Ταραντίλης: Τι προσφέρει η τεχνολογική καινοτομία στην εκπαίδευση -Ο ρόλος των καινοτόμων επιχειρήσεων - iefimerida.gr

Ταραντίλης: Τι προσφέρει η τεχνολογική καινοτομία στην εκπαίδευση -Ο ρόλος των καινοτόμων επιχειρήσεων

Χρήστος Ταραντίλης
Ο βουλευτής της ΝΔ Χρήστος Ταραντίλης στην Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, με προσκεκλημένους καθηγητές
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην εκπαιδευτική τεχνολογία και την καινοτόμο επιχειρηματικότητα ήταν αφιερωμένη η συνεδρίαση της Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής, υπό την προεδρία του βουλευτή Επικρατείας της ΝΔ, καθηγητή Χρήστου Ταραντίλη.

Προσκεκλημένοι ομιλητές στην Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας ήταν ο κ. Γ. Δουκίδης, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο κ. Λ. Ντουάνογλου, ιδρυτής και διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας Schoox και ο κ. Π. Σιώζος, συνιδρυτής και διευθύνοντας σύμβουλος της «LearnWorlds».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταραντίλης: Τα τελευταία χρόνια άλλαξε δραστικά το τοπίο της εκπαίδευσης

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κ. Ταραντίλης τόνισε την εκθετική ανάπτυξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας κατά τα τελευταία χρόνια και σκιαγράφησε τις συνθήκες που αναδεικνύουν τα ψηφιακά μέσα σε πολύτιμα εργαλεία τυπικής και μη-τυπικής μάθησης, αλλάζοντας δραστικά το τοπίο της εκπαίδευσης, της επαγγελματικής κατάρτισης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων.

Ταραντίλης: Τα θετικά στοιχεία που προσφέρει η εκπαιδευτική τεχνολογία

Ο κ. Ταραντίλης υποστήριξε ότι «η εκπαιδευτική τεχνολογία που φτάνει στους πολίτες του κόσμου μέσα από τη δραστηριοποίηση των εταιρειών εκπαιδευτικής καινοτομίας καλύπτει ατομικές και κοινωνικές ανάγκες», προσφέροντας, μεταξύ άλλων:
Εξ αποστάσεως προσβασιμότητα σε ψηφιακούς πόρους (ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, διαδικτυακά μαθήματα κ.πλ.) για οποιονδήποτε, οπουδήποτε κι αν βρίσκεται και επιθυμεί να εκπαιδευτεί, συμβάλλοντας στον εκδημοκρατισμό της γνώσης.

  • Δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με αναρίθμητους ανθρώπους από οποιοδήποτε μέρος της Γης.
  • Ευελιξία και εξατομίκευση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, όσον αφορά τον ρυθμό, το περιεχόμενο, το επίπεδο και την αξιολόγηση της μάθησης.
  • Διασκεδαστική και αποτελεσματική μάθηση με την αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας και άλλων τεχνολογικών δυνατοτήτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
  • Μείωση κόστους για παρόχους εκπαίδευσης και εκπαιδευόμενους.
  • Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τον περιορισμό των μετακινήσεων και της σπατάλης χαρτιού.

Τέλος, ο κ. Ταραντίλης ανέφερε ότι η παγκόσμια αγορά EduTech αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά ως το 2030, προσφέροντας οικονομικό και κοινωνικό όφελος από τη δημιουργία ταλέντου, μέσα από τις διαδικασίες της επανεκπαίδευσης και της αναβάθμισης δεξιοτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δουκίδης: Οι αλλαγές στην μετά - covid εποχή και οι δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι εργαζόμενοι

Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον καθηγητή κ. Δουκίδη, ο οποίος παρουσίασε τις αλλαγές που έφερε η πανδημία στον χώρο της εργασίας και τις αναγκαίες δεξιότητες που χρειάζεται να έχουν οι εργαζομενοι στη μετά-covid εποχή, με βάση πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπλέον, επεσήμανε την αναντιστοιχία προσόντων ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση στην αγορά εργασίας και συμπέρανε ότι η πιο σημαντική δεξιότητα είναι αυτή της συνεχούς μάθησης, ώστε κάθε εργαζόμενος να αναβαθμίζεται και να έχει επαγγελματικό μέλλον.

Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, η χώρα μας μπορεί να δημιουργήσει έναν εξωστρεφή, εξαγωγικό κλάδο εκπαιδευτικής τεχνολογίας, να προσελκύσει περισσότερους επενδυτές και, γενικότερα, να γίνει «ένα διεθνές τεχνολογικό κέντρο ανάπτυξης και έρευνας».

Ακολούθως, ο κ. Ντουάνογλου, που δραστηριοποιείται στον χώρο της εταιρικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης ταλέντου, αναφέρθηκε στον τρόπο λειτουργίας ενός
επιτυχημένου οικοσυστήματος νεοφυούς επιχειρηματικότητας, όπως αυτό των ΗΠΑ, και στις προϋποθέσεις για τον μετασχηματισμό μιας καλής ιδέας σε νεοφυή επιχείρηση (π.χ. πρόσβαση σε δεδομένα διεθνών αγορών, διαπραγματευτικές δεξιότητες, mentoring κ.λπ.).

Κατά την άποψή του, οι νεοφυείς επιχειρήσεις πρέπει από τα πρώτα τους βήματα να έχουν διεθνή προσανατολισμό και συγκεκριμένη εστίαση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σιώζος: Το μέλλον της εκπαίδευσης βρίσκεται online

Τέλος, ο κ. Σιώζος υποστήριξε ότι ο πολυτιμότερος πόρος τον 21 ο αιώνα είναι η γνώση και ότι «το μέλλον της εκπαίδευσης βρίσκεται online», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα υποκατασταθεί η φυσική εμπειρία μάθησης με έναν χαρισματικό δάσκαλο σε μία αίθουσα.

Κατά την άποψή του, πρέπει να αναγνωριστεί το e-learning ως ισότιμος τρόπος παροχής εκπαίδευσης και κάθε δημόσιος και ιδιωτικός φορέας να διερευνήσει πώς μπορεί να αξιοποιήσει την εκπαιδευτική τεχνολογία, που μπορεί να δώσει σύγχρονες λύσεις ειδικά σε μία χώρα με απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές και μεγάλη διασπορά, όπως η Ελλάδα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ