Τα 4 μέτρα για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας και των ανατιμήσεων ανακοίνωσε ο Κώστας Σκρέκας.
Τα 4 μέτρα για τις ανατιμήσεις, την αισχροκέρδεια και την προστασία του καταναλωτή
Μέτρο 1ο
Εξασφαλίζουμε μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση
Με ειδική πινακίδα αναδεικνύουμε στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών.
Η μείωση τιμής θα είναι πάνω και πέρα των όποιων ειδικών προωθητικών προσφορών κάνουν ήδη.
Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού πριν της 20/9/23 όπου ανακοινώνονται τα μέτρα.
Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα επιβάλλεται πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ/κωδικό προϊόντος.
Στόχος μας είναι σε βασικά προϊόντα για τη διαβίωση του νοικοκυριού
-η μόνιμη και ορατή μείωση τιμής στο ράφι
-και η τόνωση του ανταγωνισμού.
Μέτρο 2ο
Ελέγχουμε αυστηρά τους προμηθευτές, όπως και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Από την ψήφιση της αντίστοιχης διάταξης τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.
Μέτρο 3ο
Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά
Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά.
Στόχος μας είναι
• η τόνωση του ανταγωνισμού
• -και η ενίσχυση της διαφάνειας στις τιμές των οπωροκηπευτικών
Μέτρο 4ο
Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών - ο καταναλωτής σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας
Ενδυναμώνουμε τον καταναλωτή και τον καθιστούμε σύμμαχό μας στη μάχη κατά της ακρίβειας.
Αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών
όσον αφορά
τόσο την τηλεφωνική γραμμή 1520
όσο και τον ειδικό ιστότοπο για τις καταγγελίες.
Σχεδιάζουμε και ενεργοποιούμε ειδική εφαρμογή (app) για την υποβολή καταγγελιών και μέσω κινητού τηλεφώνου.
Ολοκληρώνοντας θέλω να ξεκαθαρίζω και πάλι ότι βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η στήριξη της Ελληνικής οικογένειας απέναντι στην παγκόσμια πληθωριστική κρίση αλλά και η αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας από αυτούς που αδιαφορούν για το νόμο και δεν σέβονται την Ελληνική κοινωνία.
Όσοι παρανομήσουν θα το πληρώσουν ακριβά».
Τέσσερα μέτρα στη Θεσσαλία
Νωρίτερα ο υπουργός Ανάπτυξης είχε παρουσιάσει τα 4 μέτρα που έχουν ληφθεί ειδικά για τη Θεσσαλία, τα οποία είναι:
- Πλαφόν στο νερό.
- Κλείδωσε το πλαφόν κέρδους σε όλες τις εταιρείες διατροφής.
- Ζητήθηκε από τις αλυσίδες πώλησης τροφίμων, ηλεκτρικών συσκευών και ύπνου να χαμηλώσουν τις τιμές τους - Πωλούνται προϊόντα σε τιμές κάτω του 20%. Καταγράφονται αυξήσεις στον τζίρο των σούπερ μάρκετ που φθάνει το 80%.
- Απεστάλησαν κλιμάκια ελέγχου από τη ΔΙΜΕΑ για να ελεγχθεί η αγορά και έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις. Επιβλήθηκαν πρόστιμα 110.000 ευρώ την τελευταία εβδομάδα στη Θεσσαλία. Ζητήθηκαν έλεγχοι και σε λαϊκές.