Αδελφές Σπανομάρκου: Δύο Ελληνίδες μουσικοσυνθέτριες θα ψηφίζουν στην επιτροπή για τα Grammy -Πώς τις επέλεξαν - iefimerida.gr

Αδελφές Σπανομάρκου: Δύο Ελληνίδες μουσικοσυνθέτριες θα ψηφίζουν στην επιτροπή για τα Grammy -Πώς τις επέλεξαν

Αρετή και Ιωάννα Σπανομάρκου μαυρο σακακι
Αρετή και Ιωάννα Σπανομάρκου, οι δύο Ελληνίδες που ψηφίζουν στην επιτροπή για τα Grammy

Είναι οι συνθέτριες πίσω από τη μουσική της ταινίας «Greed» του Μάικλ Γουιντερμπότομ. Οι Αδελφές Σπανομάρκου είναι πλέον μέλη της επιτροπής ψηφοφορίας των βραβείων Grammy.

Οι διεθνώς διακεκριμένες μουσικοσυνθέτριες και στιχουργοί, Αρετή και Ιωάννα Σπανομάρκου, ανήκουν στην οικογένεια των βραβείων Grammy, ψηφίζουν δηλαδή για το ποιος θα βραβευτεί και γιορτάζουν 10 χρόνια δισκογραφίας και επιτυχιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αδελφές Σπανομάρκου υπογράφουν 188 μουσικά κομμάτια σε 8 album και 10 singles, μουσική σε δύο θεατρικές παραστάσεις και 3 κινηματογραφικές ταινίες διεθνών παραγωγών που προβλήθηκαν στα φεστιβάλ του εξωτερικού αλλά και το Netflix.

Οι αδελφές Αρετή και Ιωάννα Σπανομάρκου έχουν κερδίσει σημαντικές διεθνείς διακρίσεις που αποτελούν όνειρο για πολλούς. Πέντε χρυσά μετάλλια στα Global Music Awards στην Καλιφόρνια, ωστόσο εκίενο που τις έκανε να πλησιάσουν την ομάδα των Grammy ήταν η νίκη αλλά και οι πολλές υποψηφιότητες στο International Songwriting Competition στο Nashville, που τις οδήγησαν πανηγυρικά στο παράρτημα της Νέας Υόρκης στην Recording Academy, ως μέλη της επιτροπής ψηφοφορίας των βραβείων Grammy! Μάλιστα η μακρόχρονη δημιουργική τους πορεία έχει αποτυπωθεί με μεγάλα αφιερώματα στον διεθνή τύπο, από τα έγκριτα περιοδικά Billboard, California Herald, Hollywood Reporter στην Αμερική και στην Αυστραλία.

«Είναι μια θέση τιμητική, αλλά και επιφορτισμένη με μεγάλη ευθύνη, καθώς ορίζεις τις τάσεις της μουσικής επιβραβεύοντας καλλιτέχνες και παραγωγούς. Είμαστε χαρούμενες που μέσα σε έναν ανδροκρατούμενο φορέα, είμαστε από τις λίγες γυναίκες, ενώ παράλληλα εκπροσωπούμε την Ελληνική φωνή μέσα σε μια μουσική βιομηχανία που κυριαρχεί το αμερικανικό στοιχείο» ήταν τα πρώτα λόγια της Αρετής και της Ιωάννας Σπανομάρκου μετά την ανακοίνωση των ονομάτων τους για την επιστροπή των Grammy.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι ωστόσο μεσολάβησε όλα αυτά τα χρόνια και πώς πώς έφτασαν στην ομάδα των Grammy. Η Αρετή και η Ιωάννα Σπανομάρκου μιλούν στο iefimerida.gr για αυτή τους τη μεγάλη νίκη και διάκριση.

αδελφές Σπανομάρκου
«Η ψήφος μας στα Grammy έχουμε αποφασίσει ότι θα δίνεται πάντοτε με αξιοκρατικά κριτήρια, με βάση τη μουσική, την ερμηνεία, τον στίχο» λένε οι αδελφές Σπανομάρκου

«Και μόνο το γεγονός ότι για να φτάσεις στην επιτροπή, πρέπει να σε προτείνουν αρχαιότερα μέλη, μας κάνει να αισθανόμαστε συγκινημένες, αλλά και μεγάλη τιμή, καθώς είναι μια σκυτάλη που σου δίνεται μετά από προσεκτική αξιολόγηση της καλλιτεχνικής σου πορείας. Θεωρούν ότι πρέπει να έχεις να προσφέρεις κάτι στον πολιτισμό. Συνυπολόγισαν τις διεθνείς διακρίσεις και τις βραβεύσεις μας και, όπως ορίζουν οι κανονισμοί, τα μέλη της επιτροπής, πρέπει να αποτελούν στην ζωή τους και πρότυπα συμπεριφοράς. Έτσι λοιπόν, αισθανόμαστε μεγάλη ευγνωμοσύνη, αλλά και ευθύνη, διότι με τις επιλογές που κάνουμε μέσ’από την κριτική μας, ουσιαστικά διαμορφώνονται οι νέες τάσεις της μουσικής. Γι’ αυτό και η ψήφος μας έχουμε αποφασίσει ότι θα δίνεται πάντοτε με αξιοκρατικά κριτήρια, με βάση τη μουσική, την ερμηνεία, τον στίχο, την ποιότητα της παραγωγής, αλλά και τα τεχνικά θέματα που αφορούν στην παραγωγή της κάθε υποψηφιότητας.

Συνεχίζετε και φέρνετε στην Ελλάδα επιτυχίες από το εξωτερικό. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας, των συνεργασιών, είναι θέμα δισκογραφικής, κινήσεων;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι δισκογραφικές είναι το απαραίτητο μέσον για να κυκλοφορήσουν και να διανεμηθούν και να γίνουν γνωστά τα έργα σου. Όμως αυτό δεν εγγυάται καμία επιτυχία. Πιστεύουμε ότι για να κερδίσεις την καρδιά του ακροατή πρέπει να είσαι αυθεντικός και να προσφέρεις μέσ’από το έργο σου ένα κομμάτι της ψυχής και του μυαλού σου. Εμείς είμαστε και λίγο εργασιομανείς και ευχόμαστε η μέρα να είχε παραπάνω από 24 ώρες, διότι αφιερώνουμε πάρα πολύ χρόνο στο να τελειοποιήσουμε το κάθε έργο μας, έτσι ώστε να παρουσιάζουμε ένα άρτιο αποτέλεσμα. Επίσης, δίνουμε βαρύτητα στην επιλογή των συνεργατών διότι επιθυμούμε οι συνθέσεις μας να αποτυπωθούν στα album με τον καλύτερο τρόπο. Όλα τα παραπάνω θεωρούμε ότι οδηγούν στην επιτυχία, διότι ειδικά στο εξωτερικό, αξιολογείται και επιβραβεύεται το ποιοτικό αποτέλεσμα».

Στις μέρες μας κυριαρχεί περισσότερο ο χαβαλές στην τέχνη και η προχειρότητα

Πώς βλέπετε την μουσική εξέλιξη στην Ελλάδα; Ποια είναι τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο χώρος της μουσικής κατά τη γνώμη σας;

«Το θέμα στον τόπο μας είναι πως κυριαρχούν οι γνωριμίες και όχι το ταλέντο. Δυστυχώς το ταλέντο δεν αρκεί, έτσι όπως έχει στηθεί η μουσική βιομηχανία σήμερα. Γι’ αυτό δεν ζούμε τις χρυσές εποχές τέχνης, όπως ήταν πριν κάποιες δεκαετίες, που ανθούσε η μουσική, η ζωγραφική, η ποίηση και ο κινηματογράφος. Ίσως στις μέρες μας, κυριαρχεί περισσότερο ο χαβαλές στην τέχνη και η προχειρότητα. Η ψυχαγωγία όμως και η τέρψη του πνεύματος, επιτυγχάνεται όταν η τέχνη διεγείρει τις αισθήσεις σου και ιντριγκάρει το μυαλό σου. Χρειάζεται έμπνευση και ταλέντο. Όμως αντί να δίνουμε το βήμα στα ταλέντα, υποκύπτουμε στον πειρασμό των πληρωμένων playlists των ραδιοφώνων, που ουσιαστικά είναι πληρωμένη διαφήμιση».

Θίγετε ένα θέμα καυτό τώρα, πώς μπορεί να αλλάξει αυτή η κατάσταση, τι προτείνετε;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κατά την άποψή μας, για να αναπτυχθεί και πάλι ο χώρος της μουσικής στην Ελλάδα, πρέπει αντί για playlists, να μπουν και πάλι οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί πίσω από τα μικρόφωνα, όπου θα ερευνούν τις νέες κυκλοφορίες και θα παρουσιάζουν τα κομμάτια που πραγματικά τους συγκίνησαν και όχι αυτά που τους επιβάλλει ο οικονομικός διευθυντής. Ίσως είμαστε λίγο ρομαντικές, αλλά θα θέλαμε να βλέπουμε την τέχνη αγνή».

Είστε συνθέτριες, στιχουργοί, παραγωγοί ή τραγουδίστριες; Τι αγαπάτε να κάνετε πιο πολύ;

«Σπανίως τραγουδάμε, γιατί πιστεύουμε ότι οι δημιουργίες μας αναδεικνύονται καλύτερα με έναν επαγγελματία τραγουδιστή. Δεν επιδιώκουμε να βγαίνουμε μπροστά, όπως βγαίνει ένας τραγουδιστής, καθώς στην ψυχή μας είμαστε δημιουργοί. Επομένως, η μεγάλη μας αγάπη είναι η σύνθεση και ο στίχος. Εκείνα είναι που μας οδηγούν στην καλλιτεχνική έκσταση, διότι για εμάς, αυτό είναι η δημιουργία, πρέπει να γεννιέται απο την έμπνευση.

Παραγωγοί προκύψαμε, καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχουν άνθρωποι να χρηματοδοτήσουν τα έργα σου, καθώς μην ξεχνάμε πως μέχρι να κυκλοφορήσει κατι, εχουν μεσολαβήσει studio, και βεβαια η αμοιβή των συντελεστών. Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε οτι για κάθε τραγουδι, ασχολούνται επι ώρες και ημέρες μια ομάδα ανθρώπων, που οφείλουμε να δώσουμε την προβλεπόμενη εύλογη αμοιβή, αλλά και να τους σεβόμαστε, ανακοινώνοντας την συμμετοχή τους, το οποίο θεωρουμε πολύ σημαντικό, αν και πολλοί πλέον παρακλείπουν να αναφέρουν τους συντελεστές, και αναφέρουν μονο τον ερμηνευτή. Πλέον όμως, αναλάβαμε εμείς τον ρόλο αυτόν του παραγωγού, όχι μόνο για δικές μας δημιουργίες, αλλά και για άλλων. Και το κάνουμε αυτό και για άλλους καλλιτέχνες, προκειμένου να προωθήσουμε την αληθινή τέχνη και ανθρώπους που αξίζει να αναδειχθούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από δέκα χρόνια δισκογραφίας τι προβλήματα αντιμετωπίσατε που πρέπει να ειπωθούν και ποιες θεωρείτε ήταν κορυφαίες σας στιγμές;

«Ένα πρόβλημα που έχουμε αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια της παραγωγής των έργων μας είναι οι διάφοροι ατζέντηδες και μάνατζερς που εκπροσωπούν τους καλλιτέχνες, οι οποίοι προκαλούν γενική καθυστέρηση, διότι δεν φέρονται επαγγελματικά και παρεμποδίζουν τις επικοινωνίες και τις συνεργασίες. Για παράδειγμα, όταν πρέπει να συνεργαστείς με καλλιτέχνη άλλης δισκογραφικής ή όταν φιλτράρουν τις προτάσεις χωρίς να ενημερώνουν καν τους ίδιους τους καλλιτέχνες που εκπροσωπούν. Έχουμε και προσωπική κακή εμπειρία σε αυτό, τόσο εμείς, όσο και δεκάδες άλλοι δημιουργοί, με τους οποίους το έχουμε συζητήσει και έχουν αντιμετωπίσει το ίδιο θέμα. Είναι μια μορφή λογοκρισίας που πάει πίσω την τέχνη, διότι δεν γίνονται καλλιτεχνικές ζυμώσεις. Όμως πιστεύουμε ότι η τέχνη πάντα βρίσκει τον δρόμο της και υπερπηδά τα εμπόδια.

Όσο για τις κορυφαίες μας στιγμές, θεωρούμε ότι ήταν τα χρυσά μετάλλια στα Global Music Awards στην Καλιφόρνια, αλλά και όταν τα "Κίτρινα Γιλέκα", πλάι στον Ζορμπά, χόρευαν στους δρόμους του Παρισιού και το συρτάκι μας «Πληθώρα». Πρόσφατη σημαντική στιγμή, ήταν η γνωριμία μας με τον Sid Ganis και την Nancy Hult, δύο τιτάνες του Hollywood. Εκείνες τις ημέρες συζητήσαμε πολύ, είδαμε πως μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα για την Ελλάδα και ήταν για εμάς πολύ τιμητικό που λάβαμε τις ειλικρινείς συμβουλές τους».

Τι καινούριο ετοιμάζετε αυτή την περίοδο;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτή την περίοδο, τελειοποιούμε κάποια σενάρια που προορίζονται για ξένες εταιρίες παραγωγής. Επίσης, συνεχίζουμε την μελοποίηση σύγχρονων Ελλήνων ποιητών, ενώ θα κυκλοφορήσουμε και ένα album με ροκ ύφος, το οποίο είναι κάτι που δεν έχουμε ξανακάνει και ανυπομονούμε να το παρουσιάσουμε, μιας και έχουμε προσθέσει και κάτι νέο, κάτι διαφορετικό, καθως οπως συνηθίζουμε, μπλέκουμε ενορχηστρωτικά διάφορα μοτίβα».

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο καλλιτέχνη που ξεκινάει τώρα την καλλιτεχνική του πορεία;

«Να φέρεται με επαγγελματισμό και ευγένεια στους συνεργάτες του, αλλά και να μελετάει συνέχεια, για να βελτιώνεται. Να δέχεται την κριτική, ακόμα και την αρνητική και να μαθαίνει από αυτήν. Και φυσικά να εμπνέεται, αντί να εξαγοράζεται. Διότι είναι πιο σημαντικό να δημιουργείς κάτι αυθεντικό κι αληθινό αξιοποιώντας την καλλιτεχνική σου ελευθερία, παρά κάτι που νομίζεις ότι το θέλει το κοινό. Να έχει υπομονή, και πίστη στο όραμά του».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ grammy επιτροπή αδελφές Σπανομάρκου
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ