Σταϊκούρας από ΔΕΘ: Η εικόνα 80% εισιτηριοδιαφυγής στη Θεσσαλονίκη δεν γίνεται ανεκτή από τις 30/11 και μετά - iefimerida.gr

Σταϊκούρας από ΔΕΘ: Η εικόνα 80% εισιτηριοδιαφυγής στη Θεσσαλονίκη δεν γίνεται ανεκτή από τις 30/11 και μετά

Ο Χρήστος Σταϊκούρας /
Ο Χρήστος Σταϊκούρας / Intime News
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την ανάγκη μείωσης της εισιτηριοδιαφυγής υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαιρετίζοντας εκδήλωση του Υπερταμείου, στα εγκαίνια του περιπτέρου του, στην 88η ΔΕΘ.

«Η εικόνα 80% εισιτηριοδιαφυγής στη Θεσσαλονίκη δεν γίνεται ανεκτή από τις 30 Νοεμβρίου και μετά, οπότε παραδίδεται το μετρό στους πολίτες. Είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης απέναντι σε όλους τους άλλους πολίτες που πληρώνουν και αυτό είναι ευθύνη πρωτίστως των διοικήσεων των φορέων», σημείωσε χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταϊκούρας για τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης

Για τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι το έργο θα προχωρήσει και θα συμπληρώσει το μετρό γιατί ξεκινάει από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό. «Θα έχει 7 στάσεις αρχικά, ο διαγωνισμός πρέπει να γίνει μέσα στο 2025 και ήδη οι πόροι είναι εξασφαλισμένοι- 53,4 εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ. Το ενδιαφέρον είναι δεδομένο, τέσσερα επενδυτικά σχήματα», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε ότι το έργο συνδέεται και με την προβλήτα 6 του λιμανιού.

Γενικά για τα έργα στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε: «Δικαίως οι συμπατριώτες μας εδώ δεν μας εμπιστεύονται. Θεωρούν ότι διαχρονικά είμαστε αναξιόπιστοι απέναντι σε χρονοδιαγράμματα και δεσμεύσεις. Εκτιμώ, ότι ξεκινούμε αυτό να το αλλάζουμε».

Συνολικά, ο υπουργός ανέφερε ότι «το υπουργείο υλοποίησε τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει πριν έναν χρόνο στη ΔΕΘ και συγκεκριμένα: ο οδικός άξονας Άκτιο - Αμβρακία αποδόθηκε στην κοινωνία τον Ιανουάριο του 2024, ένα μεγάλο κομμάτι του Ε65 μέχρι την Καλαμπάκα αποδόθηκε πριν το Πάσχα του 2024 και το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα δοθεί στους πολίτες στις 30 Νοεμβρίου». Παράλληλα «τρέχουν» άλλα σημαντικά έργα, όπως η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, που θα είναι έτοιμη ως το τέλος του 2025, βρέθηκαν τα χρήματα από το ΕΣΠΑ ώστε να γίνει το έργο Γιάννενα - Κακαβιά, προχωρά το έργο Μπράλος - Άμφισσα με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το 2027, προχωρά η συντήρηση της Εγνατίας Οδού και θα κλείσει ως το τέλος του έτους ο διαγωνισμός για ένα σημαντικό τμήμα του ΒΟΑΚ, το Χανιά - Ηράκλειο, ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2025 ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, προχωράει η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα, θα ολοκληρωθεί ως το πρώτο τρίμηνο του 2026 το υπόλοιπο τμήμα του Ε65 και έχει προχωρήσει η διαδικασία ΣΔΙΤ στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έργα Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Δράμας - Αμφίπολης.

«Εξασφαλίστηκε σημαντική χρηματοδότηση για τον σιδηρόδρομο»

Για τον σιδηρόδρομο επισήμανε ότι εξασφαλίστηκε σημαντική χρηματοδότηση και ενδεικτικά ανέφερε ότι υπήρξε εξαιρετικό ενδιαφέρον για το σιδηροδρομικό κομμάτι Τοξότες - Καρβάλη, εξασφαλίστηκαν πόροι για την ενίσχυση των δομών και των υποδομών στο κομμάτι Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και βρέθηκαν πόροι για την ολοκλήρωση του έργου Πύθιο - Ορμένιο ώστε να ζητηθεί επιπλέον χρηματοδότηση για το έργο Αλεξανδρούπολη - Πύθιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχετικά με τα αεροδρόμια είπε ότι θα επιτευχθεί η βελτίωση των υποδομών των διαδρόμων και άλλων περιουσιακών στοιχείων. Παράλληλα, τόνισε: «έπρεπε να βρούμε τους πόρους για να αντιμετωπίσουμε και τις δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην καθημερινότητα του πολίτη. Αναφέρομαι σε 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ, πόρους που έπρεπε να βρεθούν για να μπορέσουμε να κάνουμε μόνιμη αποκατάσταση των φυσικών καταστροφών στη Θεσσαλία». Μεταξύ άλλων, για το πεδίο των μεταφορών ο κ. Σταϊκούρας δεσμεύτηκε ότι στην Αθήνα θα υπάρξουν 950 καινούρια λεωφορεία ως το τέλος του καλοκαιριού του 2025.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Στέφανος Γιουρέλης, αναφέρθηκε στη δημιουργία επιχειρηματικών δράσεων στη διώρυγα της Κορίνθου και γνωστοποίησε ότι θα δημιουργηθούν μουσείο, πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, μαγαζιά και μαρίνα.

Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, αναφέρθηκε στην προσπάθεια ανάκαμψης που βρίσκεται σε εξέλιξη και έκανε λόγο για αναδιοργάνωση και επικαιροποίηση δομών και εμπορικών προϊόντων καθώς και για αξιοποίηση των παγίων στοιχείων της επιχείρησης. «Το ΕΛΤΑ είναι σε μια διαδικασία προμήθειας και αλλαγής 250 οχημάτων εξυπηρέτησης, επικαιροποίησης ενός στόλου διαμεταγωγών με πολύ μεγάλες νταλίκες που θα είναι τουλάχιστον δέκα, 1500 οχημάτων αστικής εξυπηρέτησης κ.ο.κ», συμπλήρωσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, γνωστοποίησε ότι στόχος του ΟΑΣΑ είναι στις 23 Δεκεμβρίου να εισαχθεί σε όλο το δίκτυο των συγκοινωνιών η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής του εισιτηρίου στο σημείο εισόδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη σημασία των λιμανιών αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, ο οποίος τόνισε ότι το 76% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορίου γίνεται μέσω θαλάσσης. Παράλληλα σημείωσε ότι οι προοπτικές της βόρειας Ελλάδας είναι απίστευτα μεγάλες, γιατί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνορεύει με χώρες που δεν έχουν λιμάνια.

Ο διευθυντής Υποθέσεων Παραχώρησης (Concession Affairs Manager) της Fraport Greece, Κώστας Κεραμιδάς, μίλησε αναλυτικά για τα έργα που έχουν γίνει στα αεροδρόμια τα τελευταία τέσσερα χρόνια και πρόσθεσε ότι η Fraport επενδύει πλέον στις νέες τεχνολογίες και στην αντικατάσταση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ