Τις ελλείψεις και την απουσία συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο αναδείκνυε μέσω ερώτησής του προς τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, τον Ιούλιο του 2017, ο βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος, με αφορμή το δυστύχημα με τρένο στο Άδενδρο.
Ο κ. Νικολόπουλος, που συνεργαζόταν με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στην ερώτησή του έκανε λόγο για «τραγική» κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, υποστηρίζοντας ότι συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεποικοινωνιών είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας.
«Οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμα και τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεποικοινωνιών που λειτουργούσαν επιτυχώς επί χρόνια έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων όπως την εποχή του Τρικούπη» έγραφε η ερώτηση, που είχε κατατεθεί με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, όπου τρεις άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους.
Τότε, έθετε τον κ. Σπίρτζη προ των ευθυνών του, σημειώνοντας ότι «έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στην περιοχή του Άδενδρου δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα και δεν θα χάνονταν τόσο άδικα τρεις ανθρώπινες ζωές; Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι ενδεχομένως η πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος δεν είναι αυτή στην οποία αποδίδει το δυστύχημα η Προκαταρκτική Έκθεση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που δώσατε στη δημοσιότητα, αλλά η μη λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας, δηλαδή του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, του ψηφιακού GSM-R και του συστήματος προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε, αν δεν υπήρχαν εγκληματικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων συμβάσεων, να βρίσκονται σε λειτουργία;».
Ο βουλευτής, ο οποίος συντασσόταν με την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στις ψηφοφορίες, κατήγγειλε ότι όταν ο Θάνος Βούρδας, κουμπάρος και άνθρωπος εμπιστοσύνης του τότε υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, ανέλαβε γραμματέας Μεταφορών, υπήρξε αλλαγή στη στάση του ΟΣΕ αλλά και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και εν μιά νυκτί, ενώ προηγουμένως απέρριπταν τις εισηγήσεις Βούρδα, που ζητούσε την αντικατάσταση των συστημάτων που λειτουργούσαν και όχι την ανάταξή τους, ανέκρουσαν πρύμναν μόλις εκείνος κατέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα Μεταφορών.
«Μήπως λοιπόν αυτό οφείλεται στη μετακίνηση του κ. Βούρδα, ο οποίος ήταν εισηγητής της πρότασης, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στη θέση του γ.γ Μεταφορών και όσα αναφέρονται παραπάνω είναι στάχτη στα μάτια για να καλυφθεί έτσι η αλλαγή στάσης;», ανέφερε ο κ. Νικολόπουλος.
«Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2016 η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 3 συνάνθρωποί μας;» αναρωτιόταν ο βουλευτής, κάνοντας λόγο «για καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, στην οποία εμπλέκονταν όσοι διαχειρίστηκαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ την αμαρτωλή αυτή σύμβαση».