Με ένα σαφές «καρφί», μολονότι δεν υπήρξε άμεση αναφορά, υποδέχθηκε την ανακοίνωση της υποψηφιότητας του Ευκλείδη Τσακαλώτου ο Παύλος Πολάκης.
Ο άλλοτε αναπληρωτής υπουργός Υγείας ανέβασε μια φαινομενικά «άσχετη» ανάρτηση, ενθυμούμενος μια «δικαστική μάχη» που έδωσε από το υπουργείο Υγείας για να «διώξει 77 εργολάβους από τα Νοσοκομεία», όπως ανέφερε:
«Είδα αυτό και συγκινήθηκα. Γιατί αυτά μετράνε πιο πολύ απ όλα. Να αλλάζεις τη ζωη των σκληρά εργαζομενων, των από κάτω, προς το καλύτερο. Με απόφαση, επιμονή και σύγκρουση με τη διαπλοκή. Να σου ρίχνει το ΣΤΕ τον πρώτο νόμο και να ΞΑΝΑΝΟΜΟΘΕΤΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟ και να φεύγουν οι εργολάβοι από 77 νοσοκομεία! Όχι με θολούρες, με δηθενιες και υποτιθέμενη «αστικη αυτοπεποίθηση»…….
Η ανάρτηση του Παύλου Πολάκη
Τι σήμαινε η φράση «αστική αυτοπεποίθηση» Τσακαλώτου και η «μπηχτή» σε Τσίπρα για «αδικαιολόγητη ανασφάλεια»
Πώς σχετίζεται αυτή η ανάρτηση με την υποψηφιότητα Τσακαλώτου; Μέσω της αναφοράς στη φράση «αστική αυτοπεποίθηση», που είχε χρησιμοποιήσει ο Ευκλείδης Τσακαλώτος.
Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη που είχε δώσει στην «Καθημερινή» τον Φεβρουάριο του 2022, μιλώντας για τον Αλέξη Τσίπρα, είχε αναφέρει ως μειονέκτημά του ότι «έχει μια ανασφάλεια που δεν δικαιολογείται».
Τότε, στο ερώτημα αν τον επηρέασε, τον ίδιο, η αίγλη της εξουσίας όσο ήταν υπουργός, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος απάντησε: «Με επηρέασε λιγότερο από άλλους. Δεν σημαίνει ότι είμαι καλύτερος άνθρωπος, αλλά αν έχεις πάει σε ένα σχολείο που ιδρύθηκε το 1500, σε ένα κολέγιο στην Οξφόρδη που ιδρύθηκε το 1341 δεν έχεις ανασφάλεια. Έχεις μια αστική αυτοπεποίθηση. Δεν το λέω με υπεροψία. Το αντίθετο. Η Αριστερά θα ήθελε όλοι οι άνθρωποι να έχουν αυτοπεποίθηση και τα εφόδια για να την αποκτήσουν».
Η απάντηση Καρανίκα σε Τσακαλώτο το 2022: «Αριστοκρατική αντίληψη για την αυτοπεποίθηση»
Η συνέντευξη αυτή τότε είχε ανάψει φωτιές στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, με τον Νίκο Καρανίκα, συνεργάτη του Αλέξη Τσίπρα, να προβαίνει σε αιχμηρή ανάρτηση σε βάρος του Ευκλείδη Τσακαλώτου.
Στην ανάρτησή του, ο Νίκος Καρανίκας ανέφερε συγκεκριμένα:
«Αυτοπεποίθηση και κινητικότητα με αριστερή ματιά. Διάβασα την άποψη του σ. Τσακαλώτου για την αυτοπεποίθηση.Με απασχολεί, γιατί αυτή η άποψη κρύβει μια προσπάθεια να προσβάλει -μάταια στην προκειμένη- και φανερώνει υπεροψία που μετατρέπεται σε πολιτική. Κατά τα άλλα, αυτή η δήλωση είναι απότοκο της αριστοκρατικής αντίληψης για την αυτοπεποίθηση. Εμείς οι αριστεροί και οι αριστερές δεν αντλούμε αυτοπεποίθηση από την μεταλαμπάδευση της οποιασδήποτε αξιακής και κληρονομικής καταγωγής ενός οποιουδήποτε ιδρύματος, ούτε από την κοινωνική μας τάξη και ειδικά από την κληρονομικότητα. Κατακτούμε τον εαυτό μας με προσωπικό αγώνα και η γνώση-αποδοχή του εαυτού μας μαζί με την συντροφικότητα του συλλογικού, είναι αρκετά για να έχουμε την αυτοπεποίθηση που δεν μετατρέπεται σε αλαζονεία και υπεροψία. Όσο για τον νεοφιλελευθερισμό, σύντροφοι και συντρόφισσες, δημιουργεί τόση ανισότητα που δυσκολεύει την κινητικότητα και όχι το αντίθετο, όπως διαβάσαμε από τον σύντροφο απόφοιτο του ιδρύματος που υπάρχει από το 1500... και σας το λέω εγώ που είμαι απόφοιτος του δημόσιου ΤΕΙ που υπάρχει από το 1985, αλλά έχω μελετήσει τον Μαρξ, γνωρίζω υλισμό, διαλεκτική και νεοφιλελευθερισμό».
«Πυρά» Καρανίκα κατά Τσακαλώτου, Χουλιαράκη: Δογματικοί φοροεισπράκτορες κρατιστές, να παραιτηθούν
Ο Νίκος Καρανίκας σε σημερινή του ανάρτηση εξαπέλυσε ευθείες βολές κατά Τσακαλώτου και Χουλιαράκη, ενόψει της ανακοίνωσης της υποψηφιότητας του πρώτου για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ. Σε αυτήν τονίζει πως η υπερσυσσώρευση από την υπερφορολόγηση δεν έγινε προς όφελος της κοινωνίας και γι’ αυτό δημιουργήθηκε πολιτική κρίση, με αποτέλεσμα την απώλεια της κυβέρνησης Τσίπρα-ΣΥΡΙΖΑ.
Μάλιστα, ζητάει την παραίτησή τους, γιατί «έπραξαν ως δογματικοί φοροεισπράκτορες κρατιστές».
Παράλληλα, ζητάει να σταματήσουν στον ΣΥΡΙΖΑ να αναπαράγονται μαρξιστικές ασάφειες και αριστερές ταυτότητες μιας προηγούμενης εποχής.
Η σημερινή ανάρτηση Καρανίκα
Υπερφορολόγηση-φοροεισπράκτορες • ένα από τα επικίνδυνα δόγματα της αριστεράς. Η κοινωνική και ατομική ευημερία, όπως και ο περιβόητος Σοσιαλισμός ως πρόταγμα και σκοπός της Αριστεράς δεν είναι το Κράτος-φορομπήχτης και ας έχουμε κράτος και φόρους. Στην φορολόγηση -της μεσαίας τάξης που μας γύρισε την πλάτη- για να συσσωρευτούν τα 37 δις, δεν ήταν μόνο η υπερφορολόγηση το μεγάλο πρόβλημα αλλά και η υπερσυσσώρευση στα ταμεία του Κράτους και η μη αξιοποίησή τους επενδυτικά και αναπτυξιακά (όπως ακριβώς έκαναν και οι κακοί Αστοί). Το πρόβλημα δηλαδή ήταν και είναι η αντιαναπτυξιακή πολιτική που εκφράστηκε και αναπαράγεται στο οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ με ή δίχως ΠΣ.
Οι υπουργοί μας Τσακαλώτος και Χουλιαράκης έκαναν το ανάλογο με αυτό που έκαναν οι αντίπαλοι μας, οι κακοί Αστοί με την υπερσυσσώρευση που δημιούργησε την γνωστή κρίση της δεκαετίας, αλλά οι κατά τ' άλλα αριστεροί το έκαναν προς όφελος του Κράτους-τραπεζών και αυτό όπως ξέρουμε και είδαμε δεν σημαίνει ότι είναι πάντα προς όφελος του εργαζομένου λαού - της Αγοράς.
Αυτή η υπερσυσσώρευση από την υπερφορολόγηση δεν έγινε προς όφελος της κοινωνίας και γι’ αυτό δημιουργήθηκε πολιτική κρίση, με αποτέλεσμα την απώλεια της κυβέρνησης Τσίπρα-ΣΥΡΙΖΑ. Η οικονομική κρίση και η φτώχεια για το προλεταριάτο έμεινε ίδια και χειροτέρεψε, μέχρι που ήρθαν τα free pass, ταχύρρυθμα επιδόματα του Μητσοτάκη και ξανά η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Οι συγκεκριμένοι υπουργοί μας έπραξαν ως δογματικοί φοροεισπράκτορες κρατιστές και δεν ενδιαφέρθηκαν για την ανάπτυξη και το επιχειρείν καθώς θεωρούν μάλλον την ανάπτυξη και το επιχειρείν εχθρό του σοσιαλισμού και προτιμούν η ανάπτυξη να είναι στα χέρια των αστών και των αποφοίτων του Harvard που έχουν την αυτοπεποίθηση των πλουσίων. Γι' αυτό δίχως ενοχές και τύψεις μιλάνε ακόμα και σήμερα στο όνομά μας, επικαλούμενοι την ταυτότητα των αριστερών, ως Μαρξιστές, ενώ μας γονάτισαν με το δόγμα της φορολόγησης και μάλιστα στο όνομα κάποιου δήθεν Μαρξ και του άγνωστου γι' αυτούς λαού.
Οκ, ζήτησε μόνο ο Τσίπρας συγνώμη και παραιτήθηκε, δίχως να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι υπεύθυνοι, αλλά πρόγραμμα αναπτυξιακό και διαφορετικής φορολογίας ακόμα δεν είδαμε, ούτε ακούσαμε, αντιθέτως αναπαράγονται Μαρξιστικές ασάφειες και αριστερές ταυτότητες μιας προηγούμενης εποχής.
Το ζήτημα δεν είναι να εκφράσουμε τους πολλούς αφήνοντας μια μερίδα απέναντι και εναντίον, ως εχθρικά στοιχεία της κοινωνίας, αλλά να καταφέρουμε να ασκήσουμε μια πολιτική δίκαιη που οι αντιθέσεις να διαπερνάνε τον κοινωνικό ανταγωνισμό καταλήγοντας σε συμφωνία, στην δημοκρατία και όχι στην αποδοχή της ισχύος, του δυνατότερου που κάνει ό,τι θέλει. Να ζούμε πολιτισμένα σημαίνει να ζούμε εθελοντικά μαζί.