Πτώση Phantom: «Κοίταξα κάτω και είδα μια έκρηξη, φωτιά στη θάλασσα» -Η μαρτυρία του πιλότου του 2ου αεροσκάφους - iefimerida.gr

Πτώση Phantom: «Κοίταξα κάτω και είδα μια έκρηξη, φωτιά στη θάλασσα» -Η μαρτυρία του πιλότου του 2ου αεροσκάφους

Σε εξέλιξη οι έρευνες για την πτώση του Phantom F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας
Σε εξέλιξη οι έρευνες για την πτώση του Phantom F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Χωρίς αποτέλεσμα είναι οι έως τώρα έρευνες για τον εντοπισμό του σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο έπεσε χθες ανοιχτά της Ανδραβίδας.

Τα αίτια της τραγωδίας με την πτώση του Phantom F-4, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του συγκυβερνήτη του μαχητικού αεροσκάφους, υποσμηναγού (Ι) Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά. Οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας συνεχίζουν τις εξονυχιστικές έρευνες προκειμένου να εντοπίσουν συντρίμμια του Phantom, ενώ στο μικροσκόπιο έχουν μπει και οι μαρτυρίες του πιλότου του άλλου μαχητικού που πετούσε μαζί με το μοιραίο αεροσκάφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα»

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, ο κυβερνήτης του F-4 Phantom (ήταν το Νο 1) είδε με τα μάτια του τη συντριβή του μοιραίου μαχητικού.

«Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής, κι ενώ πετούσαμε σε ύψος περίπου 300 ποδών, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No 2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα», δήλωσε στους συναδέλφους του ο πιλότος του 1ου αεροσκάφους μόλις προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο Κώστας Συμεωνίδης.

Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του Phantom

Συνεχίζονται, εν τω μεταξύ, οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή του Αμβρακικού για την ανεύρεση του 31χρονου σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη μετά την πτώση του μοιραίου F-4 Phantom της Πολεμικής Αεροπορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον ρεπόρτερ της ΕΡΤ Γιώργο Σιδέρη, στο Κατάκολο, όπου χθες εκβράστηκαν συντρίμμια του μαχητικού αεροσκάφους, έχει μεταφερθεί ένα μικρό ρομπότ που ψάχνει σε βάθος μέχρι και 100 μέτρων για να εντοπίσει κάτι στον βυθό της περιοχής.

Πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος που συμμετέχουν στις έρευνες βρίσκονται στο λιμάνι του Κατάκολου και «σαρώνουν» την περιοχή, μαζί με ένα αεροσκάφος C-130, ένα ελικόπτερο Super Puma και ένα S-70.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας το C-130 έριχνε φωτοβολίδες για να φωτίσει την περιοχή των ερευνών, βοηθώντας τα πλωτά μέσα του Λιμενικού αλλά και τα ελικόπτερα Σούπερ Πούμα, τα οποία εναλλάσσονταν όλο το βράδυ «σκανάροντας» όλη την περιοχή.

Νωρίτερα σήμερα πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στον Άγιο Νικόλαο Κατακόλου, στη μνήμη του 29χρονου συγκυβερνήτη του Phantom, υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, που έχασε τη ζωή του χθες στη μοιραία πτώση του μαχητικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άγνωστα παραμένουν τα αίτια της τραγωδίας

Φως στα αίτια της τραγωδίας προσπάθησαν να ρίξουν χθες, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Ο κ. Φραγκούλης είπε ότι «τα αεροσκάφη αυτά μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια», καθώς διαθέτουν πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. «Ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκειται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από εκεί και πέρα, γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος» περιέγραψε χαρακτηριστικά.

«Δεν ήταν μια πτήση ρουτίνας» -«Δεν πετάνε στην Ελλάδα μη ασφαλή αεροπλάνα»

Ο Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές, προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», ανέφερε.

Από την πλευρά του, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης επισήμανε στο Action 24 ότι «τα F-4 Phantom είναι δύσκολα αεροσκάφη» και ότι πρόκειται για ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο τη δεκαετία του ’50, εξελιγμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60, που τα περισσότερα συστήματά του είναι ηλεκτρομηχανικά αλλά ασφαλή. «Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε, πολύ δε περισσότερο στην Ελλάδα, σε μια αεροπορία του ΝΑΤΟ, σε μια αεροπορία η οποία έχει το υψηλότερο στάνταρ ασφάλειας», σημείωσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης -Έγινε εκτίναξη του καθίσματος;

Ο κ. Καραϊωσηφίδης άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός». Ανέφερε μάλιστα περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα.

Τα συντρίμμια του F-4 Phantom που κατέπεσε στη θάλασσα, ανοιχτά της Ανδραβίδας στο Ιόνιο

Όπως διευκρίνισε, «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων (των αεροσκαφών) αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχουν ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας».

«Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή» συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. Σύμφωνα με τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους, δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός», υποστήριξε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ