Διαφωνίες για το τρένο στην Πάτρα προέκυψαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, με τον δήμαρχο της πόλης, Κώστα Πελετίδη.
Προς το παρόν, το τρένο πάει μέχρι το Ρίο. Ο κ. Καραμανλής προέταξε ως εφικτή λύση την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής σε έκταση περίπου 2 χλμ., αλλά ο δήμος διαφωνεί, καθώς ζητά πλήρη υπογειοποίηση, κάτι που είχε υποσχεθεί και ο προηγούμενος αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης.
Καραμανλής: Επικρατέστερη λύση η μερική υπογειοποίηση
«Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής μας ενδιαφέρει και είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε πραγματικότητα. Γι΄ αυτό και δεσμευόμαστε το σχέδιό μας να είναι ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο. Μελετούμε συγκριτικά τις υπάρχουσες προτάσεις ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση για την πόλη. Από τις λύσεις που εξετάζονται, η επικρατέστερη προβλέπει τη μερική υπογειοποίηση της γραμμής, σε έκταση συνολικά περίπου 2 χιλιομέτρων. Το σημαντικότερο: Δεσμευόμαστε η λύση που θα προχωρήσει, να ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα, να περιλαμβάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης και να διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό», δήλωσε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής μετά τη συνάντηση.
Ο υπουργός έκανε λόγο για απολύτως εφικτή λύση, που μπορεί να προχωρήσει γρήγορα και να εξασφαλίσει χρηματοδότηση, ενώ επιτέθηκε στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. «Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι ότι για τη δήθεν “λύση” της πλήρους υπογειοποίησης, απλώς έλεγαν όμορφα λόγια του αέρα, αφού ουδεμία μελέτη είχαν εκπονήσει και ουδεμία πίστωση είχαν δεσμεύσει. Άλλωστε, ένας τέτοιος σχεδιασμός, εκτός του ότι θα καταργούσε στην πράξη τον Προαστιακό, δεν θα μπορούσε και ποτέ να προχωρήσει, γιατί ήταν ανεδαφικός τεχνικά και δεν μπορούσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Αντιδρούν στην Πάτρα
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης σχολίασε ότι η συνάντησή του με τον κ. Καραμανλή δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. «Η κυβέρνηση ενώ μιλάει για διάλογο ώστε να βρούμε μια λύση, ουσιαστικά έχει αποφασίσει ήδη. Αυτό φάνηκε και από τα όσα μας είπαν σήμερα. Επικαλούμενη οικονομικό ζήτημα, προτείνει μια μερική λύση υπογειοποίησης στο στενό κέντρο της πόλης και στην υπόλοιπη διαδρομή επιμένει σε επίγεια διέλευση», δήλωσε ο κ. Πελετίδης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα tempo24.
«Θέλουμε την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, την λειτουργία του Προαστιακού, την δημιουργία γραμμικού πάρκου και αναπλάσεων, σε όλο το μήκος της επιφάνειας της γραμμής, και σε αυτό θα επιμείνουμε», συμπλήρωσε ο δήμαρχος Πατρέων.