Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας, ο Άντονι Χόπκινς βασανίζει τον Μπιλ Σκάρσγκαρντ σε μια εφιαλτική κούρσα.
Η live-action μεταφορά της κλασικής «Χιονάτης» ανάβει φωτιές στη Disney, ο Μάθιου Ράνκιν μάς μεταφέρει σε ένα υπερρεαλιστικό τοπίο κάπου ανάμεσα στο Γουίνιπεγκ και την Τεχεράνη, ενώ η Πέννυ Παναγιωτοπούλου επιστρέφει με ένα κοινωνικό δράμα.
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 20 Μαρτίου
Locked
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γιαρόβεσκι
Παίζουν: Άντονι Χόπκινς, Μπιλ Σκάρσγκαρντ, Άσλεϊ Κάρτραϊτ, Μάικλ Έκλουντ, Ναβίντ Τσάρκι
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες ένας κλέφτης αυτοκινήτων επιχειρεί να κλέψει το όχημα λάθος ανθρώπου. Σύντομα, βρίσκεται κλειδωμένος εντός του οχήματος και αναγκασμένος να δώσει μάχη για τη ζωή του.
Remake του αργεντίνικου «4x4» του Μαριάνο Κον του Σαμ Ράιλι.
Όταν ο Έντι, ένας μικροαπατεώνας, με μια μικρή κόρη την οποία δεν μπορεί να συντηρήσει, παίρνει τη λάθος απόφαση να διαρρήξει ένα πολυτελές SUV, πέφτει στη θανάσιμη παγίδα που έχει στήσει ο Γουίλιαμ, ένας αυτοαποκαλούμενος εκδικητής , αποφασισμένος να απονέμει τη δικαιοσύνη κατά τη δική του διαστρεβλωμένη κρίση. Χωρίς κανένα μέσο διαφυγής- τα τζάμια δεν σπάνε, οι πόρτες δεν ανοίγουν με κανέναν τρόπο και το κινητό δεν έχει σήμα- ο Έντι πρέπει να παλέψει για να επιβιώσει.
Ο Ντέιβιντ Γιαρόβεσκι («The Hive», «Brightburn») αξιοποιεί τον κλειστοφοβικό χώρο του αυτοκινήτου, ακολουθώντας κατά γράμμα την πρωτότυπη ταινία, φτιάχνοντας ένα τυπικό b-movie, που από ένα σημείο και μετά εξαντλεί τις καλές του ιδέες και δεν εμβαθύνει στο θέμα της αυτοδικίας και του τι τελικά είναι δίκαιο σε αυτό τον κόσμο, όπως θα μπορούσε.
Περισσότερο ως παιχνίδι επιβίωσης αντιμετωπίζει το υλικό του ο σκηνοθέτης, και όντως καταφέρνει να διατηρήσει το σασπένς, αν και σε ένα μεγάλο μέρος πολλά από αυτά που συμβαίνουν δεν στέκουν σε επίπεδο ρεαλισμού. Η φωνή του Άντονι Χόπκινς, που καθοδηγεί σαδιστικά τον Μπιλ Σκάρσγκαρντ, δημιουργεί ατμόσφαιρα μυστηρίου, με τον δεύτερο, χωρίς μεταμορφώσεις αυτή φορά, να δίνει μια σωματική ερμηνεία, προβάλλοντας την ευάλωτη πλευρά ενός ανθρώπου της εργατικής τάξης, που εξωθείται στην παρανομία, όχι επειδή ο ίδιος είναι «κακός», αλλά επειδή το σύστημα που εκπροσωπεί ο τιμωρός του τον έχει αναγκάσει.
Χιονάτη (Snow White)
Σκηνοθεσία: Μαρκ Γουέμπ
Παίζουν: Ρέιτσελ Ζέγκλερ, Άντριου Μπέρναπ, Γκαλ Γκαντότ
Περίληψη: Η Χιονάτη, καταδιωκόμενη από τη μητριά της, βρίσκει καταφύγιο στο σπιτάκι επτά νάνων. Εκείνοι τη φροντίζουν, αλλά όταν η σατανική βασίλισσα μαθαίνει από τον μαγικό της καθρέφτη ότι η πρόγονή της ζει, αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της.
H live-action μεταφορά της κλασικής ταινίας του 1937, που έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στη Disney.
Η ιστορία των αδερφών Γκριμ είναι γνωστή: ένα ορφανό από μητέρα κορίτσι, η Χιονάτη, υποφέρει στα χέρια της μητριάς της. Όταν η δεύτερη αποφασίζει να απαλλαγεί από την παρουσία της, διατάζει έναν κυνηγό να τη σκοτώσει. Εκείνος όμως λυπάται το ταλαίπωρο κοριτσάκι και το αφήνει σε μια καλύβα στο δάσος, όπου εφτά νάνοι ανθρακωρύχοι αναλαμβάνουν τη φροντίδα της. Όταν η κακιά μητριά μαθαίνει πως η πρόγονή της είναι ακόμα ζωντανή και πιο όμορφη από εκείνη, σύμφωνα με τον μαγικό καθρέφτη, βάζει σε εφαρμογή ένα σατανικό σχέδιο. Έτσι, τη δηλητηριάζει με ένα μήλο, όμως την τελευταία στιγμή ένας πρίγκιπας καταφτάνει και τη σώζει για να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.
Η Disney αποφάσισε να δημιουργήσει ένα remake της κλασικής ταινίας του 1937, ακολουθώντας τον μύθο, αλλά προσθέτοντας μερικά στοιχεία της woke ατζέντας: η πάλλευκη Χιονάτη ερμηνεύεται από τη Λατίνα Ρέιτσελ Ζέγκλερ και οι νάνοι μετατρέπονται σε υπερφυσικά πλάσματα διαφόρων φύλων και χαρακτηριστικών, που δημιουργήθηκαν ψηφιακά εφέ και δεν ανατέθηκαν σε κανονικούς ηθοποιούς, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση των νάνων του Χόλιγουντ.
Δεύτερο πρόβλημα για την εταιρεία, η ιδία η ιστορία που υποβιβάζει τη γυναίκα, σε ένα άβουλο πλάσμα που περιμένει έναν άνδρα να τη σώσει. Αν και αυτή η Χιονάτη είναι αρκετά δυναμική, η πλοκή δεν διαφοροποιείται από το παραμύθι, γεγονός που σε μια εποχή χειραφέτησης, θεωρήθηκε φάουλ ακόμα και από την ίδια την πρωταγωνίστρια. Τρίτο σημείο αιχμής, η επιλογή της ισραηλινής Γκαλ Γκαντότ, που ανοιχτά υποστηρίζει τη χώρα της, να ερμηνεύσει την κακιά βασίλισσα, άλλα και της Ζέιγκελ, που συχνά έχει εκφράσει δημόσια την υποστήριξή της στον Παλαιστινιακό λαό.
Όλο αυτό το παρασκήνιο τελικά έχει κάνει μεγαλύτερο ντόρο, από μια γλυκιά μεν, αλλά αχρείαστη μεταφορά, που δεν εκσυγχρονίζει τον μύθο, ούτε προσπαθεί επί της ουσίας να προτείνει μια περισσότερο από μια politically correct εκδοχή ενός παραμυθιού με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές. Τα τραγούδια είναι όμορφα, η ατμόσφαιρα παραμυθένια, αλλά τίποτε καινούργιο ή ανατρεπτικό δεν υπάρχει σε ένα remake, που θα μπορούσε να μην είχε γίνει.
Οικουμενική Γλώσσα (Une langue universelle /Universal Language)
Σκηνοθεσία: Μάθιου Ράνκιν
Παίζουν: Ροτζίνα Εσμαεϊλί, Σάμπα Βαχεντιουσέφι, Σομπάν Τζαβαντί, Πιρούζ Νεμάτι, Μάθιου Ράνκιν
Περίληψη: Ένα τρίπτυχο φαινομενικά ασύνδετων ιστοριών, που εκτυλίσσονται κάπου ανάμεσα στο Γουίνιπεγκ και την Τεχεράνη.
Μια απρόσμενη κωμωδία του παραλόγου, που κέρδισε κοινό και κριτικούς στο Φεστιβάλ των Καννών 2024 και υπήρξε υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινία.
Σε μια μυστηριώδη, αλλόκοτη περιοχή, κάπου ανάμεσα στην Τεχεράνη και το Γουίνιπεγκ, οι ζωές διαφόρων χαρακτήρων μπλέκονται με απρόβλεπτους τρόπους. Οι μαθήτριες Νεγκίν και Ναζγκολ ανακαλύπτουν χρήματα θαμμένα κάτω από τον πάγο και αποφασίζουν να τα κάνουν δικά τους. Την ίδια στιγμή, ο Μασούντ οδηγεί μια ομάδα τουριστών, που μοιάζουν ολοένα και πιο μπερδεμένοι, καθώς περιηγούνται στα αξιοθέατα του Γουίνιπεγκ. Παράλληλα, ο Μάθιου αποφασίζει να παραιτηθεί από τη μονότονη δουλειά του σε μια κυβερνητική υπηρεσία του Κεμπέκ και ξεκινά ένα αινιγματικό ταξίδι για να βρει τη μητέρα του.
Mε επιρροές από τον Γουές Άντερσον, τον Άκι Καουρισμάκι και τον Ελία Σουλεϊμάν, ο Μάθιου Ράνκιν («The 20th Century) στη δεύτερη μεγάλου μήκους του μπερδεύει τον χρόνο και τις ταυτότητες, δημιουργώντας μια σουρεαλιστική κωμωδία γεμάτη παρεξηγήσεις και αλλεπάλληλες ανατροπές, που αποκαλύπτει την έλλειψη επικοινωνίας σε μια σύγχρονη Βαβέλ.
Πολλά από τα περιστατικά της ταινίας βασίζονται στην οικογενειακή ιστορία του σκηνοθέτη, ο οποίος, όπως ακριβώς και το παιδάκι στην ταινία, όταν ήταν οχτώ χρονών, κάθε πρωί, πριν πάει στο μάθημα, μασκαρευόταν σε Γκράουτσο Μαρξ (με αποτέλεσμα να επιστρατευτεί μία στρατιά ψυχολόγων στο καναδικό σχολείο, που φιλοδοξούσαν να εξηγήσουν αυτήν του την εμμονή). Όσο για το θαμμένο στον πάγο χαρτονόμισμα, ήταν ένα περιστατικό που είχε πράγματι βιώσει η γιαγιά του, την εποχή της οικονομικής κρίσης του ’30.
Η ιρανική κουλτούρα συνυπάρχει με το καναδέζικο χιόνι σε ένα υπερρεαλιστικό σύμπαν, με κάδρα που θυμίζουν πίνακες, όπου η μοναξιά συναντιέται με τη ζεστασιά της κοινότητας, το προσωπικό με το οικουμενικό και το φως με το σκοτάδι. Αν και ο Ράνκι επιμένει φεστιβαλικά και σίγουρα δεν απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, η ταινία του έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός ιδιοσυγκρασιακού δημιουργού που ξέρει τι θέλει να πει και τολμάει να διαβεί δύσβατα μονοπάτια για να εξερεθίσει τη φαντασία του θεατή.
Wishbone
Σκηνοθεσία: Πέννυ Παναγιωτοπούλου
Παίζουν: Γιάννης Καράμπαμπας, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Αλεξάνδρα Σακελλαρόπουλου, Γαρουφαλίνα Κοντόζου, Έλενα Μαυρίδου, Ευθαλία Παπακώστα, Μυρτώ Αλικάκη, Νικόλας Παπαγιάννης, Αντρέας Νάτσιος, Μαρία Κατσανδρή
Περίληψη: Mετά από τον ξαφνικό θάνατο του μεγαλύτερου αδελφού του, ο Κώστας αναγκάζεται να αναλάβειτη φροντίδα της ανήλικης ανιψιάς του, προσπαθώντας παράλληλα να σώσει το χρεωμένο σπίτι της οικογένειάς του.
Η νέα ταινία της Πέννυς Παναγιωτοπούλου («Δύσκολοι Αποχαιρετισμοί: Ο Μπαμπάς μου», «September»).
Στη Νέα Πέραμο, ένα κάποτε ανθηρό, αλλά υποβαθμισμένο προάστιο του Πειραιά, ο Κώστας εργάζεται εδώ και μερικούς μήνες ως φύλακας σε δημόσιο νοσοκομείο. Τα χρήματα δεν είναι σπουδαία, ζει ακόμα στο σπίτι της μητέρας του, στο παιδικό του δωμάτιο με τις εφηβικές αφίσες στον τοίχο. Βγαίνει με τη Στέλλα, που σπουδάζει λογιστική και κάνουν έρωτα στο μίζερο δωμάτιο της φοιτητικής εστίας της. Ο Κώστας ονειρεύεται μια γρήγορη μοτοσικλέτα, αλλά τα χρήματα δεν φτάνουν. Όμως νιώθει πως η ζωή του ανήκει, γιατί είναι νέος. Μέχρι που ο μεγαλύτερος αδελφός του πεθαίνει ξαφνικά από ανεύρυσμα. Πλέον, ο Κώστας έχει να φροντίσει την εξάχρονη ανιψιά του, τη μικρή Νίκη, αλλά και να σώσει το σπίτι τους από τα χρέη. Ζητάει βοήθεια από την κουνιάδα του, αλλά εκείνη παλεύει με την κατάθλιψη εδώ και χρόνια. Ως από μηχανής θεός, ο Νώντας, συνάδελφος του και τραυματιοφορέας, θέλει να τον καλωσορίσει στη δική του οικογένεια, ένα νοσοκομειακό κύκλωμα που στήνει υποθέσεις ιατρικής αμέλειας, υποσχόμενος ότι θα του δώσει τα χρήματα που χρειάζεται. Το τίμημα όμως θα είναι μεγάλο.
Βασισμένη στο διήγημα «40 Μέρες» της Κάλλιας Παπαδάκη, η οποία συνυπογράφει και το σενάριο, η Πέννυ Παναγιωτοπούλου, ακολουθώντας τον δρόμο του κοινωνικού ρεαλισμού, παρακολουθεί από κοντά την περιπέτεια ενός παιδιού της εργατικής τάξης, που τον χτυπάει η μοίρα αλλά και το σύστημα. Εκείνος βρίσκεται αντιμέτωπος με ηθικά και προσωπικά διλλήματα: οι αξίες στις οποίες πιστεύει από τη μια, η αγάπη για τους δικούς του από την άλλη, συγκρούονται ανελέητα, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον δίπολο.
Ο συμπαθής Κώστας, που δεν έχει ίχνος τοξικής αρρενωπότητας, πιέζεται από παντού και γνωρίζοντας καλά τις συνέπειες των πράξεών του παίρνει αποφάσεις, που τον κάνουν να χάνει την υπόστασή του. Χωρίς να δικαιολογεί, ή να ρίχνει στην πυρά τους ήρωές της, η Παναγιωτοπούλου εκθέτει κατά βάση το σύστημα, που αδιαφορεί για τον άνθρωπο και τον χρησιμοποιεί μόνο ως ένα γρανάζι σε μια μηχανή κέρδους.
Ταυτόχρονα, το σύστημα υγείας που υπολειτουργεί βρίσκονται στο στόχαστρο της σκηνοθέτιδας, η οποία χρησιμοποιώντας από τη μια την κοινωνική κριτική και από την άλλη το ισορροπημένο μελόδραμα, καταφέρνει να δημιουργήσει στιγμές γνήσιας συγκίνησης.
Νοβοκαΐνη (Novocaine)
Σκηνοθεσία: Νταν Μπερκ και Ρόμπερτ Όλσεν
Παίζουν: Τζακ Κουέιντ,’ΑΑμπερ Μιντθάντερ, Ρέι Νίκολσον, Τζέικομπ Μπαταλόιν, Μπέτι Γκάμπριελ, Μάτ Γουόλς
Περίληψη: Όταν απαγάγουν την κοπέλα των ονείρων του, ο Νέιτ, ένας απλός άνθρωπος, μετατρέπει την ανικανότητά του να νιώσει πόνο σε δύναμη, που θα τον βοηθήσει να πάρει πίσωτη γυναίκα που αγαπάει.
Μαύρη κωμωδία με στοιχεία ρομαντικής κομεντί με πρωταγωνιστή τον γιο της Μεγκ Ράικν και του Ντένις Κουέιντ, Τζακ Κουέιντ.
Ο Νέιθαν Κέιν είναι ένας ντροπαλός και εσωστρεφής τραπεζικός υπάλληλος, που πάσχει από αναισθησία στον πόνο. Η καθημερινότητά του είναι γεμάτη περιορισμούς, όπως το να υπενθυμίζει στον εαυτό του να ουρήσει κάθε τρεις ώρες, ή να αποφεύγει τα στερεά φαγητά για να μην τραυματίσει τη γλώσσα του. Παρά τις δυσκολίες, η ζωή του αλλάζει όταν ερωτεύεται τη συνάδελφό του, Σέρι Μασγκρέιβ. Ωστόσο, το πρώτο τους ραντεβού δεν ξεκινά καλά, καθώς ένας παλιός του συμμαθητής τον κοροϊδεύει με το παρατσούκλι «Νοβοκαΐνη». Η ζωή του Νέιθαν παίρνει ια απρόσμενη τροπή, όταν η Σέρι γίνεται όμηρος σε μια ληστεία στο κατάστημα όπου δουλεύει. Παρά τη δειλία του, εκείνος αποφασίζει να τη σώσει. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη απ’ ό,τι φαίνεται.
Οι σκηνοθέτες Νταν Μπερκ και Ρόμπερτ Όλσεν («Significant Other», «Villains») ξεκινούν από μια καλή ιδέα, την περίπτωση ενός ανθρώπου που μπορεί να τρώει ατελείωτο ξύλο και να μην πονάει.Έτσι, η αυτοθυσία του Νέιθαν για τον μεγάλο του έρωτα φτάνει στα άκρα, με τον Ρέι Νίκολσον- γιο του Τζακ Νίκολσον- να ρίχνει μπουνίδια χωρίς έλεος με σαδιστικό βλέμμα. Όμως όσο περνάει η ώρα, οι καλές ιδέες τελειώνουν, η φιλοσοφική σύνδεση έρωτα και θανάτου εγκαταλείπεται και οι δημιουργοί φανερά στρέφονται προς τη χαβαλετζίδικη δράση, προσπαθώντας να χωρέσουν μικρές δόσεις ρομαντισμού.
Σύλβια Ρόμπυν (Sylvia Robyn)
Σκηνοθεσία Παναγιώτης Ευαγγελίδης
Περίληψη: Η μεταμόρφωση ενός νέου άντρα με κατάθλιψη σε τρανς γυναίκα και η οριστική του αναγέννηση.
Το ντοκιμαντέρ του Παναγιώτη Ευαγγελίδη, που πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Ο Διγενής είναι ένα 28χρονο γκέι άτομο, που ζει στην Αθήνα ως queer περφόρμερ με το όνομα Σύλβι Ρόμπιν, αλλά δυσκολεύεται να συνάψει σχέσεις με άλλα άτομα. Έχει ελάχιστους φίλους και μονομερείς έρωτες, παλεύει με την κατάθλιψη και πρόσφατα έχει διαγνωστεί με αυτισμό.
Το ανθρωποκεντρικό ντοκιμαντέρ του Ευαγγελίδη φιλοδοξεί να δώσει ορατότητα στο τρανς βίωμα και περιστρέφεται γύρω από τη μοναχική ζωή του Διγενή, ακολουθώντας μια διαδρομή τεσσάρων χρόνων, κατά την οποία ο ίδιος μεταμορφώνεται σε τρανς γυναίκα, αποκτάει νέα ταυτότητα και πλέον αναγνωρίζεται κοινωνικά και νομικά.
Συλλέγοντας υλικό μέσα από βίντεο που η ίδια η Σύλβια τού έστελνε μέσα στην καραντίνα, ο σκηνοθέτης αποτυπώνει όχι μόνο την προσωπική της ιστορία, αλλά τις επανεφευρέσεις του εαυτού ης. Ο Ευαγγελίδης δεν κάνει μια queer ταινία, αλλά μια ταινία για ένα queer άτομο, που το παρακολουθεί πίσω από τις κλειστές πόρτες στο σπίτι του. Μέσα από τη δική του εξομολόγηση δίνει όχι μόνο στη Σύλβια, αλλά σε μια ολόκληρη κοινότητα το βήμα να μιλήσει για τις αγωνίες της, στέλνοντας το μήνυμα ότι τελικά το να ακούμε και να μας ακούν είναι το μοναδικό φως στο τούνελ.
Σε Μία Άγνωστη Χώρα (To a Land Unknown)
Σκηνοθεσία: Mάχντι Φλάιφελ
Παίζουν: Μαχμούντ Μπάκρι, Αράμ Σαμπάγκ, Αγγελική Παπούλια, Μοχάμαντ Αλσουράφα, Μουατάζ Αλσάλτον, Μοχάμαντ Γκασάν, Μόνζερ Ρεγιάνα
Περίληψη: Η Αθήνα ως μία no-man's-land στάση προς την Ευρώπη για Παλαιστινίους, που δραπετεύουν από την κόλαση, με προορισμό άγνωστες νέες πατρίδες και το όνειρο μίας ευτυχισμένης ζωής.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινίας του Παλαιστίνιου-Δανού Mάχντι Φλάιφελ («A Drowning Man»), που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.
Αποκλεισμένα στην Αθήνα, δύο ξαδέρφια από την Παλαιστίνη, ο Σατίλα και ο Ρεντά, αναζητούν απεγνωσμένα έναν τρόπο να ξεφύγουν από την αβεβαιότητα και την εξαθλίωση. Ο Σατίλα ονειρεύεται να φτάσει στη Γερμανία και να ανοίξει ένα μικρό καφέ, ενώ ο Ρεντά, βυθισμένος στον εθισμό των ναρκωτικών, δυσχεραίνει τον δρόμο τους προς μια καλύτερη ζωή. Οι μικροαπάτες τους σύντομα μετατρέπονται σε επικίνδυνα σχέδια, με τα ηθικά τους όρια να δοκιμάζονται σκληρά.
Bασικός άξονας του Φλάιφελ είναι το προσφυγικό ζήτημα, μόνο που το αντιμετωπίζει μέσα από τον δρόμο ενός ρεαλιστικού θρίλερ, το οποίο εκτυλίσσεται στις άγνωστες γωνιές της Αθήνας, όχι αυτής που δείχνουν οι ταξιδιωτικοί οδηγοί, αλλά αυτής που βιώνουν οι μετανάστες. Οι ίδιοι δεν τη θεωρούν ευρωπαϊκή πόλη και φυσικά ονειρεύονται πότε θα ξεφύγουν από τα στενά της όρια για να βρεθούν σε ένα κράτος, όπου οι θεσμοί λειτουργούν. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, δυο ήρωες, που δεν είναι άγιοι, αλλά γίνονται από θύματα θύτες, παλεύουν με τους προσωπικούς τους δαίμονες και με έναν σκληρό κόσμο, που αδιαφορεί για όσους ξεριζώνονται.
September Says
Σκηνοθεσία: Αριάν Λαμπέντ
Παίζουν: Μία Θάρια, Πασκάλ Καν, Ράκι Θάκραρ
Περίληψη: Η ιστορία δύο δεμένων αδελφών, που έχουν δημιουργήσει το δικό τους συναρπαστικό και σκοτεινό σύμπαν.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Αριάν Λαμπέντ.
Οι δύο αδελφές Τζουλάι και Σεπτέμπερ είναι αχώριστες, παρόλο που είναι πολύ διαφορετικές. Η Σεπτέμπερ είναι προστατευτική και επιφυλακτική απέναντι στους άλλους, ενώ η Τζουλάι είναι ανοιχτή και διακατέχεται από περιέργεια για τον κόσμο. Η δυναμική μεταξύ τους είναι πηγή ανησυχίας για τη μητέρα τους, η οποία τις μεγαλώνει μόνη της και δεν ξέρει πώς να τις διαχειριστεί. Όταν η Σεπτέμπερ παίρνει αποβολή από το σχολείο, η Τζουλάι πρέπει να τα βγάλει πέρα μόνη της και αρχίζει να διεκδικεί την ανεξαρτησία της – κάτι που δεν περνά απαρατήρητο από την αδερφή της. Η ένταση μεταξύ των τριών γυναικών κλιμακώνεται, όταν βρίσκουν καταφύγιο σε ένα παλιό εξοχικό σπίτι στην Ιρλανδία. Εκεί, η Τζουλάι αντιλαμβάνεται ότι η σχέση της με την αδελφή της αλλάζει με τρόπους, που δεν μπορεί να κατανοήσει ή να ελέγξει πλήρως. Μια σειρά από σουρεαλιστικές συναντήσεις δοκιμάζουν τα όρια της οικογένειας.
Η Αριάν Λαμπέντ υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας της, μιας κινηματογραφικής διασκευής του γοτθικού μυθιστορήματος «Sisters» της Ντέιζι Τζόνσον (της νεότερης υποψήφιας για το λογοτεχνικό βραβείο Man Booker).
Αναμνήσεις ενός Σαλιγκαριού (Memoir of a Snail)
Σκηνοθεσία: Άνταμ Έλιοτ
Με τις φωνές των: Σάρα Σνουκ, Έρικ Μπάνα, Τζάκι Γουίβερ, Μάγκντα Σουμπάνσκι, Πολ Κάψις, Μπέρνι Κλίφορντ, Ντέιβι Τόμσον, Σάρλοτ Μπέλσι, Μέισον Λίτσος, Νικ Κέιβ
Περίληψη: Η Γκρέις είναι μια μοναχική γυναίκα που αγαπάει τα βιβλία, συλλέγει σαλιγκάρια και αντιμετωπίζει μια σειρά από ατυχίες. Παρά τις δυσκολίες της, βρίσκει ξανά έμπνευση κι ελπίδα, όταν γνωρίζει μια εκκεντρική ηλικιωμένη γυναίκα ονόματι Πίνκι.
H νέα ταινία του Άνταμ Έλιοτ («Μαίρη και Μαξ», «Η επική ζωή του Χάρβι Κράμπετ»), που ήταν υποψήφια για όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων.
Η Γκρέις Πάντελ είναι μια μοναχική, κοινωνικά απροσάρμοστη κοπέλα, με αδυναμία στη συλλογή διακοσμητικών σαλιγκαριών και βαθιά αγάπη για τα βιβλία. Σε νεαρή ηλικία, όταν χωρίστηκε από τον οξύθυμο δίδυμο αδερφό της, τον Γκίλμπερτ, βυθίστηκε στο άγχος και στη νευρικότητα. Παρά τις διαρκείς δυσκολίες, η έμπνευση και η ελπίδα έρχονται στην επιφάνεια μέσα από τη μακροχρόνια φιλία, που αναπτύσσει με μια ηλικιωμένη, εκκεντρική γυναίκα ονόματι Πίνκι, η οποία είναι γεμάτη σθένος και επιθυμία για ζωή
Ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος και σκηνοθέτης Άνταμ Έλιοτ υπογράφει άλλο ένα 100% χειροποίητο claymation, που βάζει σε πρώτο πλάνο μια ζωή κλεισμένη σε καβούκι, ποτισμένη με ζοφερό χιούμορ και στιγμές αγνής, ειλικρινούς συγκίνησης.
Η Εξουσία της Κούκλας (The Rule of Jenny Pen)
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Άσκροφτ
Παίζουν: Τζον Λίθγκοου, Τζέφρι Ρας, Τζορτζ Χενάρε
Περίληψη: Ένας δίκαιος δικαστής εισάγεται σε έναν οίκο ευγηρίας, όπου έρχεται αντιμέτωπος με έναν ψυχοπαθή τρόφιμο, ο οποίος έχει στα χέρια του μια παράξενη κούκλα.
Θρίλερ τρόμου του Τζέιμς Άσκροφτ.
Ένας δίκαιος, αλλά αυταρχικός δικαστής, ο Στέφαν Μόρτενσεν,παθαίνει εγκεφαλικό και εισάγεται σε έναν οίκο ευγηρίας, ανήμπορος και ευάλωτος. Εκεί, καθηλωμένος στο αναπηρικό του καροτσάκι, έρχεται αντιμέτωπος με τον Ντέιβ Κρίλι, έναν ψυχοπαθή τρόφιμο που τρομοκρατεί κρυφά τους υπόλοιπους με μια σαδιστική κούκλα - ένα διεστραμμένο εργαλείο φόβου και βασανισμού.
Αυτό που ξεκινά ως μια φαινομενικά ασήμαντη συνθήκη, γρήγορα κλιμακώνεται. Καθώς οι ισχυρισμοί του Μόρτενσεν αγνοούνται και κανείς δεν τολμά να αντιδράσει, ο ίδιος αποφασίζει να αναμετρηθεί με τον Κρίλι σε μια σκοτεινή μάχη, όπου η δικαιοσύνη και η παράνοια συγκρούονται με φρικιαστικές συνέπειες.
Αλύγιστος Νίκος
Σκηνοθεσία: Αντρέι Νικισίν
Παίζουν: Βλαντίμιρ Μπουτένκο, Ντμίτριι Βορονίν
Περίληψη: Ένα μοναδικό ντοκουμέντο για τον Νίκο Ζαχαριάδη.
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μια σε ταινία- ντοκουμέντο για τον Νίκο Ζαχαριάδη,
Ο Ρώσος ποιητής, λογοτέχνης και ιστορικός Ντμιτριϊ Μιζγκούλιν ανέλαβε να οργανώσει ένα μεγάλο αρχειακό υλικό με τη συνεργασία του γιου του Νίκου Ζαχαριάδη, Σήφη (Ιωσήφ) Ζαχαριάδη, αξιοποιώντας αναμνήσεις του επιστήθιου φίλου και συναγωνιστή του Ζαχαριάδη, Αλέξη Πάρνη.
Με ιστορικές μαρτυρίες, έγκυρες αναλύσεις, προσωπικές στιγμές, το ντοκιμαντέρ αφηγείται την ιστορία του Ζαχαριάδη από το ξεκίνημά του, την πορεία του ως ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, μέχρι την καθαίρεσή του και την εξορία του στο Σουργκουτ της Ρωσίας, μαζί με τον γιο του Σήφ,η και την αποκατάστασή του στις 16/7/201από την Πανελλαδική Συνδιάσκεψη του Κόμματος.