Σύσταση απηύθυνε το υπουργείο Ναυτιλίας προς τα ελληνικά πλοία να απομακρυνθούν αμέσως από τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσίας.
Επίσης, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στη σύστασή του προς όλα τα ελληνικά πλοία, τα καλεί να μην προσεγγίζουν στα λιμάνια και τα αγκυροβόλια, καθώς και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας, στη Μαύρη Θάλασσα.
Ακόμη, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής βρίσκονται σε επικοινωνία με το υπουργείο Εξωτερικών για ενημέρωση επί των εξελίξεων και ανάληψη των αναγκαίων πρωτοβουλιών και ενεργειών.
Σημειώνεται ότι στη θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Μαύρης Θάλασσας βρίσκονται οκτώ πλοία με ελληνική σημαία, καθώς και ένα ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Μάλτας. Στα εννέα αυτά πλοία υπηρετούν 66 Έλληνες ναυτικοί.
Από τα οκτώ ελληνικά εμπορικά πλοία (3 φορτηγά και 5 δεξαμενόπλοια), τα δύο βρίσκονται στην Οδησσό, τα τρία στο Στενό του Κερτς και τα τρία στο Νοβοροσίσκ. Το ελληνόκτητο πλοίο (φορτηγό) βρίσκεται στην Οδησσό.
Ήδη από τα ξημερώματα, με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, έχει τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος, το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με τους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων όσο και με τους υπευθύνους Ασφαλείας (DPI) των ναυτιλιακών εταιρειών υπό τη διαχείριση των οποίων βρίσκονται τα πλοία αυτά.
Στο μεταξύ, η Μεικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd's Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών.
Όσον αφορά στους ναυτικούς, η ανακοίνωση δεν επηρεάζει προς το παρόν τους όρους ναυτολόγησής τους.
Από το υπουργείο Ναυτιλίας ενημερώθηκε ήδη η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ και ΕΕΝΜΑ) και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και η ΠΕΠΕΝ για την ανωτέρω εξέλιξη. Επίσης, από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων εξετάζεται η αύξηση του επιπέδου ασφαλείας των υπό ελληνική σημαία πλοίων κατά Διεθνή Κώδικα Aσφαλείας ISPS.