κυριαρχούν σ’ αυτό το περιβάλλον. Οι ερωτικές εμπειρίες τους είναι επιδερμικές, με έντονη τη γεύση της παρακμής. Η ανικανοποίητη δίψα της πιο νέας από τις τέσσερις για έναν κόσμο ιδανικό, με αγνές και τίμιες σχέσεις, θα οδηγήσει σε τραγωδία.
Η νουβέλα του Τσέζαρε Παβέζε πρωτοπαρουσιάστηκε στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό το 1969 από τις εκδόσεις Κέδρος στη μετάφραση του Στρατή Τσίρκα. Στις Κοπέλες μόνες βασίστηκε η ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι Le amiche (στα ελληνικά: Οι φίλες ή Οι τέσσερες ερωμένες).
Σκοτεινή αγάπη μιας άγριας γενιάς, Georg Trakl, εκδοσεις Κείμενα
Ο Τρακλ εκφράζει τον κόσμο μέσα από το πρίσμα που τον βιώνει: έρωτας, ναρκωτικά και πόνος. Η απόγνωση του ανεκπλήρωτου έρωτα, η αποστασία από τον αστικό τρόπο ζωής, το ταξίδι των ναρκωτικών, η αυτοκτονία ως εντολή λύτρωσης. Η γλώσσα του Τρακλ δεν κατανοείται· βιώνεται. Το ανέφικτο του έρωτα γίνεται ανέφικτο της γλώσσας. Στην ποίηση του Τρακλ βαδίζεις χορευτικά, με έναν χορό όμως μακρόσυρτο και θλιμμένο, που ωστόσο κοιτάζει πάντα ψηλά στην πιθανότητα εξαΰλωσης. Μια ποίηση που γνωρίζει το νόημα του περιεχομένου της και επικεντρώνεται στoν εντοπισμό της τέλειας μορφής για να το εκφράσει. Ο Τρακλ, ενδιαφερόμενος για την ουσία, την ανακαλύπτει ξανά μέσα από την επεξεργασία της· είναι ένας στυλίστας της Αλήθειας. Τα κείμενα του Χάιντεγκερ συμπεριλαμβάνονται όχι σαν μια φιλολογική ανάλυση ποίησης αλλά σαν ένα μοναδικό παράδειγμα συνομιλίας ανάμεσα στη φιλοσοφική και στην ποιητική γλώσσα. Ο Τρακλ είχε πει πως «η γνώση ανήκει σε αυτόν που περιφρονεί την ευτυχία», κι έτσι μέθυσε με παπαρούνες και αγάπησε σκοτεινά.
Πέρα από τις σκιές, Ελενα Αντωνίου, εκδόσεις SILK
Μυστικά, ψέματα κι ένας έρωτας καταδικασμένος από το παρελθόν Η ιδιότυπη τελευταία επιθυμία ενός Ιταλού μεγιστάνα των γεωργικών επιχειρήσεων εξαναγκάζει την Ελβίρα Ανδριανού να επιστρέψει στη γη και το χωριό της γιαγιάς της στη Θεσσαλία για τρεις μήνες, προκειμένου να έρθει σε επαφή με τις ρίζες της και την οικογένεια που δεν γνώρισε ποτέ. Η νεαρή ζωγράφος και φωτογράφος μόδας, γνωστή στη Ρώμη για τα ερωτικά σκάνδαλα και την ξέφρενη ζωή της, υποτάσσεται στο θέλημα του εκλιπόντα προστάτη της και ξεκινά ένα ταξίδι στο παρελθόν της, γεμάτο προκλήσεις και αποκαλύψεις. Αλλά γι' αυτό που δεν είναι προετοιμασμένη είναι η σύγκρουση με το δόγη Ραφαέλο 'Aντζελο Μπαλντίνι, τον μοναδικό εγγονό και κληρονόμο του μεγιστάνα, ο οποίος είναι αποφασισμένος να εκδιώξει την τυχοδιώκτρια από τη γη και την περιουσία του. Ο Ραφαέλο θα πολεμήσει με νύχια και με δόντια να κρατηθεί μακριά της και να νικήσει την απαγορευμένη, από την τιμή και το αίμα, έλξη που αισθάνεται για τη γοητευτική εισβολέα. Κι εκεί που η Ελβίρα έδειχνε ασυγκίνητη σε κάθε ανδρική καρδιά, νιώθει τον κόσμο της να συνθλίβεται από τη σαγήνη του εγωπαθή Ιταλού. Η κατάσταση περιπλέκεται όταν εμφανίζεται η πανέμορφη αρραβωνιαστικιά του, που θέλει να επιβεβαιώσει με κάθε τρόπο ότι ο γοητευτικός δόγης είναι δικός της… Το παρελθόν αποκαλύπτεται, οι δολοπλοκίες υφαίνουν τον ιστό τους και οι δύο αντίπαλοι βυθίζονται στη δίνη του μίσους και του έρωτα.
Η Ιστορία της Ο, Πολίν Ρεάζ, εκδοσεις Μεταίχμιο
Πολύ πριν από τις Πενήντα αποχρώσεις του γκρι υπήρχε η Ιστορία της Ο. Το τολμηρό αυτό ερωτικό μυθιστόρημα ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων όταν πρωτοεκδόθηκε το 1954, ενώ η λογοτεχνική του αξία αναγνωρίστηκε σχεδόν αμέσως καθώς τιμήθηκε με το βραβείο Prix des Deux Magots. Το βιβλίο έμελλε να γίνει το πιο πολυδιαβασμένο γαλλικό μυθιστόρημα του 20ού αιώνα μετά τον Μικρό πρίγκιπα, ενώ η ταυτότητα της συγγραφέα του ένα από τα μεγαλύτερα λογοτεχνικά μυστήρια. «Ξαπλωµένη στο αριστερό πλευρό, ολοµόναχη µες στο σκοτάδι και στη σιγαλιά, ζεστή κάτω απ’ τη γούνα και υποχρεωτικά ακίνητη, η Ο αναρωτιόταν γιατί ένιωθε τόση ηρεµία ανάκατη µε τρόµο ή γιατί ο τρόµος τής φαινόταν τόσο ήρεµος. Κατάλαβε ότι το πιο ολέθριο γι’ αυτήν ήταν πως οιαδήποτε χρήση των χεριών της της ήταν απαγορευµένη όχι γιατί αυτά ενδεχοµένως θα την προστάτευαν (άραγε ήθελε να προστατευθεί;), αλλά, αν ήσαν ελεύθερα, θα επιχειρούσαν µια χειρονοµία, θα προσπαθούσαν να απωθήσουν τα χέρια που την άρπαζαν».