Έγγραφα τα οποία επιβεβαιώνουν ότι πράγματι υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του 2022 παρουσίασε σήμερα ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Παππάς.
Από τα έγραφα αυτά διαπιστώνεται, μάλιστα, ότι ήταν υποχρεωτικό για τους σταθμάρχες να προχωρούν σε αυτόματη χάραξη πορείας με τη χρήση του ηλεκτρονικού πίνακα, όπως άλλωστε υπογράμμισε και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης κατά την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την Τετάρτη.
Τι αναφέρει το έγγραφο του Νοεμβρίου που δημοσίευεσε ο Νίκος Παππάς
Πιο αναλυτικά, στο πρώτο έγγραφο που δημοσίευσε ο κ. Παππάς, από τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας Προγραμματισμού & Στήριξης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ με ημερομηνία 3.11.2022 και θέμα «Διάθεση σε εκμετάλλευση των σηματοδοτικών εγκαταστάσεων των θέσεων: Ορφανά, Δοξαράς, Κραννών, Μεζούρλος, Λάρισα», αναφέρεται μεταξύ άλλων:
«Με τη συντέλεση της Διοικητικής Παραλαβής προς Χρήση των σηματοδοτικών εγκαταστάσεων των σταθμών και στάσεων Ορφανών (ΟΡ), Δοξαρά (ΔΞ), Κραννώνος (ΚΡ), Μεζούρλου (ΜΖ) και Λάρισας (ΛΑ) ορίζονται τα παρακάτω:
1. Διατίθενται από την 8.11.2022 στην εκμετάλλευση οι σηματοδοτικές εγκαταστάσεις των θέσεων ΟΡ, ΔΞ, ΚΡ, ΜΖ και ΛΑ. Αρχικά οι εγκαταστάσεις αυτές διατίθενται δοκιμαστικά για διάστημα μιας εβδομάδας και στη συνέχεια, την 15.11.2022, για κανονική χρήση».
Στο σημείο 3 το εγγράφου περιγράφονται οι όροι κανονικής λειτουργίας που ισχύουν από την 15η Νοεμβρίου 2022 και μετά. Συγκεκριμένα: «Κατά την κανονική λειτουργία, οι σταθμάρχες υποχρεωτικά θα χαράσσουν σηματοτεχνικά διαδρομές με χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου:
- Λάρισα προς νότο. Προς βορρά βλ. §2δ»
- Παλαιφάρσαλος προς βορά (...)
- Μεζούρλος προς βορά και νότο (...)
Ειδικά στην περίπτωση της πορείας «Λάρισας προς βορρά» σημειώνεται στο §2δ πως «Στις περιπτώσεις όπου οι σταθμάρχες αναγκάζονται να μεταθέσουν τις αλλαγές με τον κλειθροδιακόπτη κάθε αλλαγής χωριστά, απαιτείται η ιδιαίτερη προσοχή τους κατά τη διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας».
Υποχρεωτικά με το αυτοποιημένο σύστημα από τις 23 Δεκεμβρίου η χάραξη της διαδρομής Λάρισας-Θεσσαλονίκης
Στο δεύτερο έγγραφο που προσκόμισε ο κ. Παππάς με 23.12.2022 αναφέρει ότι οι προβλέψεις του §2δ παύουν να ισχύουν και πως πλέον η χάραξη της διαδρομής Λάρισας – Θεσσαλονίκης θα γίνεται υποχρεωτικά με το αυτοποιημένο σύστημα.
Αναλυτικά:
«Στο πλαίσιο της κανονικής λειτουργίας των συστημάτων σηματοδότησης και μετά από αλληλογραφία και ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ, ορίζονται τα παρακάτω:
1. Σε συνέχεια του α’ σχετικού της ΕΡΓΟΣΕ, σας ενημερώνουμε ότι ο σχηματισμός διαδρομών εξόδου από τη Λάρισα προς Θεσσαλονίκη είναι δυνατός με χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Ως εκ τούτου η §2δ του δ σχετικού (μεμονωμένος χειρισμός καθεμίας αλλαγής τροχιάς) παύει να ισχύει. Οι σταθμάρχες Λάρισας, υποχρεωτικά, θα σχηματίζουν τη διαδρομή με τη χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτόσημα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».