Οι μέρες της «ανακωχής» μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη τελείωσαν για τον ΣΥΡΙΖΑ.
Πλέον «με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων και την αλήθεια» θα αναδείξει, όπως έλεγαν στελέχη του, «τα εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία και τα οποία προφανώς δεν περιορίζονται στο ανθρώπινο λάθος που θα μπορούσε να έχει αποτραπεί εάν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».
Ένα πρώτο σημείο σύγκρουσης με την κυβέρνηση ήταν η σπουδή όπως έλεγαν από την αξιωματική αντιπολίτευση του πρωθυπουργού να συστήσει «υπερκομματική επιτροπή» για τη διερεύνηση των αιτίων που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη. «Ο ελεγχόμενος δεν μπορεί να ορίζει τον ελεγκτή του» επέμεναν από την Κουμουνδούρου και έβλεπαν προσπάθεια από το Μαξίμου να βγει ένα προεκλογικό πόρισμα, που θα επιβεβαιώσει αυτό που έσπευσε να προδικάσει χθες πως για όλα φταίει «κυρίως ένα ανθρώπινο λάθος».
Μάλιστα αυτό που υποστήριζαν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση έχουν υποπέσει σε εξαιρετικά σημαντικές αντιφάσεις.
- Πρόκειται για «τραγικό ανθρώπινο λάθος» όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, αφήνοντας να εννοηθεί πως όλα οφείλονται στο λάθος του σταθμάρχη ή τελικά φταίει πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως με σαφήνεια τόνισε ο πρώην υπουργός κ. Καραμανλής στην επιστολή παραίτησής του;
- Εάν πρόκειται για «τραγικό ανθρώπινο λάθος» γιατί ο κ. Μητσοτάκης απέδωσε στον παραιτηθέντα κ. Καραμανλή την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη» και γιατί ζήτησε τις παραιτήσεις των επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ;
- Εφόσον ο κ. Μητσοτάκης έβγαλε ήδη πόρισμα πως πρόκειται για «τραγικό ανθρώπινο λάθος», γιατί ανακοίνωσε στο διάγγελμά του τη σύσταση «υπερκομματικής επιτροπής» που θα διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος; Να διερευνήσει τι;
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης καθώς επίσης τι ακριβώς θα εγκαινίαζε στις 12:00 της Τετάρτης ο κ. Μητσοτάκης στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος, σύστημα τηλεδιοίκησης που δεν υπήρχε, όπως επιβεβαιώθηκε τραγικά από το δυστύχημα;
Η κυβέρνηση θεωρούν πως επιχειρεί μέσα από γενικόλογες αναφορές σε «διαχρονικές ευθύνες» να διαχύσει τις ευθύνες της καθώς όπως σημείωναν «τον Ιούνιο του 2019 παρέλαβε ολοκληρωμένη τη διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που η ολοκλήρωση της ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την εγκατάσταση του συστήματος ETCS και σύμβαση σε εκτέλεση του έργου για τη σηματοδότηση και τον τηλεχειρισμό της συγκεκριμένης γραμμής, με υλοποιημένο το μεγαλύτερο μέρος του και για λόγους που δεν γνωρίζει κανείς εδώ και 4 χρόνια, το έργο όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά και η Κομισιόν έχει καλέσει την κυβέρνηση να επιστρέψει τα χρήματα για το σύνολο του έργου».