Σταϊκούρας από Βουλή: Ναι, εγώ μετακινούμαι με τρένα -Οι 17 πρωτοβουλίες για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο - iefimerida.gr

Σταϊκούρας από Βουλή: Ναι, εγώ μετακινούμαι με τρένα -Οι 17 πρωτοβουλίες για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας / Φωτογραφία: Intimenews-ΚΑΜΣΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Ναι, εγώ μετακινούμαι με τα τρένα» τόνισε κατηγορηματικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.

Χρησιμοποιώντας το προσωπικό του παράδειγμα ο κ. Σταϊκούρας επιχείρησε να «διασκεδάσει» την εντύπωση που κυριαρχεί ότι τα τρένα δύο χρόνια μετά τα Τέμπη δεν είναι ασφαλή και να απαντήσει στην κριτική που δέχτηκε από τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους των κομμάτων της αντιπολίτευσης για την δέσμευση του πρωθυπουργού ότι  η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα είναι μία «άρτια» και «ασφαλής» γραμμή έως το 2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είχε προηγηθεί ο Δημήτρης Μάντζος από το ΠΑΣΟΚ που προκαλούσε τον υπουργό  αν «μπορεί να εγγυηθεί ότι οι μεταφορές είναι ασφαλείς ή πρέπει να περιμένουμε τις εκλογές για να ανεβαίνουν στα τρένα με ασφάλεια και όχι με τη δική τους ατομική ευθύνη;».

«Πρέπει να τελειώνουμε με τη νοοτροπία του ''πάμε και όπου βγει'' και σε αυτό το καθήκον παραμένουμε προσηλωμένοι» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας που υποστήριξε ότι «δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις» για τα διαχρονικά προβλήματα του σιδηροδρόμου που αναδείχτηκαν με τον πιο τραγικό τρόπο στα Τέμπη.

Σταϊκούρας για ατύχημα με τρένο στην Ημαθία: Μίλησα και με τους δύο γονείς του μαθητή όχι μία φορά, πολλές φορές

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έδωσε και απάντηση για το σημερινό ατύχημα στην Ημαθία, όταν τρένο χτύπησε μαθητή. Όπως είπε, επικοινώνησε πολλές φορές με τους γονείς του μαθητή, ενώ απευθυνόμενος προς την αντιπολίτευση ανέφερε: «μίλησα και με τους δύο γονείς όχι μία φορά, πολλές φορές. Και καλό θα ήταν να ενημερωθείτε αν υπάρχει φυλασσόμενη διάβαση στα 200 μέτρα. Να δείτε τι γίνεται εκεί, ενώ υπάρχει φυλασσόμενη διάβαση στα 200 μέτρα. Έχω μιλήσει μέσω του τοπικού συναδέλφου βουλευτή τουλάχιστον 5 φορές με τους γονείς».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ζήτημα έθεσαν νωρίτερα οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι. Η Έφη Αχτσιόγλου από τη Νέα Αριστερά ανέφερε ότι “ένας μαθητής χτυπήθηκε από ένα τρένο στην Ημαθία, επειδή δεν υπήρχε φωτοσήμανση και μπάρα. Έχετε να δώσει μια απάντηση; Ζούμε ένα έγκλημα διαρκείας σε αυτήν την υπόθεση”. Στη συνέχεια ο Νίκος Καραθανασόπουλος από το ΚΚΕ, είπε σκωπτικά “το ΕΠΑΛ Ημαθίας “φύτρωσε” ξαφνικά στις γραμμές; Ατομική ευθύνη είναι αν θα περάσεις τη γραμμή; Χωρίς φύλαξη, χωρίς τίποτα; Τι είναι όλα αυτά; Ο ασφαλής σιδηρόδρομος του 21ου αιώνα;”.

Σταϊκούρας: Οι πιο σημαντικές πρωτοβουλίες για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο από τον Ιούλιο του 2023

  1. Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε. Δηλαδή, πριν τις καταστροφές του Daniel, ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 100%. Στο τμήμα που επλήγη, προκειμένου να είναι ασφαλής η κυκλοφορία, οι διασταυρώσεις των συρμών γίνονται στους σταθμούς Λιανοκλαδίου και Λάρισας, οι οποίοι καλύπτονται από σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, και ενδιάμεσο σταθμό ελέγχου τον Παλαιοφάρσαλο. Επίσης, τον Δεκέμβριο του 2024, για το τμήμα Τιθορέα - Δομοκός, ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, με τη Σύμβαση 635.
  2. Τον Νοέμβριο του 2023 ολοκληρώθηκε η παράδοση της Σύμβασης για την εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS επί της γραμμής.
  3. Τον Μάρτιο του 2024 υπεγράφη, η Σύμβαση μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και Hitachi Rail για την αποκατάσταση των συστημάτων ETCS σε 115 μονάδες επί συρμών. Έως σήμερα έχουν αναταχθεί 72 μονάδες, και, τον Σεπτέμβριο του 2025, θα έχουν αναταχθεί και οι υπόλοιπες 43 μονάδες.
  4. Σήμερα, το σύστημα τηλεπικοινωνίας GSM-R είναι εγκατεστημένο στο 78% της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη, έχοντας ανατάξει τις ζημιές που προκάλεσε ο Daniel. Επίσης, είναι εγκατεστημένες 100 μονάδες GSM-R επί συρμού, έχοντας λάβει, τον Ιούλιο του 2023, τη σχετική αδειοδότηση από τη ΡΑΣ. Εκτιμάται ότι στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2025, και το σύστημα GSM-R θα είναι πλήρως λειτουργικό, πλην του τμήματος Τιθορέα - Δομοκός.
  5. Το διάστημα Αύγουστος - Σεπτέμβριος 2023, προστέθηκαν 2 Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 5. Επίσης, από το 2024, λειτουργούν 3 καινούργια Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στα 4. Τέλος, το 2025 τέθηκε, για πρώτη φορά, σε λειτουργία σύστημα επιτήρησης κυκλοφορίας συρμών στο τμήμα της μονής γραμμής μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων.
  6. Την περίοδο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2023, τοποθετήθηκαν 300 κάμερες για τη συνεχή παρακολούθηση των συρμών σε σήραγγες.
  7. Το 2024, για πρώτη φορά, εκκινήσαμε τη διαγωνιστική διαδικασία για την αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων παλαιάς τεχνολογίας, με πιστώσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ.
  8. Τον Ιούλιο του 2023, ο ΟΣΕ υπέγραψε, για πρώτη φορά, Σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, 5ετούς διάρκειας, στο πλαίσιο της οποίας αυξάνεται η ετήσια χρηματοδότησή του από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ.
  9. Σήμερα, το προσωπικό του ΟΣΕ αριθμεί 1.317 άτομα, έναντι 1.096 ατόμων στο τέλος του 2023. Παράλληλα, σε περίπου 1 μήνα, ολοκληρώνεται η πρόσληψη, μέσω ΑΣΕΠ, 140 νέων μόνιμων στελεχών. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών η αύξηση προσωπικού κατά 100 μονίμους υπαλλήλους.
  10. Τον Δεκέμβριο του 2024, ψηφίστηκε ο ν. 5167, όπου δημιουργήθηκε ενιαίος Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής, η εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος». Στόχος η νέα εταιρεία να λειτουργεί με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές, να στελεχωθεί από εξειδικευμένο προσωπικό και να υιοθετήσει σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης έργων και απόδοσης.
  11. Τον Οκτώβριο του 2024, υπεγράφη σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την εκπόνηση στρατηγικού, επιχειρησιακού και επενδυτικού προγράμματος ανάπτυξης των σιδηροδρομικών μεταφορών.
  12. Τον Απρίλιο του 2024, υποβάλαμε, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Σχέδιο Δράσης για την Ασφάλεια και τη Διαλειτουργικότητα, που καταρτίσαμε σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Το Σχέδιο Δράσης εφαρμόζεται. Έχουν ήδη υποβληθεί 3 αναφορές προόδου. Το εν λόγω Σχέδιο Δράσης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2026, περιλαμβάνει τις περισσότερες από τις συστάσεις ασφαλείας που το Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ κάνει προς τον ΟΣΕ, τη ΡΑΣ και τη Hellenic Train. Τονίζεται βέβαια, για όσους δεν έχουν διαβάσει το Πόρισμα, ότι 4 από τις συστάσεις ασφαλείας είναι προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, και 2 προς άλλο Υπουργείο που δεν σχετίζεται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
  13. Τον Σεπτέμβριο του 2023, στελεχώθηκε o ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Και τον Δεκέμβριο του 2024, με το ν. 5167, ενισχύθηκε θεσμικά τόσο η λειτουργική ανεξαρτησία όσο και η οικονομική αυτονομία του, αυξάνοντας τις συνολικές οργανικές θέσεις και υπερδιπλασιάζοντας τον προϋπολογισμό του.
  14. Υλοποιούνται επενδύσεις υποδομών, ύψους 3 δισ. ευρώ, που πρόσφατα εξασφάλισε η Κυβέρνηση μέσω χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF)», και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Αυτές είναι οι πιο σημαντικές πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για την ενίσχυση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο μετά τον Ιούλιο του 2023. Το έργο που έχει γίνει όμως στο Υπουργείο, την ίδια περίοδο, εκτείνεται και σε άλλα πεδία» τόνισε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε:

  • -Μετά από 18 χρόνια, το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδόθηκε στην κοινωνία, και επίκειται η επέκτασή του προς την Καλαμαριά.
  • -Μετά από 10 χρόνια, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος θα ολοκληρωθεί εντός του έτους.
  • -Μετά από 15 χρόνια, κυκλοφορούν ήδη 515 νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και αναμένονται άλλα 550 το επόμενο εξάμηνο.
  • -Μετά από 21 χρόνια, ανανεώνουμε 14 συρμούς της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ, ώστε να έχουμε περίπου 10 πρόσθετα τρένα μέχρι το τέλος του 2026.

Η 28η Φεβρουαρίου 2023 καταγράφεται, στη συνείδηση της κοινωνίας μας, ως ημέρα εθνικού πένθους και μνήμης για τους συνανθρώπους μας που έχασαν τη ζωή τους στην τραγωδία των Τεμπών. Οι περισσότεροι ήταν νέα παιδιά. Το πάνδημο κοινωνικό αίτημα για την ανάδειξη της αλήθειας και την απόδοση δικαιοσύνης είναι δίκαιο και εύλογο, όπως κατέδειξε και η μαζική και ειρηνική συμμετοχή των πολιτών στα συλλαλητήρια.

ο ίδιο και η απαίτηση των συμπολιτών μας να τελειώσουμε με τη νοοτροπία του «πάμε κι όπου βγει». Σε αυτό το ανθρώπινο, εθνικό και πολιτικό καθήκον παραμένουμε προσηλωμένοι. Οι δράσεις που σας ανέπτυξα, τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτά που υλοποιούνται, έχουν ως σκοπό τη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας, τον περιορισμό των πιθανών επιπτώσεων του ανθρώπινου λάθους και τη συγκρότηση ενός σύγχρονου συστήματος λειτουργίας του σιδηροδρόμου. Καταλήγω, μαγικές λύσεις σε μακροχρόνια προβλήματα δεν υπάρχουν. Απαιτείται υπομονή, σχέδιο, εθνική συνεννόηση, πείσμα και στοχο-προσήλωση. Χρειάζεται μεγάλη και συνεχής προσπάθεια, για να καλύψουμε ακόμα περισσότερο τις αδυναμίες και τις υστερήσεις και να φέρουμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο επίπεδο που οραματιζόμαστε και αξίζει στους πολίτες και τη χώρα. Ως Κυβέρνηση συνεχίζουμε αυτή την εθνική προσπάθεια, με σοβαρότητα, μεθοδικότητα, επιμονή και σταθερά βήματα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ