To «A Posto» της Ambra Senatore, η παράσταση χορού που παρουσιάζεται στο Ολύμπια, θα οδηγήσει το κοινό σε έναν ρόλο ντετέκτιβ.
Το Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» εγκαινιάζει τον κύκλο “Viva l’Italia!” με δύο σημαντικές παραστάσεις χορού, με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ιταλίας στην Ελλάδα και του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών.
Η διεθνώς καταξιωμένη χορογράφος, Ambra Senatore, που διευθύνει σήμερα το Centre chorégraphique της Ναντ στη Γαλλία και ο Marco D’Agostin, ένας από τους κορυφαίος καλλιτέχνες της γενιάς του, θα βρεθούν στην σκηνή του Θεάτρου Ολύμπια στις 22 και 24 Φεβρουαρίου, αντίστοιχα.
Μία συζήτηση με την διευθύντρια του Centre Chorégraphique de Nantes
Η Ambra Senatore λίγο πριν παρουσιάζει το “A Posto” μιλά στο iefimerida.gr για το χορογραφικό παζλ που έχει στήσει, παράσταση σαν αστυνομική ιστορία, της οποίας οι παράξενες και μυστηριώδεις σκηνές εναλλάσσονται συνεχώς.
Πώς εμπνευστήκατε το «A Posto»; Τι θα δει το κοινό στη σκηνή του Ολύμπια;
Ξεκίνησα να χορογραφώ το «A Posto» σε συνεργασία με τις άλλες δύο χορεύτριες που βρίσκονται μαζί μου στη σκηνή. Δημιουργήθηκε ως ένα παζλ από απλές, καθημερινές κινήσεις και εκφράσεις του προσώπου κρυμμένες μέσα στον χορό, έτσι ώστε το νόημά τους να μην γίνεται άμεσα αντιληπτό από τον θεατή. Υπάρχουν σημάδια που λειτουργούν ως ενδείξεις μιας αποσπασματικής αφήγησης που διαρκώς αλλάζει κατευθύνσεις, παρασύροντας το κοινό σε έναν ρόλο ντετέκτιβ και δίνοντας στην παράσταση τον χαρακτήρα ενός αστυνομικού θρίλερ, μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, ένας «διαβολικός» νους ανακατεύει τα κομμάτια του παζλ ως την τελική εικόνα.
Τι εννοείτε λέγοντας ότι η παράσταση εξελίσσεται μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας;
Το «A Posto» συνθέτει έναν κόσμο που παίζει με την τάση μας να νοηματοδοτούμε το αφηρημένο. Το κοινό είναι απολύτως ελεύθερο να ερμηνεύσει με τον δικό του τρόπο όσα συμβαίνουν πάνω στη σκηνή. Δεν χρειάζεται να «καταλάβει» μια συγκεκριμένη εκδοχή της ιστορίας, αλλά να απολαύσει την αμφισημία της, να γελάσει με το χιούμορ και την ειρωνεία της, βιώνοντας τα συναισθήματα και τις εικόνες της κάθε σκηνής.
Τι γνώμη έχετε για το επίπεδο του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα;
Έχω γνωρίσει χορευτές στην Ελλάδα και εκτιμώ πολύ το ταλέντο τους. Σε διεθνές επίπεδο υπάρχουν τέσσερα ή πέντε ονόματα Ελλήνων χορογράφων, των οποίων τη δουλειά θαυμάζω. Ωστόσο, δεν γνωρίζω περισσότερους και μπορεί αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι είναι δύσκολο, συχνά λόγω ελλιπούς στήριξης, να κάνει ένας χορογράφος ευρύτερα γνωστή τη δουλειά του. Το ίδιο συμβαίνει και στη χώρα μου, την Ιταλία, υπάρχουν σπουδαία ταλέντα που δεν έχουν την απαραίτητη οικονομική βοήθεια για να προωθήσουν τις παραγωγές τους εκτός συνόρων.
«Δύσκολο επάγγελμα ο χορός»
Τι θα συμβουλεύατε τους νέους Έλληνες σπουδαστές χορού που επιθυμούν να γίνουν επαγγελματίες χορευτές;
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως πρόκειται διεθνώς για ένα δύσκολο επάγγελμα που απαιτεί επιμονή, την οποία έχει κανείς μόνο όταν είναι βέβαιος ότι δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτό. Θεωρώ ότι καθοριστικές στην πορεία ενός χορευτή είναι οι συνεργασίες: είναι σημαντικό κανείς να επιλέγει τους ανθρώπους που θα τον καθοδηγήσουν ή αυτούς με τους οποίους θα έχει μια ουσιαστική δημιουργική σχέση, καθώς οι συνεργασίες επιτρέπουν μακροπρόθεσμα σε έναν χορευτή να αναπτύσσει την τεχνική του και να εκφράζει τις καλλιτεχνικές του δυνατότητες. Επίσης, η γενική παιδεία και οι ορίζοντες γνώσης παίζουν σπουδαίο ρόλο στον σύγχρονο χορό. Ο χορευτής οφείλει να έχει μια συνολική πολιτική και κοινωνική ευαισθητοποίηση, να έχει δουλέψει βαθιά με τον εαυτό του και όχι μόνο με την τεχνική του.
Ποιο είναι το όραμά σας για το Centre Chorégraphique της Ναντ;
Πάνω απ’ όλα είμαι χορεύτρια, χορογράφος και γυναίκα. Αντιμετωπίζω τα καθήκοντα διευθύντριας που έχω αναλάβει αυτήν την περίοδο ως θέση ευθύνης, όχι ισχύος. Στόχος μου παραμένει πάντα η επικοινωνία με το κοινό της πόλης, η ουσιαστική επαφή, η ανταλλαγή απόψεων. Χρησιμοποιώ αυτήν τη θέση για να προάγω τον διάλογο με το κοινό, όχι μόνο μέσα από τις παραστάσεις, αλλά και μέσα από ευρύτερες συναντήσεις, εργαστήρια, συζητήσεις με παιδιά, ηλικιωμένους, ανθρώπους που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες. Έτσι, ο χορός γίνεται ένας τόπος όπου ο καθένας μπορεί να συνεισφέρει με τη συμμετοχή του και να νιώσει δημιουργικός. Αυτή τη φορά στην Αθήνα δεν είχαμε τον χρόνο να οργανώσουμε μια τέτοια συνάντηση με το κοινό, αλλά οι σχέσεις που διαμορφώνονται εκτός σκηνής είναι ένα πεδίο εξίσου σημαντικό με τον χορό επί σκηνής.
A POSTO, Ambra Senatore, ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ στις 20:30*Γενική είσοδος: 5 ευρώ. Περισσότερα, στο oly.gr
Δείτε ένα βίντεο από την παράσταση
Η Ambra Senatore, διευθύντρια του Centre Chorégraphique de Nantes, παρουσιάζει το “A Posto”, έντεκα χρόνια μετά την δημιουργία του.
Τρεις γυναίκες μπαίνουν και βγαίνουν από τη σκηνή, τα μάτια τους εξερευνούν τον χώρο αναζητώντας κάτι ή κάποιον. Όλα μοιάζουν να τους διαφεύγουν, οι χειρονομίες τους, τα αντικείμενα που ξεφεύγουν, κυλούν ή βυθίζονται. Αυτό το γοητευτικό ταμπλό γεμάτο φρεσκάδα κινείται διαρκώς μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας για να δείξει ένα ανάλαφρο, ρευστό και άτακτο μπαλέτο που κρυφά γλιστράει με μικρές πινελιές σε ένα πιο αντισυμβατικό και δραματικό σενάριο.
Μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, η Ambra Senatore χτίζει ένα χορογραφικό παζλ. Σαν αστυνομική ιστορία, το “A Posto” είναι χτισμένο σαν μια ταινία της οποίας οι παράξενες και μυστηριώδεις σκηνές εναλλάσσονται συνεχώς.
Χορογραφία και παραγωγή: Ambra Senatore, σε συνεργασία με τις Caterina Basso και Claudia Catarzi /Χορευτές: Caterina Basso, Claudia Catarzi, Ambra Senatore /Σχεδιασμός ήχου: Gregorio Caporale, Ambra Senatore /Μουσική: Brian Bellott, Gregorio Caporale, Jimi Hendrix, The Temptations /Σχεδιασμός φωτισμών: Fausto Bonvini /Εκπρόσωπος παραγωγής: CCNN
Παραγωγή: ALDES, Torinodanza, CCN Ballet de Lorraine, Château Rouge – Annemasse, Scènes Vosges με την υποστήριξη της Action Culturelle du Pays de Briey, CND Paris / Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, της Γενικής Διεύθυνσης για τις παραστατικές τέχνες, της Περιφέρειας Τοσκάνης, του Περιφερειακού Συστήματος θεαμάτων.