Στο 3,5% του ΑΕΠ της χώρας, πολύ πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, ανέρχεται το δημοσιονομικό κόστος των μέτρων που για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας, τόνισε ο Στέλιος Πέτσας.
Στο συνολικό κόστος, που ανέρχεται στα 6,8 δισ. ευρώ, περιλαμβάνεται και η απαραίτητη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης, ύψους 11 εκατ. ευρώ, που αφορά τη λήψη των αναγκαίων μέτρων προστασίας και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, και η οποία ανέρχεται στο 0,16% των δημοσιονομικών παρεμβάσεων, ανέφερε ο κ. Πέτσας απαντώντας σε γραπτή ερώτηση 65 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
«Το πεδίο της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση» σχολιάζει ο κ. Πέτσας και εκφράζει την ελπίδα, «κάποιες αντιπολιτευτικές κορώνες […] να αποτελούν πρώτη αντίδραση από κεκτημένη αντιπολιτευτική ταχύτητα και θα μπουν στην άκρη μπροστά στο κοινό καλό».
Πέτσας: Το περιεχόμενο της εκστρατείας
Όπως εξήγησε ο κ. Πέτσας η έγκυρη και η υπεύθυνη, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση «δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στο φιλότιμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των εργαζομένων σε αυτά. Έχουμε ευθύνη ως οργανωμένη Πολιτεία να διαμορφώσουμε μια επαγγελματική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης. Τα πλέον δύσκολα είναι μπροστά μας και ο εφησυχασμός αποτελεί κακό σύμβουλο. Όσο περνά ο καιρός τόσο σημαντικότερη καθίσταται η ύπαρξη συνεχούς και συνεπούς ενημέρωσης».
Η εκστρατεία αυτή είναι ποσοτικά και ποιοτικά διαφορετική από την πρώτη φάση και καλύπτει επιπλέον ως προς τα ΜΜΕ, «εφημερίδες, διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία δεν ήταν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 και ενημερωτικά μηνύματα τα οποία θα μεταδίδονται από ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς με διάρκεια πάνω από ένα (1) λεπτό».
Όπως σημειώνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος «η συνολική δαπάνη της εκστρατείας ενημέρωσης κατά τη Β' Φάση δεν μπορεί να υπερβεί τα 11 εκατομμύρια ευρώ και αφορά σε όλες τις ανωτέρω υπηρεσίες, την αμοιβή της εταιρείας που θα υλοποιήσει το έργο καθώς και τη δαπάνη καταχώρησης του υλικού σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά και διαδικτυακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης). Επίσης, προσθέτει, «έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης και έχει προβλεφθεί ρητά η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, κάθε κατηγορίας».
Συνεπώς, καταλήγει ο κ. Πέτσας, «το πεδίο της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση. Κάποιες αντιπολιτευτικές κορόνες ελπίζουμε να αποτελούν πρώτη αντίδραση από κεκτημένη αντιπολιτευτική ταχύτητα και θα μπουν στην άκρη μπροστά στο κοινό καλό. Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι θα κάνει ό,τι χρειαστεί για τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού, με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας, με την πεποίθηση ότι κάθε ανθρώπινη ζωή που σώζεται έχει ανεκτίμητη αξία, καθώς και με απόλυτη διαφάνεια και σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων».
Κοινοβουλευτικοί κύκλοι ΣΥΡΙΖΑ: Παραδοχή για απευθείας ανάθεση
Σύμφωνα με τους κοινοβουλευτικούς κύκλους του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση παραδέχεται «ευθαρσώς» ότι δεσμεύει το ποσό των 11 εκατομμυρίων, δηλαδή το 0,16% των δημοσιονομικών παρεμβάσεων, για «απευθείας ανάθεση» σε διαφημιστική εταιρία αλλά και για την προβολή από τα ΜΜΕ ενημερωτικής εκστρατείας για τον κορωνοϊό. «Μιας ενημερωτικής εκστρατείας που σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα μπορούσε να προβληθεί δωρεάν [..] και που η Νέα Δημοκρατία φρόντισε, με την από 14.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της, να γίνει και επ' αμοιβή των ΜΜΕ αλλά και κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας».
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, «η κυβέρνηση αποτυγχάνει να παράσχει οποιαδήποτε πληροφορία που θα μπορούσε τυχόν να υποστηρίξει το αφήγημά της περί διαφάνειας». Καταλήγουν, δε, λέγοντας ότι «η αλήθεια είναι μία και είναι η εξής: ότι την ώρα που η κυβέρνηση εξαγγέλλει ότι "λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν", το ΕΣΥ δοκιμάζεται εν μέσω της πανδημίας, η κυβέρνηση δεσμεύει 11 εκατομμύρια ευρώ για "υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης". Όχι μόνο αντιλαμβάνεται τη μάχη κατά της πανδημίας ως μια επικοινωνιακή υπόθεση αλλά μάλιστα κατασπαταλά δημόσιους πόρους, αποκλείοντας ορισμένα μόνο ΜΜΕ από την προβολή της εν λόγω καμπάνιας, τη στιγμή μάλιστα που η ενημερωτική αυτή εκστρατεία θα μπορούσε να προβληθεί με μηδενικό κόστος».