Απάντηση στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά για την τηλεδιοίκηση του ΟΣΕ στη Λάρισα έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Είναι πραγματικά θλιβερό, ότι μέχρι και σήμερα, ο κ. Παππάς δεν μπορεί να διακρίνει ότι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, που εχθές παραδόθηκε προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ είναι κάτ αι εντελώς διαφορετικό από το Σταθμαρχείο του σιδηροδρομικού Σταθμού της Λάρισας» αναφέρει το υπ. Μεταφορών και Υποδομών και προσθέτει:
«Για το μεν πρώτο, ο κ. Παππάς ισχυρίζεται ότι λειτουργούσε μέχρι την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στον τοπικό σταθμό της Ζάχαρης το 2019, ενώ υπάρχουν εκατοντάδες τηλεγραφήματα του προσωπικού της κυκλοφορίας από το 2014 και μετά, που αναφέρουν τα συνεχόμενα και συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα λόγω βλαβών που εκδηλωνόταν σε καθημερινή βάση.
Πρακτικά, δεν ήταν κέντρο Τηλεδιοίκησης, αλλά κέντρο ασύρματης ραδιοεπικοινωνίας των μηχανοδηγών με τον Σταθμάρχη βάρδιας, στον οποίο εκφωνούσαν μόνο την θέση του συρμού, αφού από τις αναφορές βλαβών προκύπτει ότι κανένας τηλεχειρισμός δεν ήταν δυνατόν να εκτελεστεί.
Οι δε θέσεις των συρμών δεν είχαν απεικόνιση, αφού το σύνολο σχεδόν των κυκλωμάτων δεν λειτουργούσαν.
Άλλωστε, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε στην Τηλεδιοίκηση της Λάρισας αποτελεί το εξώδικο που είχε στείλει η ΠΕΠΕ το 2018.
Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι ένα χρόνο μετά το δυστύχημα στο Άδενδρο τα προβλήματα στην Τηλεδιοίκηση παραμένουν και επιδεινώνονται.
Στην Λάρισα από τον Νοέμβριο του 2022 είχε τεθεί σε λειτουργία – μαζί με άλλες 5 – η τοπική σηματοδότηση που τηλεχειριζόταν, από τον τοπικό πίνακα χειρισμών, τις ηλεκτροκίνητες αλλαγές, τα Φωτοσήματα και χάραζε διαδρομές ασφαλίζοντας την διαδρομή των συρμών και απεικονίζοντας την κίνηση, καθώς και τη θέση των συρμών.
Δηλαδή, αποτελούσε μία τοπική τηλεδιοίκηση.
Αυτό λοιπόν το τοπικό κέντρο λειτουργούσε. Κάτι το οποίο έχει διαπιστωθεί μάλιστα από τις δύο εκθέσεις των πραγματογνωμόνων, αλλά και τις καταγραφές που έχουν παραδοθεί στις Ανακριτικές Αρχές.
Το ποιοι λοιπόν διέλυσαν το ΚΕΚ Λάρισας, ενώ με την ανικανότητά τους, δεν μπόρεσε να επανέλθει είναι πασιφανές.
Όπως, επίσης, είναι αυταπόδεικτο το ποιοι είναι αυτοί που με μεθοδικότητα και προγραμματισμό ολοκληρώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα, αυτό που κάποιοι άλλοι δεν μπόρεσαν καν να το ξεκινήσουν από το 2015 μέχρι και τα μέσα του 2019.
Τέλος, φαίνεται ότι λέξεις όπως αλήθεια και σεβασμός είναι άγνωστες σε αυτούς που κάνουν τέτοιες δηλώσεις».
Παππάς: «Εγκαινιάζουν κέντρο ελέγχου των τρένων, που ως τώρα έλεγαν ότι λειτουργούσε, ντροπή
Νωρίτερα, σε ανακοίνωσή του ο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, υποστήριζε: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εγκαινίασε το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Λάρισας για τον έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων σε μήκος 200 χιλιομέτρων από τον Δομοκό ως το Πλατύ. Το Κέντρο που λειτουργούσε ως τον Ιούλιο του 2019, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΣΕ και τρία πορίσματα που έχουν εκδοθεί ως σήμερα, και που οι ίδιοι διέλυσαν τις πρώτες μέρες της πρώτης θητείας τους».
Ακολούθως, υποστηρίζει ότι πρόκειται για το Κέντρο «που αν δεν το είχαν διαλύσει, θα είχε 'αποσοβήσει' το δυστύχημα των Τεμπών. Το Κέντρο για το οποίο οι Γεραπετρίτης και Παπαδόπουλος επέμεναν, προκλητικά και με ασέβεια προς τους νεκρούς των Τεμπών, ότι λειτουργούσε (και) την βραδιά του δυστυχήματος. Αν δεν ήταν υπόλογοι για την απώλεια 57 συνανθρώπων μας, θα ήταν αστείοι. Και ο Γεραπετρίτης με τον Παπαδόπουλο, που ήταν αρμόδιοι ως χτες και ο Σταϊκούρας σήμερα και ο Μητσοτάκης με τον Καραμανλή όλη αυτή τη περίοδο. Η λέξη ντροπή είναι λίγη. Τόσοι ήταν, τόσοι είναι».