Πρωταγωνίστρια του Θόδωρου Αγγελόπουλου στα 20 της, με συμμετοχές σε σπουδαίες θεατρικές παραγωγές και 1ο βραβείο γυναικείου ρόλου για την εύθραυστη Μαρίνα, στη «Μεγάλη Χίμαιρα» του Καραγάτση. Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη ακόμα και σήμερα έχει το άγχος της πρώτης φοράς.
Λίγες μέρες πριν από τη διαδικτυακή μετάδοση της «Μεγάλης Χίμαιρας» από το Θέατρο Πορεία και μετά από επιτυχία χρόνων, αντιμετωπίζει τις πρόβες με το ίδιο τρακ.
Η «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, η παράσταση-σταθμός του Θεάτρου Πορεία επανέρχεται για την πρώτη της real time live streaming μετάδοση την Κυριακή 13/12.
Πρόκειται για το αγαπημένο μυθιστόρημα της ελληνικής λογοτεχνίας, που μετατράπηκε με την καθοριστική συμβολή του ποιητή και μεταφραστή Στρατή Πασχάλη σε μια από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες των τελευταίων δεκαετιών. Πρωταγωνίστρια η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, βραβευμένη για τον ρόλο της Μαρίνας.
«Είναι πολύ περίεργο όλο αυτό με το άδειο θέατρο και ακόμα πιο περίεργο την Κυριακή που θα χτυπήσει το τρίτο κουδούνι και θα ξεκινήσουμε να παίζουμε χωρίς να ακούμε ανάσες και τους αργοπορημένους να αναζητούν τη θέση τους στο σκοτάδι», αναφέρει για τη νέα πραγματικότητα με το διαδίκτυο η ταλαντούχα πρωταγωνίστρια, μιλώντας στο iefimerida.
Με αφορμή το real time live streaming της «Μεγάλης Χίμαιρας» από το θέατρο Πορεία, αλλά και τη συμμετοχή της στο πολυαναμενόμενο ανέβασμα του «Μινόρε της Αυγής» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη μοιράζεται σκέψεις και συναισθήματα εν μέσω πανδημίας και με τη χαρακτηριστικά ψύχραιμη και ήρεμη φωνή της κάνει τη δική της ευχή για το νέο έτος.
Η ευχή «υγεία» δεν είχε ποτέ μεγαλύτερη σημασία από σήμερα, ενόψει γιορτών, επισημαίνουμε για αρχή. «Τώρα, περισσότερο από ποτέ, η υγεία αποδεικνύεται το ουσιαστικότερο των αγαθών» αναφέρει η Αλεξάνδρα Αϊδινη. «Εύχομαι να ''εμβολιαστούμε'' άμεσα και κατά εκείνου του επίσης διαδεδομένου και αόρατου ιού της λήθης που μας κάνει να ξεχνάμε τα βασικά, να αντιστρέφουμε τις προτεραιότητες, να αισθανόμαστε άφθαρτοι, παντοδύναμοι και αιώνιοι».
«Εδώ μιλάμε για τον πιο ''δημοκρατικό'' ιό, που δεν κάνει διακρίσεις φυλετικές, ταξικές, σεξουαλικές, ηλικιακές, που αναδεικνύει τη συλλογική συνοχή και το ότι η ελευθερία του ενός σταματά εκεί που ξεκινά η ελευθερία του άλλου. Είναι ο ίδιος ιός που μας απομονώνει, μας διχάζει και καθιστά το φιλί επικίνδυνο. Είναι ύπουλος και πολυσύνθετος ο πόλεμος που οι νεότερες γενιές καλούνται να αντιμετωπίσουν, και οι προεκτάσεις του στο μέλλον ακόμα πιο τρομακτικές. Στη σκέψη ότι ένας άνθρωπος φεύγει τόσο βίαια απ’ τη ζωή, χωρίς ο οικείος να μπορεί να του κρατά το χέρι, με πιάνει πανικός και απελπισία . Με υπερβαίνει δε το γεγονός ότι η ευθύνη της απώλειας αυτής βαραίνει εμάς τους ίδιους, είτε μέσα από την αδιαφορία και την άρνηση, είτε μέσα από τη λάθος διαχείριση των αναγκών του υγειονομικού συστήματος. Πράγματα ανεπίτρεπτα σε μια προηγμένη κοινωνία.
Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη για τη «Μεγάλη Χίμαιρα»
«Μεγάλη Χίμαιρα», μία παράσταση-σταθμός για το θέατρο Πορεία, σημαντική για το θεατρόφιλο κοινό, την παρακολούθησαν εκατοντάδες χιλιάδες θεατές, ενώ η on line πρώτη προβολή είχε 40.000 viewers.
«Ο Δημήτρης Τάρλοου με την εμπιστοσύνη και την καθοδήγησή του μου έδωσε την ευκαιρία όχι μόνο να αναμετρηθώ με έναν ρόλο-πρόκληση, αλλά και με τον εαυτό μου τον ίδιο. Η Μαρίνα μου έδειξε και τις δικές μου Μεγάλες Χίμαιρες. Μου αποκάλυψε αθέατες πλευρές, με άνδρωσε μέσα από τις δυσκολίες, μου έμαθε την ισορροπία ανάμεσα σε πειθαρχία και ελευθερία πάνω στη σκηνή. Κυρίως, μου χάρισε την αποδοχή και την εμπιστοσύνη του κοινού. Εφόδιο ανεκτίμητο για τη συνέχεια…».
«Το live streaming είναι ένας τρόπος να μένει αναμμένο το κερί στις κλειστές αίθουσες»
Μιλάμε για μία live streaming, νέα συνθήκη για καλλιτέχνες και κοινό, που σαφώς δεν αντικαθιστά την επαφή καλλιτέχνη-κοινού, αλλά υπηρετεί με δημιουργικότητα τις συνθήκες της εποχής και έχει αγκαλιάσει ο κόσμος. «Πρόκειται για μια ξεχωριστή εμπειρία, ένα νέο είδος που μόνο να δανειστεί μπορεί από το μεγαλείο της θεατρικής πράξης, του οποίου ο πυρήνας είναι η ψυχική και σωματική συνύπαρξη θεατών και ερμηνευτών. Αν κάτι με μάγεψε στην πρώτη παράσταση που είδα, παιδί, ήταν ο ζωντανός ήχος των βημάτων των ηθοποιών πάνω στο σανίδι. Αντηχεί μέχρι σήμερα στα αυτιά μου. Το live streaming είναι ένας τρόπος να μένει αναμμένο το κερί στις κλειστές αίθουσες, να υπενθυμίζεται η λειτουργία και να στηρίζονται οι άνθρωποι που στον καιρό της πανδημίας επλήγησαν ανεπανόρθωτα. Συντελεστές, τεχνικοί και ηθοποιοί. Είναι ένα μέσο πρόσβασης και συντροφιάς για το κοινό, που εύχομαι, καθώς παρακολουθεί, να εύχεται να ήταν εκεί, κοντά μας, και να αδημονεί για την επανένωση».
«Το γεγονός ότι η συνθήκη αυτή ευνοεί την απαραίτητης εξωστρέφεια της εγχώριας θεατρικής παραγωγής εκτός συνόρων είναι ίσης σημασίας με το πώς, όντως, προωθεί την εν δυνάμει αποκέντρωση μέσα από την πνευματική ευαισθητοποίηση της παραμελημένης πολιτισμικά, περιφέρειας. Ποιοτικές δουλειές, μεγάλα κείμενα, προσεγμένες ερμηνείες μπορούν να αγγίξουν και να εμπνεύσουν τους θεατές της επαρχίας. Για να μην μιλήσουμε για την παρηγοριά που η αναμετάδοση, μπορεί να προσφέρει σε ανθρώπους που για λόγους υγείας δεν έχουν πρόσβαση στις αίθουσες».
Να σημειώσουμε ότι στα live streaming του Πορεία δεν μιλάμε για μία απλή κάμερα που καταγράφει τη σκηνή, αλλά για τηλεσκηνοθεσία, μιας και όπως αναφέρει η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, το επιτελείο των ειδικών του streaming, όπως και οι τεχνικοί του θεάτρου Πορεία είναι κοντά στους ηθοποιούς και στις πρόβες. «Ενώ εμείς δουλεύουμε πάνω στη θεατρική πράξη, εκείνοι επεξεργάζονται τις δυνατότητες κινηματογράφησης, ώστε τη στιγμή του live να μας ακολουθήσουν σε αυτή με τον πιο διακριτικό, αλλά και αντιπροσωπευτικό τρόπο. Μέσα από ένα μελετημένο ταυτόχρονο ντεκουπάζ θα αναδείξουν τις μικρές και μεγάλες στιγμές εκείνου του ''τώρα'' της ιστορίας».
Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη στο «Μινόρε της Αυγής»
Το λέει πολύ ωραία ο κ. Μιχαηλίδης στο διαφημιστικό «…όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες» θα συναντηθούμε. Τι ετοιμάζετε λοιπόν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά; «Εξερευνούμε εκεί έναν γοητευτικότατο ξεχασμένο τόπο και χρόνο μέσα από τη θεατρική αναβίωση της ιστορικής τηλεοπτικής σειράς ''To Μινόρε της Αυγής''. Είναι ο κόσμος του Πειραϊκού Ρεμπέτικου. Η λεγόμενη θρυλική τετράς (Βαμβακάρης, Μπάτης, Παγιουμτζής, Δελιάς), άνθρωποι αποκηρυγμένοι, που ζουν στο περιθώριο, στην πλειονότητά τους πρόσφυγες, των οποίων η ύπαρξη, τα πάθη και ο αγώνας επιβίωσης είναι άρρητα συνυφασμένα με τη μελωδική έκφραση. Ο καημός που γίνεται τραγούδι. Άθελά τους σηματοδοτούν την πρωτοπορία της εποχής και θέτουν τις βάσεις της σύγχρονης μουσικής παράδοσης. Η σκηνοθεσία είναι του Τάκη Τζαμαργιά και έχω τη χαρά να συνεργάζομαι με μια ομάδα εξαίρετων συναδέλφων».
Ο ρόλος σας στο «Μινόρε»; «H Σύλβια είναι ο μόνος εξωγενής χαρακτήρας μέσα σε αυτήν την κοινότητα των αυθεντικά λαϊκών ανθρώπων. Μεγαλοαστή, διανοούμενη, χειραφετημένη καλλιτέχνις, πνεύμα ανήσυχο, έλκεται από το ''λούμπεν'' και την αθωότητα που φέρει αυτός ο κόσμος. Συνάπτει σχέση με τον νεαρό μπουζουξή, Αρίστο. Δεν καταφέρνει ο έρωτάς τους να γεφυρώσει το χάσμα των διαφορετικών υποβάθρων τους, ενώ η ίδια έρχεται και πάλι αντιμέτωπη με τη συναισθηματική αναπηρία της και βυθίζεται στο υπαρξιακό κενό της.
Αν γράφατε γράμμα στον Αγιο Βασίλη, τι θα θέλατε να σας φέρει, κυρία Αϊδίνη; «Μια απενοχοποιημένη, ζεστή και πολύ σφιχτή αγκαλιά»!
Real Time Live Streaming, Θεατρο Πορεία, «Η Μεγάλη Χίμαιρα», Κυριακή 13 Δεκεμβρίου, στις 20:00
- Οι ειδήσεις live
- Πέτσας: Βέβαιο ότι δεν θα πάμε σε άνοιγμα όπως πολλοί το είχαν φανταστεί
- Κορωνοϊός: Οι 8+1 περιοχές για τις οποίες κρούει καμπανάκι ο Τσιόδρας -Ανησυχία για τη Δυτική Αττική
- Δολοφονία στα Βριλήσσια: Ποιος είναι ο 56χρονος που εκτέλεσαν -Οι δράστες του είχαν στήσει καρτέρι
- Αρκάς: Νέο απίστευτο σκίτσο για τους αρνητές της μάσκας [εικόνα]
- Δεύτερες σκέψεις για το 30% στις ηλεκτρονικές πληρωμές -Κίνδυνος επιβαρύνσεων για νοικοκυριά