Σταϊκούρας: «Έτοιμοι να χτίσουμε μια νέα γενιά έργων – Αυξήθηκε το ΠΔΕ για έργα υποδομών» - iefimerida.gr

Σταϊκούρας: «Έτοιμοι να χτίσουμε μια νέα γενιά έργων – Αυξήθηκε το ΠΔΕ για έργα υποδομών»

O Χρήστος Σταϊκούρας μιλάει στο συνέδριο για τις Μεταφορές
O Χρήστος Σταϊκούρας / Φωτογραφία: Eurokinissi, ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στα έργα που βαίνουν προς ολοκλήρωση ως το 2027 και στη δρομολόγηση έργων διαχείρισης υδάτων ύψους 1 δισ. ευρώ και σιδηροδρομικών υποδομών πάνω από 1,2 δισ. ευρώ, αναφέρθηκε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Κατά την διάρκεια του Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2024, που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε: «Το τελευταίο έτος αναλάβαμε από κοινού, πολιτεία και ιδιωτικός τομέας, συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την έγκαιρη υλοποίηση εμβληματικών έργων, αλλά ταυτόχρονα κάναμε και μία συμφωνία. Μια συμφωνία να δρομολογούμε έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεν μπορούμε να μοιράζουμε δισεκατομμύρια, χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα. Ειδικά όταν χρειάζονται πόροι και για την εκτέλεση υφιστάμενων έργων και για να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις, όπως ο Daniel. Προσπαθούμε συνεπώς να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε πρωτίστως να είμαστε συνεπείς προς τον ιδιωτικό τομέα», σημείωσε, ζητώντας από όλους τους εμπλεκόμενους να δουλέψουν ακόμα πιο εντατικά, ώστε να γίνει άμεσα η εκταμίευση των 2,2 δισ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι τις προηγούμενες ημέρες ψηφίστηκε η διάταξη για την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου από τα 330 εκατ. ευρώ που είχε έως τώρα, σε πάνω από 550-600 εκατ. ευρώ ετησίως από φέτος και για τα επόμενα χρόνια» πρόσθεσε ο υπουργός.

Σταϊκούρας: «Χρειαζόμαστε 1 δισ για φράγματα» 

Ο κ. Σταϊκούρας απέδωσε, σε μεγάλο βαθμό, στον καλύτερο βηματισμό που έχει επιτευχθεί με τον ιδιωτικό τομέα, το γεγονός ότι το τελευταίο έτος παραδόθηκαν ή και ολοκληρώνονται εμβληματικά έργα, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα προχωρούν, όπως είπε, με ικανοποιητικές ταχύτητες σημαντικά δημόσια έργα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένων των παραπάνω, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «είμαστε έτοιμοι φέτος να χτίσουμε την επόμενη μέρα μιας νέας γενιάς έργων, με πρότυπες προτάσεις, αλλά καλύτερα σχεδιασμένες από την πολιτεία, και με παραχωρήσεις, ένα μοντέλο που έχει πετύχει στη χώρα».

Αναφερθείς στην τεράστια πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «χρειαζόμαστε και έχουμε περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ώστε να κάνουμε μέσω δημοσίων έργων ή ΣΔΙΤ, φράγματα ανά την Ελλάδα, από τα οποία κάποια υλοποιούνται και άλλα δρομολογούνται, ενώ μέσα στο καλοκαίρι ήδη συμβασιοποιήθηκαν έργα 320 εκατ. ευρώ. Αλλά χρειαζόμαστε και επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ για να αντιμετωπίσουμε τις δυσμενείς επιπτώσεις του Daniel στη Θεσσαλία», διευκρινίζοντας πως αυτή η χρηματοδότηση θα λείψει από κάπου αλλού.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός στα μικρότερα έργα που εκτελούνται σε όλη την Ελλάδα, εστιάζοντας στις έννοιες της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής ανταποδοτικότητας.

«Το γεγονός ότι την ερχόμενη Παρασκευή, θα παραδοθούν, μετά από μία μεγάλη φυσική καταστροφή, δύο εξαιρετικά νηπιαγωγεία στον Παλαμά -και όπως λέει ο δήμαρχος καλύτερα από πριν- κι ένα εξαιρετικό Κέντρο Υγείας, αυτό σημαίνει πως αυτομάτως η καθημερινότητα του πολίτη σε αυτό το μικρό χωριό γίνεται καλύτερη και αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία για τις τοπικές κοινωνίες», είπε χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτό το πεδίο, όπως σημείωσε, το επόμενο χρονικό διάστημα, δρομολογείται μία σημαντική παρέμβαση, κυρίως σε σχολικές υποδομές, συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση κατά το ήμισυ από το ΠΔΕ. Εξέφρασε, δε, την πεποίθηση ότι ο ιδιωτικός τομέας θα συμβάλλει σημαντικά ως προς τα υπόλοιπα 250 εκατ. ευρώ που απαιτούνται.

Ως προς τον σιδηρόδρομο, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι, μετά από πολλά χρόνια, δρομολογούνται έργα που υπερβαίνουν τα 1,2 δισ. ευρώ μόνο για τον σιδηρόδρομο, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για εξασφαλισμένους πόρους. Από αυτούς, περίπου 450 εκατ. ευρώ προορίζονται για τη Θεσσαλία, με στόχο οι σιδηροδρομικές υποδομές να γίνουν καλύτερες και πιο ανθεκτικές και περίπου 200 εκατ. ευρώ για το τμήμα «Νέα Καρβάλη - Τοξότες».

«Εξασφαλίσαμε φέτος το καλοκαίρι ακόμα 520 εκατ. ευρώ από το CEF II για να κάνουμε κι άλλες παρεμβάσεις είτε στους δύο νέους corridors που υπάρχουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ένας Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και ο άλλος Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, είτε να επιδιορθώσουμε πράγματα που δεν έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση», επισήμανε.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Χρήστος Σταϊκούρας ΠΔΕ έργα υποδομές
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ