Τα μέτρα για την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου συζήτησε ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Κατά τη συνάντηση, την οποία ο υπηρεσιακός υπουργός Μεταφορών χαρακτήρισε «πολύ σοβαρή και εποικοδομητική», συζητήθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο, στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών. Και οι δύο πλευρές ανανέωσαν το ραντεβού τους σε σύντομο χρόνο.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Επικρατείας
«Ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για θέματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, συναντήθηκε σήμερα, 9 Μαρτίου, με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και άλλων σωματείων και αντηλλάγησαν απόψεις για όλα τα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο.
Υπήρξε μια πολύ σοβαρή και εποικοδομητική συζήτηση και συμφωνήθηκε να οριστεί νέα συνάντηση, άμεσα, για τη συνέχισή της και την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου».
Πρόεδρος ΠΟΣ για συνάντηση με Γεραπετρίτη: Για να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος πρέπει να υπάρχουν όλα τα εχέγγυα
Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της ΠΟΣ-ΜΣΤ Γιάννης Ντίτσας είπε «κατατέθηκαν προτάσεις από την ΠΟΣ που είναι διαχρονικές, αλλά σήμερα επίκαιρες για ανοικτό, ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο». «Η δέσμευση του υπουργείου», συνέχισε, «είναι ότι για να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα εχέγγυα και απ΄ την πλευρά της πολιτείας και από την πλευρά των εργαζομένων για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Θα συναντηθούμε και πάλι εκ νέου, την ερχόμενη εβδομάδα, για να δούμε πως θα προχωρήσει η διαδικασία».
Οι προτάσεις των σιδηροδρομικών
Σύμφωνα με πηγές των σιδηροδρομικών, μεταξύ των προτάσεων των Σωματείων που θα συγκεκριμενοποιηθούν και θα ενσωματωθούν σε ενιαίο κείμενο, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση μέτρων όπως:
- Ψυχολογική υποστήριξη στους εργαζόμενους Έλξης και Κίνησης Αμαξοστοιχιών
- Σταδιακή επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και στελέχωση τους από το Προσωπικό Κίνησης και Ελέγχου Αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους.
- 'Αμεση επαναλειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών στην Βόρεια Ελλάδα και στην συνέχεια της αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, σταδιακή δρομολόγηση όλων των εμπορικών αμαξοστοιχιών.
- Μείωση των ορίων ταχύτητας στα μη τηλεδιοικούμενα τμήματα δικτύου
- Επικαιροποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και πιστή εφαρμογή του
- Σαφής προσδιορισμός ως προς τα καθήκοντα του Προϊστάμενου Αμαξοστοιχίας
- Σωστή ροή ανταλλακτικών για αύξηση και αξιοπιστία του τροχαίου υλικού
- Εκπαίδευση του προσωπικού Έλξης και Κίνησης σε όλο το τροχαίο υλικό
- Αμεση κάλυψη αναγκών των Διευθύνσεων Δικτύου Κυκλοφορίας,
- Μείωση δρομολογίων των επιβατικών κατά 50% περίπου (αρτηριακά τρένα)
- Σταδιακή αύξηση όλων των δρομολογίων των προαστιακών συρμών
- Επαναλειτουργία του GSMR
- Άμεση μονιμοποίηση των συναδέλφων με παροχή υπηρεσιών με αξιολόγηση
- Νέα προκήρυξη για θέσεις που αφορούν το οργανόγραμμα εντός τριμηνου