Τις δράσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την στήριξη του Τύπου, την περίοδο της πανδημίας, ανέλυσε ο Στέλιος Πέτσας κατά τη διάρκεια της άτυπης τηλεδιάσκεψης των υπουργών Πολιτισμού και οπτικοακουστικών Θεμάτων της ΕΕ, που έγινε σήμερα.
Ο κ. Πέτσας στάθηκε ιδιαιτέρως στα βήματα που πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα για την στήριξη του Τύπου πανευρωπαϊκά, καθώς όπως είπε, «Η υποστήριξη των Μέσων Ενημέρωσης είναι ζήτημα δημοκρατίας. Τα Μέσα Ενημέρωσης δεν είναι απλά ένας ακόμη τομέας της οικονομίας. Είναι πυλώνας της Δημοκρατίας».
Σε ότι αφορά τα μέτρα στήριξης του Τύπου στην Ελλάδα, ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι στην χρονική συγκυρία που «όλοι οι Ευρωπαίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με την πανδημία του COVID -19, πρόσφατες έρευνες δείχνουν μια στροφή των λαών της Ευρώπης στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, καθώς οι πολίτες αναζητούν ασφαλή, υπεύθυνη, αξιόπιστη και εξειδικευμένη πληροφόρηση» αλλά και πως «η εκτεταμένη διακοπή της οικονομικής δραστηριότητας επέφερε σοβαρό πλήγμα στον τομέα των μέσων ενημέρωσης».
Πέτσας: Η Ελλάδα υιοθέτησε μέτρα ενίσχυσης
Ωστόσο, η αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης ήταν άμεση, «υιοθετώντας μέτρα για την ενίσχυση του συγκεκριμένου τομέα και την υποστήριξη των εργαζομένων και επιχειρήσεων που επλήγησαν, παρέχοντας ρευστότητα, αναστέλλοντας την πληρωμή φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών και ενεργοποιώντας μέτρα προστασίας και διασφάλισης των συμβάσεων εργασίας».
Ο κ. Πέτσας στάθηκε και στην ενημερωτική καμπάνια λέγοντας ότι η «αναπτύξαμε μια κρατική ενημερωτική καμπάνια ύψους 20 εκατ. ευρώ για την πανδημία του COVID 19. H ενημέρωση σώζει ζωές. Και φαίνεται ότι εξακολουθεί να αποδίδει, όπως δείχνουν τα επιδημιολογικά δεδομένα. Περιττό να λεχθεί ότι είναι ακόμη αναγκαία η ουσιαστική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω μιας σταθερής, βιώσιμης, διαφανούς και επαρκούς χρηματοδότησης».
Οι ελληνικές προτάσεις στη τηλεδιάσκεψη
Αναπτύσσοντας κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης τις ελληνικές προτάσεις, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στάθηκε σε δυο σημεία. Την ανάγκη πανευρωπαϊκής επικοινωνιακής εκστρατείας για τον κορονοϊό και τη δημιουργία ειδικού Ταμείου Έκτακτης Ανάγκης για τον Τύπο. Παρουσιάζοντας τις προτάσεις, ανέφερε ότι:
«Πρώτον: το σχεδιασμό μιας επαγγελματικής, δομημένης και συνεκτικής Πανευρωπαϊκής Επικοινωνιακής Εκστρατείας για τον κορωνοϊό, με στόχο την ορθή ενημέρωση της Ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την εποχή μετά την άρση των περιορισμών. Η Εκστρατεία θα περιλαμβάνει όλα τα μέσα ενημέρωσης των κρατών μελών (τηλεόραση, εφημερίδες, ραδιόφωνο, διαδίκτυο, και σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο).
Μια τέτοια πρωτοβουλία θα είχε διπλό όφελος:
- ανεκτίμητη ενημέρωση για όλους
- οικονομική ωφέλεια για τα μέσα ενημέρωσης.
Δεύτερον: τη δημιουργία ενός Ειδικού Ταμείου Έκτακτης Ανάγκης για τα Mέσα Eνημέρωσης είτε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Coronavirus Response Investment Initiative”, είτε ως ad hoc χρηματοδοτικό εργαλείο υπό το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, με στόχο τη διοχέτευση κεφαλαίων στον συγκεκριμένο τομέα».
Ο κ. Πέτσας αναφέρθηκε και σε δυο άλλους σημαντικούς τομείς:
- Τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των πλατφορμών με τις διατάξεις της Οδηγίας για τα Πνευματικά δικαιώματα,
- Την προώθηση προγραμμάτων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την κατάρτιση των δημοσιογράφων, καθώς και προγραμμάτων για την παιδεία στα μέσα.
«Η πανδημία του κορονοϊού απέδειξε ότι μπορούμε να γίνουμε πιο δυνατοί, ακόμη και εάν είμαστε λιγότεροι» είπε στη συνέχεια ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. «Η χθεσινή ανακοίνωση από την Καγκελάριο Μέρκελ και τον Πρόεδρο Μακρόν καταδεικνύει τι μπορούμε να επιτύχουμε με συλλογική δουλειά, έμπνευση και αλληλεγγύη. Η υποστήριξη των Μέσων Ενημέρωσης είναι ζήτημα δημοκρατίας. Τα Μέσα Ενημέρωσης δεν είναι απλά ένας ακόμη τομέας της οικονομίας. Είναι πυλώνας της Δημοκρατίας» συμπλήρωσε.