Το παράδειγμα της παραίτησης Καραμανλή να συνεχιστεί με έργα - iefimerida.gr

Το παράδειγμα της παραίτησης Καραμανλή να συνεχιστεί με έργα

Ο καθηγητής Αχιλλέας Γραβάνης
Ο καθηγητής Αχιλλέας Γραβάνης

Να θυμηθούμε τι έγινε στο Άδενδρο το 2017; Μια αμαξοστοιχία του ΟΣΕ μπαίνει σε λάθος γραμμή και εκτροχιάζεται. Τρεις νεκροί, ο μηχανοδηγός ο ένας εξ αυτών.

Η πραγματογνωμοσύνη αποδίδει την ευθύνη στο νεκρό μηχανοδηγό λόγω υπερβολικής ταχύτητας. Πολύ βολικό, κανείς δεν συζητά όμως το γεγονός ότι δεν υπήρχε ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της ταχύτητας και της πορείας του τρένου και ειδοποίησης και διόρθωσής τους, όπως σε όλες τις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες με πολύ πυκνά σιδηροδρομικά δίκτυα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα της μη λειτουργίας ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης της μοναδικής κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής τρένου στη χώρα υφίσταται για τουλάχιστον μια 2Οετία. Έχουμε προμηθευτεί το ηλεκτρονικό σύστημα μετά το 2000. Ο ΟΣΕ θα έπρεπε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκονται οι συρμοί του και μια ποια ταχύτητα κινούνται, όπως συμβαίνει στο πυκνότατο Μετρό. Διαπιστώνεται σήμερα ότι στελέχη του ΟΣΕ έχουν επισημάνει πολλαπλές φορές, ακόμη και με παραιτήσεις τους, τη μη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης των σιδηροδρόμων.

Στη χθεσινή ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, δύο συρμοί κατευθύνονταν για 25 χιλιόμετρα ο ένας απέναντι στον άλλον στην ίδια γραμμή, σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης, και κανείς δεν το αντιλήφθηκε. Η ευθύνη και πάλι μάλλον θα αποδοθεί βολικά στον σταθμάρχη του ΟΣΕ στη Λάρισα, που έβαλε το επιβατηγό τρένο σε λάθος γραμμή. Θα αποδοθεί στους τυχόν άλλους σταθμάρχες που έπρεπε σε κάθε σταθμό να επικοινωνούν ο ένας με τον άλλον με ασύρματο και να αποφασίζουν για την πορεία των συρμών στο ενδιάμεσο διάστημα. Όπως, δηλαδή, τη δεκαετία του '60.

Οι κύριες όμως ευθύνες αφορούσαν διαχρονικά τους πολιτικούς προϊσταμένους, υπεύθυνους πρώτα και κύρια για τις βασικές υποδομές ασφαλείας των σιδηροδρόμων. Ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής έδρασε με συναίσθηση παραιτούμενος. Παρότι έχει κάνει σημαντική δουλειά στις μεγάλες υποδομές, όπου εκεί υπάρχει ένας άξιος υφυπουργός πανταχού παρών.

Επιτέλους, σε αυτήν τη χώρα πρέπει να υπάρχουν παραιτήσεις στην αποτυχία και στην ολιγωρία, ιδιαίτερα όταν αυτές στοιχίζουν σε ανθρώπινες ζωές. Ο πρωθυπουργός οφείλει να δράσει σήμερα, τόσο στη διόρθωση των υπευθύνων όσο και σε αυτήν της σχετικής ηλεκτρονικής υποδομής και οργάνωσης των σιδηροδρόμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, η Πολιτεία οφείλει να επανελέγξει τον ιδιώτη που χρησιμοποιεί τις υποδομές της στον ΟΣΕ για τυχόν ολιγωρίες του.

Ο πρωθυπουργός οφείλει να δράσει άμεσα και για έναν άλλο σημαντικό λόγο... Ως έμπρακτη απόδειξη ότι συμμερίζεται τοις πράγμασι τον πόνο των γονιών και των συγγενών των αδικοχαμένων δεκάδων θυμάτων αυτής της ανείπωτης τραγωδίας.

Το επιχείρημα ότι σήμερα θρηνούμε και διορθώνουμε αύριο είναι λάθος. Δεν υπάρχει αύριο στην πολιτική ευθύνη. Αύριο υπάρχει στην ενδελεχή διερεύνηση της αστικής και ποινικής ευθύνης των υπαιτίων από τη Δικαιοσύνη γι' αυτήν την εθνική τραγωδία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ