Σταϊκούρας: «Αποκατάσταση ζημιών και υλοποίηση έργων σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα» - iefimerida.gr

Σταϊκούρας: «Αποκατάσταση ζημιών και υλοποίηση έργων σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα»

O Χρήστος Σταϊκούρας
O Χρήστος Σταϊκούρας
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην υλοποίηση πλήθους οδικών, αντιπλημμυρικών και κτιριακών έργων τα οποία θα προσδώσουν αναπτυξιακό πρόσημο σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, αναφέρθηκε o Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.

«Με το σύνολο αυτών των παρεμβάσεων αναβαθμίζουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών, ενισχύουμε την ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, υποστηρίζουμε την παραγωγική δραστηριότητα, το εμπόριο και τον τουρισμό, συμβάλλουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αύξηση του εισοδήματος των πολιτών, τονώνουμε την κοινωνική συνοχή» ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών που πρόσθεσε: «Επιδιώκουμε η Θεσσαλία και η Στερεά Ελλάδα να διατηρήσουν, με ακόμη καλύτερους όρους, τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της πατρίδας μας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σημεία της ομιλίας του Χρ. Σταϊκούρα

«Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσουμε δράσεις και πρωτοβουλίες για:

1ον. Την ανακατασκευή των υποδομών που καταστράφηκαν με όρους υψηλότερης ανθεκτικότητας απέναντι στην εντεινόμενη κλιματική κρίση, και

2ον. Τη δημιουργία νέων υποδομών, οι οποίες θα προσδώσουν ενισχυμένο αναπτυξιακό πρόσημο στις δύο Περιφέρειες.

Συγκεκριμένα:

Αποκατάσταση ζημιών, σε δρόμους και γέφυρες, από φυσικές καταστροφές. Υλοποιούμε, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ένα πλήθος έργων για την αποκατάσταση των οδικών υποδομών, προϋπολογισμού περίπου 900 εκατ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτά περιλαμβάνουν παρεμβάσεις σε περισσότερες από 1.000 θέσεις (Μαγνησία: 309, Λάρισα: 120, Καρδίτσα: 257, Τρίκαλα: 241, Φθιώτιδα: 17, και Εύβοια, 57). 

2ον. Σιδηροδρομικά έργα.

Το ύψος των παρεμβάσεων αποτιμάται στα 463 εκατ. ευρώ και αφορά στη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό:

  • στον κύριο άξονα,
  • στη γραμμή Λάρισα – Βόλος,
  • στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και
  • στο τρενάκι του Πηλίου.

3ον. Αποκατάσταση ζημιών σε σχολεία.

Ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης ζημιών σε 33 σχολικές μονάδες, σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, προϋπολογισμού 30,5 εκατ. ευρώ, με το κόστος να καλύπτεται από δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

4ον. Υλοποίηση υδραυλικών και αντιπλημμυρικών έργων.

Ενδεικτικά, μόνο για τα πολύ πρόσφατα:

 i. Προβλέπεται η κατασκευή έργων ύψους 43 εκατ. ευρώ, από τον παραχωρησιούχο, για την αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών πέριξ του Ε65.

 ii.Υπεγράφη, την 1η Ιουνίου 2024, η σύμβαση κατασκευής ταμιευτήρα στη θέση Αγιόκαμπος – Λιβαδότοπος. Το έργο θα καλύψει την άρδευση της πεδιάδας Αγιάς – Ανάβρας, έκτασης 13.650 στρεμμάτων, των παρόχθιων περιοχών του ρέματος Πουρί και των παραλιακών περιοχών Αγιόκαμπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 iii. Συμβασιοποιήθηκε, στις 2 Μαΐου 2024, η κατασκευή δικτύων άρδευσης στον νομό Τρικάλων.

 iv. Βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης το εξαιρετικά σημαντικό έργο ΣΔΙΤ της κατασκευής φράγματος στον ποταμό Ενιπέα.

5ον. Υλοποίηση σημαντικών οδικών έργων.

Οι νέοι, σύγχρονοι και ασφαλείς δρόμοι διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών και όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.

Στη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία υλοποιούνται εμβληματικά οδικά έργα. 

i. Παραδώσαμε, με τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ενοποιημένο, το μεγαλύτερο τμήμα, του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, του Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα. Πρόκειται για τον 3ο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η πρόοδος στα τελευταία 46 χλμ., μέχρι την Εγνατία Οδό, προσεγγίζει, πλέον, το 50%. 

ii.Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, και  ολοκληρώνονται οι γεωτεχνικές μελέτες σε τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

iii. Δρομολογείται η Παράκαμψη της Χαλκίδας, όπου συμβασιοποιήθηκαν οι μελέτες του έργου και υποβλήθηκε ο φάκελος για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ, καθώς και ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Εύβοιας.

6ον. Υλοποίηση νέων κτιριακών υποδομών, σε πανεπιστήμια, δικαστικά μέγαρα, νοσοκομεία κ.α.

Αναφέρω ενδεικτικά:

i. Την ανέγερση νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Βόλο και Λαμία, νέας πτέρυγας στο Δικαστικό Μέγαρο Καρδίτσας και ανακατασκευής του Δικαστικού Μεγάρου Τρικάλων. Ολοκληρώθηκε, τον Μάιο του 2024, ο πρώτος κύκλος ανταγωνιστικού διαλόγου και προχωράμε στον δεύτερο.

ii. Την ανέγερση φοιτητικών εστιών και άλλων εκπαιδευτικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων σε Βόλο και Λαμία, με φορέα Υλοποίησης το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. 

 iii. Την ανέγερση Πτέρυγας Ακτινοθεραπείας, Χημειοθεραπείας και Πυρηνικής Ιατρικής στο Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας και την αναβάθμιση του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών, καθώς και την ενεργειακή αναβάθμιση στο «Κουτλιμπάνειο – Τριανταφύλλειο» Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

iv. Την ανέγερση νέου κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καρδίτσας.

Με το σύνολο αυτών των παρεμβάσεων:

  • αναβαθμίζουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών,
  • ενισχύουμε την ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών,
  • υποστηρίζουμε την παραγωγική δραστηριότητα, το εμπόριο και τον τουρισμό,
  • συμβάλλουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αύξηση του εισοδήματος των πολιτών,
  • τονώνουμε την κοινωνική συνοχή.

Επιδιώκουμε η Θεσσαλία και η Στερεά Ελλάδα να διατηρήσουν, με ακόμη καλύτερους όρους, τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της πατρίδας μας.

Και από το βήμα της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών, επιτρέψτε μου να επαναλάβω δύο πράγματα.

Πρώτον, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με υπευθυνότητα και μεθοδικότητα για να παραμείνουμε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας και δεύτερον, θα συνεχίσουμε να  τείνουμε ευήκοα ώτα σε προτάσεις, προβληματισμούς, αλλά και νέες ιδέες.» 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ