Στην παρουσία της Ελλάδας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου (World Travel Market), αναφέρθηκε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος βρίσκεται στην αγγλική πρωτεύουσα.
Ο υπουργός ανέφερε πως ήδη έχουν έρθει τα πρώτα μηνύματα «συγκρατημένης αισιοδοξίας» στον ελληνικό τουρισμό για το 2020, τονίζοντας πως με τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα «η Ελλάδα θα σπάσει ακόμη πιο μεγάλα ρεκόρ και στην ποιότητα και όχι μόνο στην ποσότητα».
Μιλώντας νωρίτερα σε συνέντευξη για την ελληνική συμμέτοχη στην WTM του Λονδίνου, σε Έλληνες και ξένους ανταποκριτές, αναφέρθηκε στο 10ετες στρατηγικό πλάνο του υπουργείου για τον τουρισμό, που στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: την ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Θεοχάρης: Υπάρχει ζήτηση από εταιρίας μετά το κλείσιμο της Thomas Cook
Ο υπουργός Τουρισμού ανέφερε στις δηλώσεις του, πως παρά το κλείσιμο της εταιρίας Thomas Cook, υπάρχει μεγάλη ζήτηση για την Ελλάδα, από άλλες ταξιδιωτικές εταιρίες.
«Ήδη η ζήτηση και από αεροπορικές εταιρίες για να αντικαταστήσουν τις χαμένες θέσεις, αλλά και από τους τουριστικούς πράκτορες, ώστε να κάνουν συμφωνίες με τα ξενοδοχεία που είχαν συμφωνίες με την Thomas Cook και τις έχασαν, είναι πολύ αυξημένη και ισχυρή. Εμείς από την πλευρά μας θα ξεκινήσουμε τη διαφημιστική καμπάνια από πολύ νωρίς, από το πρώτο τρίμηνο και ιδανικά από τον Ιανουάριο του 2020 και με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσουμε και θα στηρίξουμε τους Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοχάρης.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι παρά τους φόβους για το Brexit, αλλά και την ελληνική οικονομική κρίση, η βρετανική αγορά εξακολουθεί να πηγαίνει καλά, σημειώνοντας αύξηση, όλα αυτά τα χρόνια, και όπως φαίνεται μάλλον θα είναι η πρώτη τουριστική αγορά για την Ελλάδα.
«Η βρετανική αγορά πάει πολύ καλά. Ηδη όπως φαίνεται από τα νούμερα θα είναι μάλλον η πρώτη τουριστική αγορά για τη χώρα μας. Εμείς είμαστε ευχαριστημένοι με μονοψήφια αύξηση στον αριθμό των τουριστών, αλλά διψήφια αύξηση στο τουριστικό εισόδημα. Γιατί θέλουμε να φύγουμε από τα νούμερα και να βελτιώσουμε την ποιότητα προϊόντος, να εστιάσουμε σε τουρίστες με υψηλότερα εισοδήματα», σχολίασε.
Θεοχάρης: Δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στον ανταγωνισμό που υπάρχει με γείτονες χώρες στον τουρισμό, όπως για παράδειγμα το δυναμικό άνοιγμα χωρών της βόρειας Αφρικής. «Μεσομακροπρόθεσμα δεν φοβόμαστε. Το αντίθετο. Όσο υπάρχει σταθερότητα στην περιοχή μας, στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και στη βόρειο Αφρική και στην ευρύτερη γειτονιά, αυτό θα αυξήσει τις ροές στην περιοχή, θα μεγαλώσει την πίτα και η χώρα μας έχει ένα πολύ ισχυρό προϊόν. Δεν έχει να φοβηθεί τίποτα», σχολίασε.
Αναφερόμενος επίσης στον δεκαετή στρατηγικό σχεδιασμό, είπε ότι είναι απαραίτητες οι στρατηγικές κατευθύνσεις στο επενδυτικό και θεσμικό πεδίο και αναγκαίος ο συντονισμός με τις τοπικές υπηρεσίες, ενώ βασικοί πυλώνες του θα είναι η διασυνδεσιμότητα και προσβασιμότητα του τουριστικού προϊόντος, οι επενδύσεις και η διαχείριση των προορισμών, η διαχείριση της εμπειρίας και των προϊόντων που προσφέρονται στους τουρίστες, η εκπαίδευση. «Θέλουμε να φύγουμε από την προώθηση των προορισμών και να πάμε στην προώθηση της εμπειρίας. Να δώσουμε λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα που υπάρχουν, να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο», είπε.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΕΟΤ, 'Αντζελα Γκερέκου, τόνισε ότι η Ελλάδα θέλει να συνεργαστεί και με μικρότερες εξειδικευμένες εταιρίες για τον θεματικό τουρισμό. «Ο τουρισμός εμπειρίας μέσα από την τοπική ταυτότητα, είναι ένας τέτοιος στόχος. Οι νέοι άνθρωποι ζητούν να ζήσουν ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από την εμπλοκή τους σε τοπικά ήθη και έθιμα, στον τρόπο ζωής των τοπικών κοινωνιών και σε εργαστήρια παραγωγής. Υπάρχουν τέτοιες προτάσεις» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η ελληνική συμμετοχή στην WTM Λονδίνου
Στην φετινή Διεθνή Τουριστική Έκθεση του Λονδίνου, παρουσιάζουν τα τουριστικά τους προϊόντα 109 φορείς από τις περιφέρειες της χώρας και φιλοξενούνται 86 συνεκθέτες του ΕΟΤ, που έχει αναλάβει τη διοργάνωση της προβολής. Το ελληνικό περίπτερο καλύπτει έναν από τους μεγαλύτερους χώρους εντός της έκθεσης, στον οποίο φιλοξενούνται συνολικά 23 τραπεζάκια.
Η 40η διεθνής έκθεση τουρισμού (World Travel Market) πραγματοποιείται στο Λονδίνο (4-6 Νοεμβρίου), στον εκθεσιακό χώρο ExCel, με τη συμμετοχή σχεδόν 5.000 εκθετών, ανάμεσα στους οποίους εταιρίες από όλο τον κόσμο που παρουσιάζουν στην παγκόσμια αγορά τους προορισμούς, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, σε όλους τους τομείς του τουρισμού. Κάθε χρόνο περισσότεροι από 30.000 επισκέπτες και επαγγελματίες τουρισμού παρίστανται στην έκθεση για να συμμετάσχουν στις συναντήσεις δικτύωσης, να συνομιλήσουν με τους εκθέτες και να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις στον παγκόσμιο τουρισμό. Στην έκθεση συμμετέχουν και εκπρόσωποι μεγάλων τουριστικών βιομηχανιών που αναζητούν επιχειρηματικές ευκαιρίες και νέα συμβόλαια συνεργασιών.
Ο κ. Θεοχάρης, μαζί με ομολόγους του από άλλες χώρες, πρόκειται να συμμετάσχει και στην υπουργική σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί στην WTM με θέμα «Τεχνολογία για την ανάπτυξη της υπαίθρου», με στόχο την ενθάρρυνση καλών πρακτικών στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της ανάπτυξης της υπαίθρου και της γεφύρωσης του χάσματος ανάμεσα στις αστικές και αγροτικές κοινότητες.