Πιερρακάκης: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός φέρνει το κράτος κοντά στον πολίτη και μειώνει τις ανισότητες - iefimerida.gr

Πιερρακάκης: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός φέρνει το κράτος κοντά στον πολίτη και μειώνει τις ανισότητες

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης με μάσκα και κοστούμι
Κυριάκος Πιερρακάκης / Φωτογραφία: IntimeNews/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη στη χώρα μας είναι το θέμα του άρθρου του Κυριάκου Πιερρακάκη στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρεται μεταξύ άλλων, στα βήματα που έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας που ανάγκασε το κράτος να προχωρήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Αναλυτικά το άρθρο του Κυριάκου Πιερρακάκη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Για την Ελλάδα, η κρίση της πανδημίας έδρασε ως ψηφιακός επιταχυντής, καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσουμε μια απολύτως απρόβλεπτη κατάσταση για την οποία δεν υπήρχε κανένα ιστορικό προηγούμενο. Έπρεπε να διατηρήσουμε σε πλήρη λειτουργία ένα κράτος που πλέον θα εξυπηρετούσε τους πολίτες από απόσταση. Στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης επισπεύσαμε την υλοποίηση δράσεων και εφαρμογών που είχαν ήδη προγραμματιστεί για μελλοντικό χρόνο, αλλά ήταν αναγκαίο να λειτουργήσουν άμεσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεκαέξι μήνες μετά την έναρξη αυτής της νέας αυτής συνθήκης, τα αποτελέσματα δικαιώνουν την κυβέρνηση για την επιλογή του ψηφιακού μετασχηματισμού ως κεντρικού άξονα στήριξης και ενδυνάμωσης των πολιτών. Στο gov.gr, την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου, πλέον συγκεντρώνονται περισσότερες από 1.180 ηλεκτρονικές υπηρεσίες και διαρκώς προστίθενται νέες, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας μας «κάθε μέρα μια μικρή αλλαγή». Το 2020 οι ψηφιακές συναλλαγές ξεπέρασαν τις 94.000.000 με συνέπεια να αποφευχθούν ισάριθμες επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο χρόνο στους πολίτες και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής. Το γεγονός ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα του Δημοσίου δουλεύουν και εξυπηρετούν, ωθεί τους πολίτες να αναζητούν ολοένα και περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε καθημερινή βάση, το ποσοστό των ιατρικών συνταγών και παραπεμπτικών που εκδίδονται άυλα κυμαίνεται από 30-34% του συνόλου, δείχνοντας ότι οι πολίτες εκτιμούν τις σωστά σχεδιασμένες υπηρεσίες.

Το σύστημα της άυλης συνταγογράφησης υπήρξε η έμπνευση και η βάση για τον σχεδιασμό της υπηρεσίας προγραμματισμού των ραντεβού των πολιτών για εμβολιασμό. Σχεδιάσαμε το σύστημα από το μηδέν, γνωρίζοντας πως οι παρεμβάσεις που γίνονται σήμερα θα μείνουν για το αύριο. Γι αυτό είναι απαραίτητο να σχεδιάζονται σωστά και με το βλέμμα στις ανάγκες που θα προκύψουν στο μέλλον. Έτσι, η άυλη συνταγογράφηση θα αξιοποιηθεί για τη δημιουργία ψηφιακού ιατρικού φακέλου, ώστε ο πολίτης να έχει ο ίδιος την ιδιοκτησία των ιατρικών δεδομένων του, ενώ θα συμβάλει καθοριστικά στην προληπτική ιατρική. Η «Επιχείρηση Ελευθερία» σχεδιάστηκε εξ’ ολοκλήρου ψηφιακά, από το κλείσιμο του πρώτου ραντεβού για εμβολιασμό έως την έκδοση του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού που ήταν σύλληψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και παρουσιάστηκε στην Αθήνα στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ και τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν Μαργαρίτη Σχοινά.

Πριν από δυο χρόνια, έννοιες όπως ψηφιακός μετασχηματισμός και ψηφιακή διακυβέρνηση έμοιαζαν αόριστες και δυσνόητες για τον μέσο πολίτη. Η σημερινή τους επιτυχία αποδεικνύει στην πράξη την εμπιστοσύνη των πολιτών σε ένα αξιόπιστο κράτος που εξελίσσεται και αξιοποιεί τις υποδομές του και το έμψυχο δυναμικό του. Πλέον, οι πολίτες καταλαβαίνουν ότι δεν πρόκειται για αόριστες έννοιες αλλά για προσεκτικά σχεδιασμένες υπηρεσίες που μειώνουν τη γραφειοκρατία και επιτρέπουν στον κάθε έναν να προσεγγίσει το κράτος. Ακόμη, επιβάλλουν στο κράτος να μετράει την αξία των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων του, άρα να διαχειρίζεται τα χρήματα του φορολογουμένου με τον μέγιστο σεβασμό.

Η πιο σημαντική, όμως, διάσταση της ψηφιακής διακυβέρνησης είναι η μείωση των ανισοτήτων. Οι ψηφιακές υπηρεσίες που αποδείχτηκαν για όλους μας πολύτιμες σε περίοδο lockdown και κοινωνικής απομόνωσης είναι το κύριο μέσο εξυπηρέτησης για ευάλωτους πολίτες, για άτομα με αναπηρία, για απόδημους, για εργαζόμενους γονείς. Οι ψηφιακές υπηρεσίες δεν κάνουν διακρίσεις, δεν έχουν ωράριο. Αντανακλούν τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, των μηχανικών, των ερευνητικών κέντρων, των πανεπιστημιακών τμημάτων και των επιχειρήσεων. Μιας Ελλάδας που κινείται, ξεχωρίζει, μιας χώρας που μπορεί να πρωτοπορήσει και να πρωταγωνιστήσει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ