Στην Αστυπάλαια θα βρεθεί σήμερα το μεσημέρι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το νησί που φιλοδοξεί να πρωτοπορήσει στην ηλεκτροκίνηση με το project της Volkswagen.
Ο πρωθυπουργός στις 15:20 θα συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen AG, Dr Herbert Diess, ενώ στις 16:30 θα παραβρεθεί στην παράδοση δωρεάς υπηρεσιακών αυτοκινήτων και φορτιστών από τη Volkswagen στις τοπικές αρχές (Αστυνομία, Λιμενικό).
Τέλος, στις 17:35 ο κ. Μητσοτάκης θα παραβρεθεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση με θέμα «Astypalea: smart & sustainable island - Progress Report, from vision to action».
Τον πρωθυπουργό στην Αστυπάλαια θα συνοδεύουν ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ο υπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Άκης Σκέρτσος, ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κώστας Σκρέκας, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, ο υφυπουργός Εξωτερικών, Κώστας Φραγκογιάννης και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Τι θα ανακοινωσει ο Μητσοτάκης από την Αστυπάλαια
Ο πρωθυπουργός από την Αστυπάλαια αναμένεται να κάνει ανακοινώσεις για τα επόμενα πράσινα ενεργειακά βήματα, ενώ θα αναφερθεί και σε νησιά που σε επόμενη φάση θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Αστυπάλαιας με ανάλογα πράσινα ενεργειακά πρότζεκτ.
Αναμένεται ακόμη να ανακοινώσει τη λειτουργία της πλατφόρμας e-astypalea μέσω της οποίας κάτοικοι και επιχειρηματίες του νησιού θα μπορέσουν να πάρουν επενδύσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το project της Volkswagen για την Αστυπάλαια
Η επένδυση «Smart & Sustainable Island» της VW στην Αστυπάλαια είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Νοέμβριο σε εκδήλωση, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Στόχος του φιλόδοξου project της Volkswagen είναι να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε μικρογραφία του μελλοντικού ενεργειακού συστήματος της Ελλάδας. Η επένδυσή της για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα συνδυαστεί με Ανανεώσιμες Πηγές και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, που θα εξασφαλίσουν σε μεγάλο βαθμό την ενεργειακή αυτονομία του νησιού.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό σύστημα του νησιού, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ολοκληρώσει μια μελέτη για την επίτευξη ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ άνω του 60%. Προβλέπει την ανάπτυξη ενός υβριδικού συστήματος που θα συνδυάζει παραγωγή από ΑΠΕ -αιολική και ηλιακή- με αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες.
Η μελέτη αυτή επικαιροποιείται με γνώμονα τις νέες ενεργειακές ανάγκες για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και τις εξελίξεις στο κόστος εγκατάστασης και εξοπλισμού, και αναμένεται να είναι έτοιμη τον επόμενο μήνα. Σημειώνεται πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση αυξάνει τις ενεργειακές ανάγκες μόνο κατά 15% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, μέγεθος που θεωρείται διαχειρίσιμο.
Το επόμενο βήμα είναι η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα περιγράφει το πλαίσιο αδειοδότησης του υβριδικού συστήματος και η διεξαγωγή διαγωνισμού από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για την επιλογή του αναδόχου του έργου.
Η «πράσινη» παραγωγή και η αποθήκευση ενέργειας θα συνδυαστούν με τεχνολογίες έξυπνης φόρτισης για τη διαχείριση της επιπλέον ζήτησης που δημιουργείται από τα ηλεκτρικά οχήματα.
Ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια
Σε ό,τι αφορά, τέλος, τον στόλο των αυτοκινήτων, υπολογίζεται ότι 982 ηλεκτρικά οχήματα είναι αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες για τις οποίες σήμερα απαιτούνται 1.494 συμβατικά οχήματα. Το μέγεθος του στόλου θα μειωθεί σημαντικά χάρη στην εισαγωγή νέων υπηρεσιών κινητικότητας κατά παραγγελία (on demand), όπως για παράδειγμα η κοινή χρήση αυτοκινήτων και οχημάτων μικρο-κινητικότητας (car-sharing) και υπηρεσιών μεταφοράς.
Σήμερα η Volkswagen, αναμένεται να παραδώσει τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δημόσιας χρήσης, ενώ θα παραδοθούν και δώδεκα σταθμοί φόρτισης από την ΔΕΔΔΗΕ.