Σειρά σημαντικών παρεμβάσεων σε κρίσιμους τομείς αρμοδιότητάς του, προβλέπει το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που παρουσιάσθηκε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο από τον Γιάννη Πλακιωτάκη.
Τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, την αύξηση της οργανικής δύναμης του λιμενικού και ρυθμίσεις θεμάτων για τη λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που παρουσιάσθηκε σήμερα από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, στο υπουργικό συμβούλιο.
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας το νομοσχέδιο επιδιώκει κατά κύριο λόγο τα εξής :
- Να εκσυγχρονίσει την υφιστάμενη νομοθεσία της ακτοπλοΐας, να καλύψει κενά και ασάφειες και, πάνω απ' όλα, να θεσμοθετήσει, για πρώτη φορά, αρχές και κανόνες για την λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
- Να αυξήσει την οργανική δύναμη του Λιμενικού Σώματος κατά 1.500 θέσεις προκειμένου αυτό να μπορεί να ανταποκριθεί στο σύνολο των δράσεων της ναυτιλιακής και επιχειρησιακής του αποστολής.
- Να παράσχει ένα πλαίσιο δίκαιης και ορθολογικής διαχείρισης του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, παράλληλα δε, για πρώτη φορά στην ιστορία του, προβλέπονται μέτρα διοικητικής μέριμνας για τα στελέχη του, ιδιαίτερα εκείνα που υπηρετούν στο Ανατολικό Αιγαίο.
- Να επαναφέρει τις αρμοδιότητες του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, οι οποίες προσχηματικά και για λόγους εντυπώσεων καταργήθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή το ναυάγιο του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ. Παράλληλα, αποκαθίσταται η συμμόρφωση της χώρας σε διεθνείς υποχρεώσεις της για την εκπαίδευση και πιστοποίηση Επιθεωρητών των ίδιων των πλοίων της σημαίας της, ενώ δημιουργείται πλαίσιο καθετοποιημένων ελέγχων στα πλοία με στόχο και τον έλεγχο της ποιότητας του έργου που προσφέρουν στη σημαία μας οι νηογνώμονες.
- Να προσδιορισθεί ο ελάχιστος χρόνος και η περίοδος δραστηριοποίησης των ναυαγοσωστών.
- Να θεραπευθούν χρόνιες παθογένειες που ανέκυψαν ως προς τις παραχωρήσεις με χρηματικό αντάλλαγμα χερσαίων ζωνών λιμένων με τις νέες διατάξεις να περιγράφουν με σαφή κριτήρια για τη διοικητική διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
- Να αρθούν άσκοπες γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες δημιουργούν αρνητικό κλίμα για την προσέλκυση επισκεπτών στη χώρα μας με ιδιωτικά σκάφη αναψυχής (κατάργηση των δελτίων κίνησης πλοίων αναψυχής, διευκόλυνση των διαδικασιών απόπλου και κατάπλου από ιδιωτικά πλοία αναψυχής).
- Να ρυθμίσει συγκεκριμένα ζητήματα με σκοπό την ορθολογική λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Ο κ. Πλακιωτάκης, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, τόνισε ότι «γίνονται ουσιαστικές και άμεσα αναγκαίες παρεμβάσεις σε θέματα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εντάσσονται στο συνολικό σχεδιασμό και την γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης. Έχει σαφείς στόχους που θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στην επίτευξη του στόχου για τη δημιουργία συνθηκών κατάλληλων για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, την διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής ιδιαίτερα στο νησιωτικό χώρο και την βελτίωση του πλαισίου για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος».