Η αέναη μάχη της γυναίκας για ελευθερία -O συγγραφέας Ανδρέας Στάικος μιλά στο iefimerida για το νέο του θεατρικό - iefimerida.gr

Η αέναη μάχη της γυναίκας για ελευθερία -O συγγραφέας Ανδρέας Στάικος μιλά στο iefimerida για το νέο του θεατρικό

Ο συγγραφέας Ανδρέας Στάικος
Ο συγγραφέας Ανδρέας Στάικος

Η «Ερμιόνη» είναι το νέο θεατρικό του συγγραφέα Ανδρέα Στάικου. Μία γυναίκα που εκφράζει την αέναη μάχη για ελευθερία και χειραφέτηση, όπως αναφέρει ο συγγραφέας.

Το καινούργιο θεατρικό έργο του Ανδρέα Στάικου, «ΕΡΜΙΟΝΗ» θα κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Υπόγειο) από την Εταιρία Θεάτρου Σπίτι της, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Στάικου και θα παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη από τις 17 Οκτωβρίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ανδρέας Στάικος μιλά στο iefimerida για το νέο του θεατρικό

Η Ερμιόνη βρίσκεται για πρώτη φορά στη θέση του κεντρικού προσώπου μια και την γνωρίζαμε έως σήμερα στον μύθο του Τρωικού πολέμου σαν δευτερεύουσα ηρωίδα, αναφέρει ο Ανδέας Στάικος.

Τί όμως ήταν αυτό που ώθησε τον Ανδρέα Στάικο να ανακαλύψει περισσότερο την Ερμιόνη. Κόρη του Μενέλαου και της Ωραίας Ελένης, η Ερμιόνη εκφράζει την αέναη μάχη της γυναίκας για ελευθερία και χειραφέτηση, όμως προσκρούει στα ανυπέρβλητα εμπόδια της αντίπαλης πλευράς, που παρουσιάζονται με τη μορφή της πατρικής εξουσίας και προστασίας, της ερωτικής εξουσίας και των εφήμερων γυναικείων συμφερόντων. Την Ερμιόνη περιστοιχίζει η Χρυσόθεμις, η αδιάφορη και ουδέτερη γυναίκα που αποφεύγει πάντα οποιαδήποτε σύγκρουση και διαρκώς νίπτει τας χείρας της. Ο Μενέλαος με τη μορφή του παντοδύναμου άνδρα, που καταλήγει να είναι θύμα της πραγματικής και υποτιθέμενης δύναμής του. Τη μυθική αυτή τριάδα συμπληρώνει η Κλεόνη, τροφός και παιδαγωγός του Λακεδαιμονιακού ανακτόρου, η οποία ως καλή ή κακή μοίρα κινεί τα νήματα και σκηνοθετεί κατά βούλησιν τη ζωή και το πεπρωμένο των επιφανών της κυρίων. Ένα παιχνίδι χωρίς όρια που τελειώνει με το τέλος της ζωής, όπως λέει ο Ανδρέας Στάικος για το έργο του.

Έπειτα από δέκα χρόνια σιωπής, μετά την Άλκηστις και όνειρα γλυκά, καταφεύγω και πάλι στο θησαυροφυλάκιο της μυθολογίας και των αρχαίων ηρώων με την Ερμιόνη, λέει ο Ανδρέας Στάικος, μιλώντας για το νέο του έργο στο iefimerida. Αυτή τη φορά, ανέσυρα από τα βάθη του θησαυρού, το πρόσωπο του Μενελάου με σκοπό να διασκεδάσω και να παίξω μαζί του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο παιχνίδι εμπλέκω την κόρη του, Ερμιόνη, την ανιψιά του Χρυσόθεμι και την παλαιά έμπιστη του παλατιού της Σπάρτης, Κλεόνη. Όπως στην εκδοχή του Ευριπίδη η Ελένη δεν απήχθη από τον Πάρη και δεν πάτησε ποτέ στα χώματα της Τροίας ενώ τα στρατεύματα των Αχαιών πολιορκούσαν μια Τροία χωρίς Ελένη, στην παρούσα εκδοχή της «Ερμιόνης», ο Μενέλαος δεν πάτησε ποτέ τα χώματα της Τροίας αφήνοντας τον υπόλοιπο στρατό να πολιορκεί την Τροία και να αιματοκυλίεται. Ο ίδιος, λάθρα, καταφεύγει στην Ίμβρο όπου διάγει ηδονόσπαρτον βίον.

ανδρεας σταικος
Έπειτα από δέκα χρόνια σιωπής, μετά την Άλκηστις και όνειρα γλυκά, καταφεύγω και πάλι στο θησαυροφυλάκιο της μυθολογίας και των αρχαίων ηρώων με την Ερμιόνη, λέει ο Ανδρέας Στάικος

Μετά το τέλος του τρωικού πολέμου η επιστροφή του στη Σπάρτη προκαλεί μια σειρά από εκπλήξεις, ανατροπές, αποκρύψεις και αποκαλύψεις. Σε αυτό το παιχνίδι όπου οι ήρωες αναζητούν εναγωνίως μια νέα ταυτότητα, συμμετέχουν και τα άλλα πρόσωπα και κυρίως η Ερμιόνη η οποία εμπλέκεται άθελά της σ’ ένα απαγορευμένο παιχνίδι του έρωτα και της τύχης, λέει ο Ανδρέας Στάικος μιλώντας για το έργο.

πλατες
Το καινούργιο θεατρικό έργο του Ανδρέα Στάικου, «ΕΡΜΙΟΝΗ» θα κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Υπόγειο)
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην «Ερμιόνη» όπως και σε όλα μου τα έργα, αναφέρει ο Ανδρέας Στάικος, ξεκίνησα από την εξεύρεση των ηθοποιών. Ο ηθοποιός κατά τη διαδικασία της συγγραφής είναι το άλφα και το ωμέγα. Πρέπει να γνωρίζω τους ηθοποιούς και μετά θα γράψω τους ρόλους επάνω τους. Ο ρόλος πλάθεται σιγά σιγά στα μέτρα του ηθοποιού έτσι ο ρόλος θα συναντήσει τον ηθοποιό και όχι ο ηθοποιός τον ρόλο. Ο ηθοποιός συμμετέχει ισότιμα στην θεατρική δημιουργία προσφέροντας ένα μεγάλο κομμάτι της προσωπικότητάς του, του πνεύματός του, της παρουσίας του, των αρετών του, ακόμη και των ελαττωμάτων του. Δηλαδή, μιλώντας για την Ερμιόνη, η Ερμιόνη θα έχει τα χαρακτηριστικά της ηθοποιού που θα την ερμηνεύσει, δεν καλείται η ηθοποιός να ερμηνεύσει έναν έτοιμο ρόλο» καταλήγει ο Ανδρέας Στάικος.

Οι ηθοποιοί του Ανδρέα Στάικου, Νίκος Νίκας, Ελένη Ζαραφίδου, Εμμανουέλα Κοντογιώργου, Αιμιλία Μηλιού

Νίκος Νίκας, Ελένη Ζαραφίδου, Εμμανουέλα Κοντογιώργου, Αιμιλία Μηλιού
Νίκος Νίκας, Ελένη Ζαραφίδου, Εμμανουέλα Κοντογιώργου, Αιμιλία Μηλιού

Σκηνοθεσία: Ανδρέας Στάικος / Σκηνικά: Λίλη Πεζανού
Κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος / Μουσική: Νίκος Ξυδάκης
Κίνηση: Κάτια Σαβράμη / Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης - Υπόγειο, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τηλ.: +30 210 341 8550 / Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ θέατρο Ανδρέας Στάικος παράσταση ΙΜΚ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ