Πιερρακάκης: Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία ως χώρα -Τι είπε για Ωνάσεια Σχολεία και Διεθνές Απολυτήριο - iefimerida.gr

Πιερρακάκης: Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία ως χώρα -Τι είπε για Ωνάσεια Σχολεία και Διεθνές Απολυτήριο

Κυριάκος Πιερρακάκης
Κυριάκος Πιερρακάκης / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για τα δύο νομοσχέδια του υπ. Παιδείας τα οποία ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο νωρίτερα σήμερα, αλλά και για τα μέτρα που προωθεί για το εκπαιδευτικό σύστημα μίλησε σε συνέντευξή του ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Υπενθυμίζεται ότι η ηγεσία του υπ. Παιδείας παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο νομοθετικές πρωτοβουλίες για την ίδρυση και λειτουργία των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων σε ευάλωτες περιοχές, την Ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας και την εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση, την ίδρυση Αθλητικών Σχολείων, την εισαγωγή του Διεθνούς Απολυτηρίου καθώς και τον θεσμό των Ανοιχτών Σχολείων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 22 Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση) θα λειτουργήσουν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις. Σε αυτά τα 11 γυμνάσια και 11 λύκεια, που θα αρχίσουν να λειτουργούν το Σεπτέμβριο του ’25, θα φοιτήσουν περίπου 6.000 μαθητές και μαθήτριες. Το Ίδρυμα Ωνάση θα αναλάβει την ανακαίνιση των κτιρίων ενώ για τη λειτουργία τους θα συσταθεί Διοικούσα Επιτροπή με πλειοψηφία του Δημοσίου. Σήμερα η χώρα αριθμεί 42 Πρότυπα Σχολεία (21 γυμνάσια και 21 λύκεια) στα οποία φοιτούν 9.036 μαθητές. Επίσης, 104 Πειραματικά Σχολεία (23 νηπιαγωγεία, 41 δημοτικά, 22 γυμνάσια, 18 λύκεια)

«Θα δημιουργήσουμε μία όσμωση ανάμεσα στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Ίδρυμα. Κι έτσι θα μπορέσουμε σε ευάλωτες περιοχές, που έχουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις να δημιουργήσουμε τα λεγόμενα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία που θα έχουν καινοτομίες και άλλες δραστηριότητες που θα εφαρμοστούν σε αυτά. Ο στόχος μας είναι να έχουμε ένα σύστημα πολλών ευκαιριών. Σύστημα που ανοίγει την κινητικότητα, τις πύλες της χώρας, της εκπαίδευσης», επεσήμανε ο κ. Πιερρακάκης μιλώντας στον ΑΝΤ1 και στη Ρίτσα Μπιζόγλη.

Η δεύτερη νομοθετική ρύθμιση αφορά στην εισαγωγή του ΙΒ στα Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια, με στόχο την πολυτυπία στην εκπαίδευση και τις ίσες ευκαιρίες για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Ακόμη, ιδρύονται δυο αθλητικά σχολεία (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), στα πρότυπα που λειτουργούν στην ΕΕ, ενδυναμώνεται η αυτονομία της σχολικής μονάδας σε όλα τα σχολεία της χώρας, θεσμοθετείται το Ανοιχτό Σχολείο, διευρύνεται η ψηφιοποίηση σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής κοινότητας ενώ μπαίνει τάξη στον αρρύθμιστο χάρτη των Κέντρων Μελέτης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης στον ΑΝΤ1το Διεθνές Απολυτήριο (IB) έχει νομοθετηθεί στη χώρα μας από το 1995, ωστόσο μέχρι σήμερα έχει εφαρμοστεί σε μόλις 15 ιδιωτικά σχολεία. Έτσι, το ΙΒ θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται το Σεπτέμβριο του ’26 σε πάνω από 5 Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια για αρχή, ενώ ο αριθμός των σχολείων θα αυξάνεται σταδιακά. «Δεν θα έχουμε σχολεία δύο ταχυτήτων αλλά σχολεία πολλών δυνατοτήτων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης, για να προσθέσει: «Αυτό οφείλουμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε και να αυξήσουμε την κοινωνική κινητικότητα στην εκπαίδευση».

Ο υπ. Παιδείας σημείωσε ακόμη ότι «δημιουργούνται δύο Αθλητικά Σχολεία για αρχή: Το ένα θα βρίσκεται στη Ν.Ιωνία, κοντά στο ΟΑΚΑ, το άλλο στη Θεσσαλονίκη, αμφότερα θα αξιοποιούν τις αθλητικές υποδομές, που βρίσκονται πλησίον και η έναρξη λειτουργίας τους δρομολογείται για το Σεπτέμβριο του 26» ενώ σημείωσε ότι θα επεκταθούν σε όλη την Ελλάδα.
Εξήγησε δε ότι θα είναι «πιο ευέλικτο για τους αθλητές μας, τους μελλοντικούς Ολυμπιονίκες και Παρα-ολυμπιονίκες. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Θα έχουν χαρακτήρα που θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε σε όλα αυτά τα παιδιά που έχουν αυτή την κλίση. Και μέχρι σήμερα δεν μπορούν γιατί δεν υπάρχει ο αντίστοιχος θεσμός».

Αναφερόμενος στο θεσμό των Ανοιχτών Σχολείων, ο κ. Πιερρακάκης εξήγγειλε ότι θα είναι ανοιχτά τα απογεύματα και τα σαββατοκύριακα για αθλητικές δραστηριότητες, χρήση σχολικών βιβλιοθηκών κ.οκ. «Ορίζουμε ένα πλαίσιο, που μπορεί να αξιοποιηθεί απ’όλα τα σχολεία, απ ́όλους τους δήμους» πρόσθεσε.

Ερωτηθείς για τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, ο υπ. Παιδείας σημείωσε πως «φέτος είμαστε πολύ καλύτερα από ποτέ»: «Ξεκινήσαμε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς στο πεδίο σε ένα σύστημα που έχουμε 190.000 εκπαιδευτικούς περίπου, προκύπτει πάντα μία άδεια, κάτι έκτακτο. Πάντα θα υπάρχουν κενά. Εμείς κρινόμαστε από το πόσο γρήγορα τα καλύπτουμε και πόσο πιο λίγα είναι κάθε χρόνο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χαρακτήρησε ως «ιδιαίτερα επιτυχημένο μέτρο» την απαγόρευση κατοχής και χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. «Το μέτρο πέτυχε επειδή το αγκάλιασαν οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες» είπε ενώ χαρακτήρισε ανεκδοτολογικούς τους τίτλους περί «αποβολών εξαιτίας κινητών»: «Κάθε περιστατικό μπούλινγκ, είναι ‘παντρεμένο’ με ένα κινητό τηλέφωνο – αυτό το ‘απόστημα’ έπρεπε να σπάσει», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο Κυριάκος Πιερρακάκης επεσήμανε την ανάγκη αλλαγή νοοτροπίας, ως βάση για την εξέλιξη της χώρας. «Πρέπει να αλλάξουμε σε πολλά πράγματα νοοτροπία και να φύγουμε μπροστά. Χρειάζονται ‘εργαλεία’, βούληση – ο πρωθυπουργός την έχει, η κυβέρνηση την έχει», υπογράμμισε για να καταλήξει: «Πρέπει να σταματήσουμε να ‘κολλάμε’ στον ίδιο τρόπο που δεν έχει δουλέψει. Πρέπει να ανοίξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, τους ορίζοντές μας – είναι ουσιαστικό για την υπόσταση της χώρας να το κάνουμε αυτό».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ