Την μετατροπή της εξεταστικής επιτροπής που διερευνά την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών σε προανακριτική προκειμένου να διερευνηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη και Κ. Καραμανλή ζητά το ΠΑΣΟΚ.
Με ανακοίνωσή τους, τα μέλη της εξεταστικής επιτροπής (η Χαριλάου Τρικούπη δεν κατέθεσε πόρισμα καταγγέλλοντας την λειτουργία της εξεταστικής», διαπιστώνει αποχρώσες ενδείξεις ενοχής για την τέλεση του αδικήματος της διατάραξης ασφάλειας σιδηροδρόμων (291 ΠΚ) δια παραλείψεως και με ενδεχόμενο δολόγο αλλά και τη παράβαση της παράβασης καθήκοντος με ενδεχόμενο δόλο (πλημμέλημα), για τους πρώην υπουργούς κ.κ. Σπίρτζη και Καραμανλή.
Για τον κ. Καραμανλή το ΠΑΣΟΚ επισημαίνει:
«θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι εναντίον του αποχρώσες ενδείξεις ενοχής ενισχύονται από τα εξής αντικειμενικά δεδομένα :
- Τη συνειδητή αγνόηση του Πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
- Τη σύμβαση με την Hellenic Train, που κατέθεσε ο συγκεκριμένος Υπουργός με δική του ευθύνη και πρωτοβουλία και η οποία ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2022 αποκλειστικά και μόνο από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Σύμφωνα με τα ανωτέρω ο τότε Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αγνοώντας προκλητικά την απόφαση του Δ.Σ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ του Νοεμβρίου του 2020 και ενεργώντας εις βάρος των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου
- Ο τότε Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, δεν θέσπισε Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας ως όφειλε βάσει των Οδηγιών 2016/798 και 2016/797, ούτε έλαβε μέτρα ασφαλείας με τη θέσπιση Νέων Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας (άρθρο 60 Ν. 4632/2019). Το γεγονός ότι όχι απλά δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου, αλλά προέβη σε αδικαιολόγητη αποζημίωση ύψους 2.767.782,93 ευρώ για θετικές ζημιές.
- Τη συνειδητή αγνόηση των έγγραφων προειδοποιήσεων του συνδικαλιστικού οργάνου των Μηχανοδηγών».
Για τον κ. Σπίρτζη γίνονται οι εξής αναφορές:
« Περαιτέρω και αναφορικά με τις ευθύνες του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κ. Σπίρτζη οφείλουμε να σημειώσουμε ότι και εκείνος δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου ως όφειλε και επέλεξε να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις για τα υπαρκτά ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο».