Τέμπη: Τέσσερις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας -Από το 2005 ως το 2015 - iefimerida.gr

Τέμπη: Τέσσερις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας -Από το 2005 ως το 2015

Τραγωδία στα Τέμπη
Τραγωδία στα Τέμπη /Φωτογραφία: AP/Vaggelis Kousioras
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τέσσερις συμβάσεις έχουν μπει στο μικροσκόπιο της Οικονομικής Εισαγγελίας. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, πριν από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, είχαν ξεκινήσει έρευνες για συμβάσεις εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, ανατάξεις, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.

Πρόκειται για συμβάσεις που είχαν υπογραφεί η μία το 2005, άλλες δύο το 2013 και μία ακόμα το 2015. Η κάθε μία αφορούσε άλλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, με ερευνώμενα αδικήματα την απιστία και την ηθική αυτουργία στην απιστία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανασύρθηκε από το αρχείο η επίμαχη σύμβαση 717

Ειδικότερα, για την επίμαχη σύμβαση 717 της τηλεδιοίκησης, οι εισαγγελικές αρχές είχαν προβεί σε αρχειοθέτηση της έρευνας, όμως τελικά ανασύρθηκε από το αρχείο, καθώς προέκυψαν νέα στοιχεία, και πλέον ερευνάται από τον Ευρωπαίο Εισαγγελέα.

Πλέον, με παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης θα διερευνήσει και τις υπόλοιπες καταγγελίες που ήρθαν στο φως μετά το τραγικό δυστύχημα για καθυστερήσεις και μη υλοποίηση των συμβάσεων εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος εποπτεύει την έρευνα μετά την παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, προσανατολίζεται στο να υποβάλει αίτημα για σύγκληση της ολομέλειας των εφετών Λάρισας, ώστε να οριστεί εφέτης ανακριτής για τη συνέχεια της ανάκρισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα αναζητηθούν ποινικές ευθύνες σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ

Οι έρευνες αναμένεται ότι θα στραφούν στην αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ που τοποθέτησαν τον συγκεκριμένο σταθμάρχη στο νευραλγικό πόστο του σταθμού της Λάρισας, καθώς και άλλων προσώπων που είχαν εμπλοκή στην υπόθεση.

Την ίδια ώρα, εξετάζεται το άνοιγμα άλλης έρευνας στην Αθήνα με αντικείμενο τη διερεύνηση των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των έργων ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο για επίσπευση της έρευνας

Νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε επιστολή του προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, ζήτησε η υπόθεση της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη να τεθεί σε υψηλή προτεραιότητα.

Τέμπη: Γνώριζαν για τις ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας από το 2017 -«Τα τρένα κυκλοφορούν τυφλά»

Στο μεταξύ, ήρθαν εκ νέου στην επιφάνεια οι καταγγελίες βουλευτών από το 2017 για τις ελλείψεις και την απουσία συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τον Ιούλιο του 2017, με αφορμή το δυστύχημα με τρεις νεκρούς, όταν τρένο στο Άδενδρο εκτροχιάστηκε και έπεσε σε σπίτι, ο βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος, που συνεργάζονταν με την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είχε καταθέσει ερώτησης προς τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, κάνοντας λόγο για «τραγική» κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και υποστηρίζοντας ότι συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεποικοινωνιών είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας με αποτέλεσμα τα τρένα να «κυκλοφορούν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων όπως την εποχή του Τρικούπη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τότε, έθετε τον κ. Σπίρτζη προ των ευθυνών του, σημειώνοντας ότι «έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στην περιοχή του Άδενδρου δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα και δεν θα χάνονταν τόσο άδικα τρεις ανθρώπινες ζωές; Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι ενδεχομένως η πραγματική αιτία του τ

Ο βουλευτής, κατήγγειλε ότι όταν ο Θάνος Βούρδας, κουμπάρος και άνθρωπος εμπιστοσύνης του τότε υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, ανέλαβε γραμματέας Μεταφορών, υπήρξε αλλαγή στη στάση του ΟΣΕ αλλά και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και εν μιά νυκτί, ενώ προηγουμένως απέρριπταν τις εισηγήσεις Βούρδα, που ζητούσε την αντικατάσταση των συστημάτων που λειτουργούσαν και όχι την ανάταξή τους, ανέκρουσαν πρύμναν μόλις εκείνος κατέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα Μεταφορών.

2017: Ο τότε υπουργός Μεταφορών/Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο τότε γ.γ. Μεταφορών (και κουμπάρος του υπουργού) Θάνος Βούρδας στην επιτροπή Εμπορίου της Βουλής / Φωτογραφία αρχείου: Intimenews/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
2017: Ο τότε υπουργός Μεταφορών/Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο τότε γ.γ. Μεταφορών (και κουμπάρος του υπουργού) Θάνος Βούρδας στην επιτροπή Εμπορίου της Βουλής / Φωτογραφία αρχείου: Intimenews/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

«Μήπως λοιπόν αυτό οφείλεται στη μετακίνηση του κ. Βούρδα, ο οποίος ήταν εισηγητής της πρότασης, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στη θέση του γ.γ Μεταφορών και όσα αναφέρονται παραπάνω είναι στάχτη στα μάτια για να καλυφθεί έτσι η αλλαγή στάσης;», ανέφερε ο κ. Νικολόπουλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2016 η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 3 συνάνθρωποί μας;» αναρωτιόταν ο βουλευτής, κάνοντας λόγο «για καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, στην οποία εμπλέκονταν όσοι διαχειρίστηκαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ την αμαρτωλή αυτή σύμβαση».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ