Σε ολομέτωπη επίθεση στη Νέα Δημοκρατία για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη προχώρησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης, σε τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε.
Συγκεκριμένα, ο κ. Σκουρλέτης, μιλώντας στην εκπομπή «Στούντιο με θέα» τόνισε ότι η ΝΔ προχώρησε στην κατάργηση κρίσιμων δικλείδων ασφαλείας στα τρένα, ενώ ευθύνεται για τη καθυστέρηση εγκατάστασης των νέων συστημάτων ελέγχου.
Σκουρλέτης: Η ΝΔ οφείλει μια απάντηση για την καθυστέρηση υλοποίησης του συστήματος τηλεδιοίκησης και τηλεματικής
«Η πρώτη ευθύνη αφορά στην καθυστέρηση υλοποίησης του συστήματος τηλεδιοίκησης και της τηλεματικής. Αυτό σχετίζεται με την προβληματική, “αμαρτωλή”, πείτε την όπως θέλετε, σύμβαση του 2014, την 717. Μία σύμβαση δεν γράφει μόνο τι πρέπει να γίνει. Αναφέρεται στο χρονοδιάγραμμα, στις μελέτες που πρέπει να τη συνοδεύουν, ποια υλικά θα χρησιμοποιηθούν, αν αυτά τα υλικά είναι σύγχρονα, αν είναι συμβατά με τα υπόλοιπα. Αυτά είναι στοιχεία που πρέπει να περιγράφονται. Έρχεται τότε η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου, που μεσολαβεί ανάμεσα σε μας και την Ευρώπη, η οποία χρηματοδοτεί εν μέρει αυτό το έργο και λέει ότι αυτή η σύμβαση είναι διάτρητη, είναι προβληματική. Έρχεται το Ελεγκτικό Συνέδριο να επαναλάβει τα ίδια τρεις φορές», ανέφερε αρχικά ο Πάνος Σκουρλέτης.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να υλοποιήσει τα μη προβληματικά κομμάτια. Φτάνει μέχρι το 68% και όχι το 30%, όπως ψευδώς ισχυρίστηκε ο κ. Γεραπετρίτης. Τα προβληματικά κομμάτια επαναδιαπραγματεύονται και έχουμε, δρομολογημένη με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, παράδοση του υπόλοιπου έργου προς την κυβέρνηση της ΝΔ. Στη βάση αυτού του χρονοδιαγράμματος έπρεπε τέλη του 2020 να έχει ολοκληρωθεί. Δίνονται τέσσερις παρατάσεις επί ΝΔ και οφείλεται μια εξήγηση γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί. Αυτό είναι μία βασική πλευρά του ζητήματος, ως προς τον λόγο που δεν είχαμε το ολοκληρωμένο σύστημα. Δεν υπήρχε όμως και τα προηγούμενα χρόνια, συγκρούονταν τα τρένα; Μια φορά, το 1972 έγινε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα», συνέχισε.
Σκουρλέτης: Γιατί καταργήθηκαν οι ασφαλιστικές δικλείδες;
«Υπήρχαν άλλες ασφαλιστικές δικλείδες. Γιατί αυτές τις ασφαλιστικές δικλείδες, οι οποίες υπήρχαν και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που έχουν να κάνουν με περισσότερα άτομα στη βάρδια, με περισσότερο προσωπικό, τις κατάργησαν; Στον συγκεκριμένο σταθμό της Λάρισας βρίσκονται 10 σταθμάρχες, ήταν πάνω από 20, πάνω από τους διπλάσιους, επί ΣΥΡΙΖΑ. Ο σταθμός τότε μπορούσε, με τα παλαιά συστήματα να έχει οπτικό έλεγχο για 100 χλμ.», τόνισε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Δυστυχώς, είχαμε μια στρατηγική απαξίωσης και υποτίμησης του σιδηρόδρομου στην Ελλάδα. Γι' αυτό έχουμε ένα τόσο μικρό σιδηροδρομικό δίκτυο σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό δεν “έτυχε”. Είχε να κάνει με τις προτεραιότητες που έβαζαν επί δεκαετίες οι κυβερνήσεις και με το λόμπι των συμφερόντων, διότι ο σιδηρόδρομος δεν είχε το “οικονομικό” ενδιαφέρον που είχε η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων», παραδέχτηκε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε τις ευθύνες εφόσον είναι τεκμηριωμένες και αν δεν εντάσσονται στην προπαγάνδα συγκάλυψης της ΝΔ».