Σφοδρή κριτική στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την εκπαίδευση, καθώς και για τη δρομολογούμενη κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε μια μακροσκελή ανακοίνωση με αφορμή τις προγραμματικές δηλώσεις και εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, τόσο για τα πανεπιστήμια, όσο και για τη λειτουργία των σχολείων.
Σε ό,τι αφορά την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και τις αλλαγές την τριτοβάθμια εκπαίδευση ο ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι στις προγραμματικές δηλώσεις δεν γίνεται «καμία αναφορά για την αντιμετώπιση των πραγματικών προβλημάτων των ΑΕΙ, για την ανάγκη αύξησης των δαπανών για υποδομές και φοιτητική μέριμνα, για την ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών, για την εξωστρέφεια των πανεπιστημίων, για την έρευνα και τη χρηματοδότησή της, για το θεσμό του ΕΛΙΔΕΚ και την προσπάθεια επιστροφής των νέων επιστημόνων στη χώρα μας».
ΣΥΡΙΖΑ: Το πανεπιστημιακό άσυλο ανάγεται στο υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα
Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι αντί των παραπάνω «επιχειρείται η επαναφορά δοκιμασμένων και στην πράξη αποτυχημένων θεσμών, όπως των “Συμβουλίων Ιδρυμάτων”, σε συνδυασμό με την κατασυκοφάντηση των ΑΕΙ, καθώς ο θεσμός του Πανεπιστημιακού Ασύλου ανάγεται στο υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα και η αιτία όλων των δεινών, και προωθείται η κατάργησή του. Πραγματική ένδεια ιδεών και επιστροφή στο παρελθόν για τα ΑΕΙ» τονίζεται χαρακτηριστικά.
Πέρα από το ζήτημα του πανεπιστημιακού ασύλου, το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει στη συνέχεια για τα σχολεία ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη «διευρύνει τις ανισότητες στην παρεχόμενη εκπαίδευση, με επίκληση της αριστείας», καθώς και ότι με την ίδρυση πρότυπων – πειραματικών σχολείων «καταφέρνει ισχυρό πλήγμα στις ίσες ευκαιρίες, που κατά τα άλλα επικαλείται».
Ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί, μεταξύ άλλων, κριτική και για το κομμάτι των διορισμών, την επαναφορά της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων, και τη διεύρυνση των ορίων δράσης της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Καταλήγοντας, το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ σχεδιάζει την εκπαιδευτικής πολιτικής της, με βασικό κριτήριο όχι τις ανάγκες της εκπαίδευσης και της ελληνικής κοινωνίας «αλλά τις ιδιοτελείς επιδιώξεις και τα συμφέροντα των επιχειρήσεων».