Σε δύσκολη θέση, ύστερα από ένα ακόμα έντονο καιρικό φαινόμενο, βρίσκεται η κυβέρνηση.
Ο χιονιάς που συνεχίζει να σαρώνει την Αττική προκάλεσε τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών στους δρόμους, ατελείωτη ταλαιπωρία στις μετακινήσεις, τη διακοπή κυκλοφορίας των μέσων μεταφοράς και προβλήματα στην ηλεκτροδότηση.
Τι έφταιξε στην Αττική Οδό
Τα μεγαλύτερα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις αφορούν τον ατελείωτο Γολγοθά που έζησαν χιλιάδες πολίτες που βρέθηκαν εγκλωβισμένοι στην Αττική Οδό. Η κυβέρνηση επιρρίπτει τις ευθύνες στην εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου που «δεν έκανε τίποτα από όσα είχε υποσχεθεί» για να μην υπάρξουν προβλήματα στην κυκλοφορία. Η εικόνα, όμως, των ακινητοποιημένων οχημάτων μέσα στον αυτοκινητόδρομο, οι φωνές απόγνωσης των οδηγών που για ώρες και ώρες δεν είχαν καμία ενημέρωση και περίμεναν μέσα στην χιονοθύελλα για βοήθεια, πλήττουν την κυβέρνηση. Κυρίως το γεγονός ότι, αν και από το μεσημέρι ήταν εμφανές το τεράστιο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί, αστυνομία και στρατός έκαναν την εμφάνισή τους το βράδυ, γεγονός που εγείρει ζήτημα αντανακλαστικών.
Ευθύνες στην εταιρεία επιρρίπτει η κυβέρνηση
«Η ευθύνη της εταιρείας είναι μεγάλη και θα υποστεί τις κυρώσεις που προβλέπονται γι’ αυτή την ολιγωρία και την ταλαιπωρία των ανθρώπων», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές. Αυτή τη στιγμή η προτεραιότητα δίνεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν από την κακοκαιρία, συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές και προαναγγέλλουν ότι «θα γίνει μια συνολική αποτίμηση για το τι έγινε και ποιες παραλείψεις υπήρξαν».
Την ευθύνη για την προετοιμασία, τη διαχείριση του φαινομένου και την επίλυση των προβλημάτων που θα προέκυπταν έχει το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης. Εκεί επικεντρώνεται από πολλές πλευρές και η κριτική για τα λάθη και τις παραλείψεις που εντοπίζονται. Σε αρκετά μέλη του υπουργικού συμβουλίου ήταν εμφανής ο εκνευρισμός για τους χειρισμούς του Χρήστου Στυλιανίδη. Η κατάσταση που δημιουργήθηκε και μεταδιδόταν ζωντανά από τους τηλεοπτικούς δέκτες δημιούργησε βαρύ κλίμα και στο Μέγαρο Μαξίμου, που από ένα σημείο και μετά ανέλαβε να βρει λύσεις.
Λανθασμένη η εκτίμηση του φαινομένου
Η εκτίμηση για την έκταση του φαινομένου και το μέγεθος των προβλημάτων που προκάλεσε ήταν λανθασμένη, σύμφωνα με πληροφορίες, με αποτέλεσμα οι αποφάσεις να μην είναι αυτές που πρέπει. «Ο όγκος και το μέγεθος της χιονόπτωσης ξεπέρασε τις προβλέψεις», ανέφερε αρμόδια πηγή, εξηγώντας γιατί δεν λήφθηκε η απόφαση για αργία και κλείσιμο του Δημοσίου από τη Δευτέρα. Μια ανάλογη απόφαση θα είχε βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των δρόμων και στη μείωση των προβλημάτων σχεδόν σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Αττικής. Τα όσα συνέβησαν στην Αττική Οδό ήταν η χαριστική βολή στο κυκλοφοριακό κομφούζιο. «Θα συζητούσαμε για άλλο μέγεθος προβλημάτων αν η Αττική Οδός λειτουργούσε ως σύγχρονος αυτοκινητόδρομος», ανέφερε κυβερνητικό στέλεχος.
Η εκτίμηση που υπήρχε στην ηγεσία του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης, βασιζόμενη στα όσα μετέφερε η διοίκηση της εταιρείας, ήταν ότι μέσα σε λίγες ώρες θα είχε λυθεί το πρόβλημα. Αυτή η αισιοδοξία, που μετέφερε και προς το Μέγαρο Μαξίμου, αποδείχτηκε λανθασμένη και επιδείνωσε την κατάσταση. Ταυτόχρονα, αναζητούνταν λύση για το πού θα μεταφερθούν όσοι θα απεγκλωβίζονταν από τον αυτοκινητόδρομο. Χρειάστηκε να γίνει ένας συντονισμός από άλλα υπουργεία ώστε δυνάμεις της ΕΚΑΜ να βρεθούν επιτόπου για τον απεγκλωβισμό των πολιτών και να μεταφερθούν με τον προαστιακό στο αεροδρόμιο και με άλλα μέσα σε ξενοδοχείο για να μη μείνουν όλο το βράδυ στα αυτοκίνητά τους.
Από το Μέγαρο Μαξίμου δεν εγείρεται θέμα για τον κ. Στυλιανίδη, όμως συσσωρεύονται οι αστοχίες στη διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων. Τον Οκτώβριο είχε κλείσει ο Κηφισός, όταν χτύπησε την Αττική ο «Μπάλλος». Αυτή τη στιγμή, δεν αποδίδονται προσωπικές ευθύνες, αλλά τα ερωτήματα έχουν αρχίσει να τίθενται.
Ζήτημα τίθεται και για την εικόνα που παρουσίασαν οδικοί άξονες που ανήκουν στη δικαιοδοσία της Περιφέρειας Αττικής και ορισμένων δήμων του Λεκανοπεδίου. Με δυσκολία μπορούσαν να κινηθούν οι οδηγοί στη Συγγρού ή την παραλιακή, ενώ η κατάσταση σε κεντρικούς δρόμους των δήμων ήταν ακόμα χειρότερη, με τα αυτοκίνητα να μην μπορούν να κινηθούν καθόλου σε αυτούς.