Τους λόγους για τους οποίους η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να στηρίξει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και τον διεθνή αερολιμένα στα Σπάτα για τις απώλειες που υπέστησαν την περίοδο της πανδημίας, ανέλυσε στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Κάθε χώρα σπεύδει να υποστηρίξει την βαριά της βιομηχανία και ο ελληνικός τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων», είπε ο υπουργός των οικονομικών κατά την επίμαχη συζήτηση.
Ο κ. Σταϊκούρας ωστόσο υπενθύμισε την δρακόντια σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε η χώρα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2015, με την ιδιωτική εταιρία λέγοντας πως η οικονομική ενίσχυση εμπίπτει στα μέτρα που αφορούν τους κινδύνους που ανέλαβε το δημόσιο.
«Η οικονομική ενίσχυση κρίνεται αναγκαία γιατί η εταιρία υπέστη απώλεια εσόδων! Η επιβατική κίνηση περιορίστηκε για το 2020 σε ποσοστό 70,5% σε σχέση με 19’ και 72,1% σε σχέση με προβλέψεις του οικονομικού μοντέλου όπως εφαρμόζεται σύμφωνα με σύμβαση παραχώρησης! Σύμφωνα με επισκόπηση οικονομικών συνεπειών πανδημίας που διενεργήθηκε από ιδιωτική εταιρία για το ΤΑΙΠΕΔ τα κέρδη του 2020, υπολείπονται κατά 178 εκατ. ευρώ!», είπε και κατέληξε: «Προλαμβάνουμε συνέπειες με σημαντικές προεκτάσεις που επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα το σύνολο πληθυσμού της χώρας!».